TEST Hyundai Tucson v edícii PLAY: Nič viac netreba

538
Zdroj: David Dejvo Schun

Tentokrát netestujeme ani plug-in hybridnú, ani luxusnú špecifikáciu auta. Hyundai nám pripravil Tucson v edícii Play s rozumnými ciframi od technických údajov až po cenu.


Hyundai Tucson patrí medzi najpredávanejšie autá na Slovensku. Štatistiky dokonca hovoria o tom, že medzi SUV dlhšiu dobu dominoval. A my sa ani nemôžeme čudovať. Priniesol výstredný, no atraktívny dizajn, a európsku konkurenciu predháňa svojou cenovou politikou. V dobe, kedy sú autá nedostatkovým tovarom, s čakacími lehotami takmer ako v minulom režime, predajcovia nemajú dôvod predháňať sa a rozdávať zľavy. Občas sa ale nájdu výnimky.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Aby automobilka spravila model ešte atraktívnejším, rozhodla sa priniesť edíciu Play, o ktorej ste už určite počuli v reklame. V nej Hyundai ponúka tie najpopulárnejšie prvky príplatkovej výbavy ako jeden balík s polovičnou cenovkou. A to je ponuka, na ktorú sme sa museli pozrieť aj my.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Cesta rozumu

Zovňajšok modelu Tucson poznáme už veľmi dobre. Keď sme písali o výstrednom dizajne, mali sme na mysli najmä prednú masku a svetlomety denného svietenia so špeciálnou technológiou, pri ktorej sú žiarovky skryté a vo vypnutom stave neviditeľné. Tie sú doplnené ostrými hranami po boku, vďaka ktorým vyzerá auto akoby “digitálne”. Akoby patrilo do počítačovej hry a iba náhodou sa objavilo v realite. No zadok s koncovými svetlami v štýle zárezov, ktoré sa už stali podpisom Tucsonu rozoznateľným aj v noci.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

V edícii Play sú hlavné svetlá Full LED a ponúkajú aj prisvecovanie do zákrut. Vidieť a byť videný je spomínanou cestou rozumu. Zvyšné doplnky sú už skôr dizajnové. Čierne devätnásťpalcové disky kolies, čierne lakovanie strechy, čierne kryty spätných zrkadiel, čierne čalúnenie interiéru a ešte zopár čiernych prvkov. V podstate, jediné, čo nebolo čierne, bolo lakovanie karosérie. V našom prípade biele a príplatkové.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Z hľadiska vychytávok na palube je Play akousi nadstavbou nad výbavou Style. Ponúka teda celý rad komfortných prvkov od automatickej klimatizácie až po vyhrievané sedadlá a volant. Samozrejmosťou je aj 10,25-palcová obrazovka multimédií. I keď nejde o plnú výbavu, musíme Hyundai pochváliť, pretože v tomto stupni skutočne namiešalo ideálny koktejl s takou porciou techniky, že vám na palube nebude nič chýbať.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Manuál v SUV

Pod kapotu testovacieho Tucsonu sme dostali motor, ktorý je podľa automobilky ten najžiadanejší. Spaľovacia prepĺňaná 1,6-tka s príponou T-GDi v našom prípade nemá mild-hybrid. Aj tak však ponúka veľmi dynamických 150 koní, ktoré posiela na predné kolesá. Príjemnou správou je, že aj toto “oldschoolové” neelektrifikované kombo si za to, aby vás odviezlo, nepýta veľa. Spotreba podľa WLTP predstavuje 6,6-7,0 l/100 kilometrov a nám sa k nej podarilo priblížiť aj napriek tomu, že veľká časť našej trasy viedla cez mesto.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Oveľa zaujímavejšie je , že aj SUV veľkosti Tucsonu stále ponúka manuálnu prevodovku. Nie je to úplne ojedinelé, no aj tak nás prekvapilo, že “čarovná palička” dokáže tak dobre pracovať aj v tomto type auta. Celkovo totiž SUV-čka nepovažujeme za príliš šoférske autá, a tak nám manuálna prevodovka dáva zmysel len z hľadiska nižšej ceny.

V prípade Tucsonu je však motor dostatočne živý na to, aby ste sa s manuálom dokázali aj trochu vyšantiť. Nebudete trhať asfalt na križovatkách a ani páliť pneumatiky v zákrutách, no reakcie plynového pedála vám dávajú najavo, že toto auto nemusí byť len ťažkopádnym ležérnym cestovateľom. Práve naopak.

Základná cena modelu – Hyundai Tucson 1,6 T-GDi Comfort : 24 190 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai Tucson 1,6 T-GDi Play: 28 690 €
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia km
EuroNCAP : 5* (2021)
Registračná daň: 360 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110(150)/5500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:150/1500-4000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:189
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,3
Kombinovaná spotreba (WLTP) - [l/100 km]:6,6-7,0
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:620/1799
Objem nádrže [l]:54
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1425 - 1575
Rozmer pneumatík:235/50 R19
Dĺžka [mm]:4500
Šírka [mm]:1865
Výška [mm]:1650
Rázvor [mm]:2680

 

Mrkni naše nové video: