“Malých crossoverov nikdy nie je dosť!” povedal si Hyundai a predstavil Bayon, zvýšenú a praktickejšiu verziu nového i20. Model je určený zatiaľ predovšetkým pre Európu a posúva dizajnérsky jazyk značky na úplne novú úroveň.
A obávame sa, že o dizajn (dobre, a kúsok praktickosti) tu ide predovšetkým. Model Bayon je totiž rozmermi až bizarne blízky výstrednej Kone, ktorú máme veľmi radi.

Okresný nadfešák
Vpredu sa v spodnej časti nárazníka otvára široká mriežka chladiča, čo autu dodáva stabilný postoj. Trojdielne hlavné svetlomety spojené s otvormi na vstup vzduchu zasa dávajú poznať, že ide o Hyundai; horizontálny pás na vstup vzduchu a denné svetlomety vytvárajú širokú a nízko umiestnenú ochrannú lištu, vďaka čomu Bayon potvrdzuje príslušnosť k identite SUV.

Dynamické ramená na bokoch dotvárajú karosérii klinovitý profil, čím sa vizuálne hlási k i20. Na dynamiku stĺpikov vzadu nadväzujú šípovité svetlá. Ich umiestnenie v rohoch karosériu opticky rozširuje. Moderný vzhľad dotvárajú Full LED svetlá a smerovky. Bayon je v ponuke s 15-palcovými oceľovými alebo so 16- či 17-palcovými zliatinovými diskami kolies.

K dispozícii bude celkom deväť farieb exteriéru, vrátane uvádzacej novej zelenej farby Mangrove Green. K niektorým lakom sa na požiadanie bude dodávať čierna strecha Phantom Black. V praxi to bude vyzerať asi takto:
- Zelená Mangrove Green Pearl [uvádzacia], na požiadanie čierna strecha Phantom Black
- Čierna Phantom Black Pearl
- Biela Polar White, na požiadanie čierna strecha Phantom Black
- Strieborná Sleek Silver Metallic, na požiadanie čierna strecha Phantom Black
- Mosadzná Elemental Brass Metallic, na požiadanie čierna strecha Phantom Black
- Červená Dragon Red Pearl, na požiadanie čierna strecha Phantom Black
- Tyrkysová Aqua Turquoise Metallic, na požiadanie čierna strecha Phantom Black
- Sivá Aurora Grey Pearl
- Modrá Intense Blue Pearl, na požiadanie čierna strecha Phantom Black

Bratranec i20
Zvonka je možno trocha ťažšie “na prvú šupu” odhaliť spriaznenosť s i20, dizajn jeho prístrojovej dosky však bol v podstate prenesený do Bayonu. Našli by sme tu rovnakú dvojicu 10,25-palcových obrazoviek, jednu pre prístrojový panel a druhú pre dotykový displej infotainmentu, spolu s identickým dizajnom klimatizačných otvorov plynulo prechádzajúcich do dekorácie.

Podobne je to aj pod karosériou, kde Bayon podedil vnútornosti subkompaktného hatchbacku. Na špičke ponuky sa nachádza motor s objemom 1,0 litra T-GDi, technológiou 48 V a s výkonom 88 kW (120 k) alebo 74 kW (100 k). Spojený môže byť so 6-stupňovou inteligentnou manuálnou prevodovkou (6iMT) alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou (7DCT).

Verzia motora 1.0 T-GDi s výkonom 74 kW (100 k) je dostupná aj bez 48 V technológie a v spojení so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou (6MT) alebo so 7DCT. Motor 1.0 T-GDi s technológiou 48 V aj bez nej využíva na úpravu reakcií motora a riadenia podľa jazdných podmienok aj tri jazdné režimy. Ide o režimy Eco, Normal a Sport. V ponuke sa nachádza aj 1,2-litrový motor MPi s výkonom 62 kW (84 k) spojený s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, ak to máte radi atmosférické.

Celkom vtipné je, že Bayon je prvým SUV automobilky, ktoré je vybavené automatickým medziplynom, prvkom bežne vyhradeným iba pre vysoko výkonné verzie. Pre motor 1.0 T-GDi spojený s prevodovkou 7DCT bude dostupný vo všetkých jazdných režimoch a v športovom režime pre motor 1.0 T-GDi 48 V spojený s prevodovkou 6iMT.
Otázka však znie: Má to zmysel, keď už máme na trhu Konu? Takto z voleja ťažko povedať, no predpokladáme, že keď už si dala značka takú prácu s novým modelom, tak si aj spočítala čísla stojace za potenciálnym predajným úspechom a vyšlo jej, že by to fungovať mohlo. Uvidíme, ako automobilka svoje nové SUV Bayon nacení!