Tentokrát netestujeme ani plug-in hybridnú, ani luxusnú špecifikáciu auta. Hyundai nám pripravil Tucson v edícii Play s rozumnými ciframi od technických údajov až po cenu.
Hyundai Tucson patrí medzi najpredávanejšie autá na Slovensku. Štatistiky dokonca hovoria o tom, že medzi SUV dlhšiu dobu dominoval. A my sa ani nemôžeme čudovať. Priniesol výstredný, no atraktívny dizajn a európsku konkurenciu predháňa svojou cenovou politikou. V dobe, keď sú autá nedostatkovým tovarom s čakacími lehotami takmer ako v minulom režime, predajcovia nemajú dôvod predháňať sa a rozdávať zľavy. Občas sa ale nájdu výnimky.
Aby automobilka spravila model ešte atraktívnejším, rozhodla sa priniesť edíciu Play, o ktorej ste už určite počuli v reklame. V nej Hyundai ponúka tie najpopulárnejšie prvky príplatkovej výbavy ako jeden balík s polovičnou cenovkou. A to je ponuka, na ktorú sme sa museli pozrieť aj my.
Cesta rozumu
Zovňajšok modelu Tucson poznáme už veľmi dobre. Keď sme písali o výstrednom dizajne, mali sme na mysli najmä prednú masku a svetlomety denného svietenia so špeciálnou technológiou, pri ktorej sú žiarovky skryté a vo vypnutom stave neviditeľné. Tie sú doplnené ostrými hranami po boku, vďaka ktorým vyzerá auto akoby “digitálne”. Akoby patrilo do počítačovej hry a iba náhodou sa objavilo v realite. No zadok s koncovými svetlami v štýle zárezov, ktoré sa už stali podpisom Tucsonu rozoznateľným aj v noci.
V edícii Play sú hlavné svetlá Full LED a ponúkajú aj prisvecovanie do zákrut. Vidieť a byť videný je spomínanou cestou rozumu. Zvyšné doplnky sú už skôr dizajnové. Čierne devätnásťpalcové disky kolies, čierne lakovanie strechy, čierne kryty spätných zrkadiel, čierne čalúnenie interiéru a ešte zopár čiernych prvkov. V podstate jediné, čo nebolo čierne, bolo lakovanie karosérie. V našom prípade biele a príplatkové.
Z hľadiska vychytávok na palube je Play akousi nadstavbou nad výbavou Style. Ponúka teda celý rad komfortných prvkov od automatickej klimatizácie až po vyhrievané sedadlá a volant. Samozrejmosťou je aj 10,25-palcová obrazovka multimédií. I keď nejde o plnú výbavu, musíme Hyundai pochváliť, pretože v tomto stupni skutočne namiešalo ideálny kokteil s takou porciou techniky, že vám na palube nebude nič chýbať.
Manuál v SUV
Pod kapotu testovacieho Tucsonu sme dostali motor, ktorý je podľa automobilky ten najžiadanejší. Spaľovacia prepĺňaná 1,6-tka s príponou T-GDi v našom prípade nemá mild-hybrid. Aj tak však ponúka veľmi dynamických 150 koní, ktoré posiela na predné kolesá. Príjemnou správou je, že aj toto “oldschoolové” neelektrifikované kombo si za to, aby vás odviezlo, nepýta veľa. Spotreba podľa WLTP predstavuje 6,6-7,0 l/100 km a nám sa k nej podarilo priblížiť aj napriek tomu, že veľká časť našej trasy viedla cez mesto.
Oveľa zaujímavejšie je, že aj SUV veľkosti Tucsonu stále ponúka manuálnu prevodovku. Nie je to úplne ojedinelé, no aj tak nás prekvapilo, že “čarovná palička” dokáže tak dobre pracovať aj v tomto type auta. Celkovo totiž SUV-čka nepovažujeme za príliš šoférske autá, a tak nám manuálna prevodovka dáva zmysel len z hľadiska nižšej ceny.
V prípade Tucsonu je však motor dostatočne živý na to, aby ste sa s manuálom dokázali aj trochu vyšantiť. Nebudete trhať asfalt na križovatkách a ani páliť pneumatiky v zákrutách, no reakcie plynového pedála vám dávajú najavo, že toto auto nemusí byť len ťažkopádnym ležérnym cestovateľom. Práve naopak.
Základná cena modelu – Hyundai Tucson 1,6 T-GDi Comfort: 24 190 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai Tucson 1,6 T-GDi Play: 28 690 €
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia km
EuroNCAP : 5* (2021)
Registračná daň: 360 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Zdvihový objem [cm3]: | 1598 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 110(150)/5500 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 150/1500-4000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 189 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,3 |
Kombinovaná spotreba (WLTP) - [l/100 km]: | 6,6-7,0 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 620/1799 |
Objem nádrže [l]: | 54 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1425 - 1575 |
Rozmer pneumatík: | 235/50 R19 |
Dĺžka [mm]: | 4500 |
Šírka [mm]: | 1865 |
Výška [mm]: | 1650 |
Rázvor [mm]: | 2680 |