TEST Hyundai Bayon: Malé auto dneška

2562
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Crossovery už dávno nie sú hudbou budúcnosti. Segment vyššie položených áut je tu a stále naberá na sile. Mestský zástupca od značky Hyundai je teda autom, ktoré dokonale odpovedá na chúťky dnešných spotrebiteľov. 

Huyndai i20 alebo Bayon? Výber je na vás. Technologicky majú tieto autá k sebe veľmi blízko. Zatiaľ čo i20-tka je tu už približne 15 rokov, jej vyšší súrodenec je relatívne nový. Má iba dva roky. Keď ho predstavili, mnohým prišiel dizajn najmä zadnej časti až prekvapivo extravagantný. A podobné pocity zažívame aj dnes.

Súčasný dizajn

Zoberte všetky dnešné trendy, zamiešajte ich do jedného celku a vznikne vám Bayon. Masívna mriežka chladiča? Máme. Tu je síce z veľkej časti zaslepená, no dizajnovo svoju úlohu plní výborne. Denné svietenie ako úzky LED pásik? Máme. V prípade Bayonu je skrytý tesne pod kapotou, oddelený od zvyšných svetiel, ktoré sa nachádzajú nižšie v oblasti nárazníka.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Zboku vám neujdú 16-palcové disky kolies s veľmi rozumnými pneumatikami, ktoré pomáhajú podvozku dosahovať dostatočný komfort. Inak s týmto rozmerom diskov je Bayon takmer rovnako vysoko nad zemou ako spomínaná i20-tka.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

No a zadok? Vertikálne uložené svetlá s obrovskou čiernou plochou pôsobia ako z nejakého konceptu. Nám dizajnovo príliš nereže, no milovníci futuristického dizajnu si možno prídu na svoje.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

i(20)nteriér

Po nasadnutí do interiéru sa vám naskytne pohľad prakticky totožný ako vo faceliftovanej i20-tke. Náš testovaný kus automobilka vybavila druhou najvyššou edíciou Play, v ktorej cenovo zvýhodňuje tú najobľúbenejšiu príplatkovú výbavu. Osempalcové multimédiá nepôsobia najmodernejšie, no fungujú spoľahlivo a podporujú všetky možné spôsoby pripojenia telefónu. Nájdete tu aj automatickú klimatizáciu či kožený vyhrievaný volant. I keď ide o drobnosť, z hľadiska dizajnu oceňujeme podsvietené odkladacie plochy vo dverách, vďaka ktorým je hľadanie vecí po tme jednoduchšie. 

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Hyundai vybavil Bayon tvrdými plastmi v interiéri. Vďaka rozmanitému povrchovému spracovaniu auto nevyzerá fádne, no pocit luxusu na palube nečakajte. Na druhej strane, toto je ideálne riešenie pre ľudí, ktorí potrebujú povrch interiéru rýchlo a jednoducho vyčistiť.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Sedenie vzadu je na auto tejto veľkosti príjemné. S výškou 1,9 metra si sám za seba sadnete bez problémov, no na dlhšie trasy sa nerozvalíte. V batožinovom priestore sa nachádza 411 litrov na čokoľvek, čo dokážete naložiť cez relatívne vysoký prah. Ak budete prevážať niečo väčšie, horné plató sa dá veľmi efektne založiť do vopred pripravenej drážky.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

So základným turbom

Jednoliter, šesťstupňový manuál a 100 koní. Nie je to najviac, no vďaka obstojnému sprevodovaniu nebudete mať núdzu o výkon a relatívne svižnú odozvu motora až do momentu, kým sa dostanete do vyšších rýchlostí. Bayon je naprojektovaný na jazdu v meste a na okresných cestách, čomu svedčí aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,7 sekundy.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Prejazdy zákrutami sú sebavedomé, no podvozok nie je určený na rezanie zákrut. Pri pokuse o dynamickú jazdu budete cítiť štandardné náklony karosérie charakteristické pre crossovery. Oveľa viac poteší komfort pri každodennej jazde, ktorý je na vysokej úrovni. Akustické “hlásenie” nerovností budete vnímať, no ak zabudnete pred spomaľovačom pribrzdiť, karoséria nezavŕzga a ani nezahrkoce. Pohodlie jazdy umocňujú aj spomínané 16-palcové disky kolies, ktoré nepatria medzi najväčšie, no rozhodne ich odporúčame.

Hyundai Bayon navrhli podľa trendov, ktoré určuje trh. Vtesnali sa to všetkého, čo by sa spotrebiteľom malo páčiť, a prišli s autom, ktoré poctivo poslúži. Veľa vášne nečakajte, no poctivého sluhu jednoznačne áno.

Základná cena modelu – Hyundai Bayon 1,2i 5M Comfort: 15 440 € (akcia)
Základná cena testovanej verzie – Hyundai Bayon 1,0 T-GDi 6M Play: 18 040 € (akcia)
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia kilometrov
EuroNCAP: 4* (2021)

Technické údaje1,0 T-GDi
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:3/12
Zdvihový objem [cm3]:998
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:73,5 (100) / 4500 - 6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:172 / 1500 - 4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:183
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:411 / 1205
Prevádzková hmotnosť [kg]:1095 - 1205
Rozmer pneumatík:195/55 R16
Dĺžka [mm]:4180
Šírka [mm]:1775
Výška [mm]:1500
Rázvor [mm]:2580