Crossovery už dávno nie sú hudbou budúcnosti. Segment vyššie položených áut je tu a stále naberá na sile. Mestský zástupca od značky Hyundai je teda autom, ktoré dokonale odpovedá na chúťky dnešných spotrebiteľov.
Huyndai i20 alebo Bayon? Výber je na vás. Technologicky majú tieto autá k sebe veľmi blízko. Zatiaľ čo i20-tka je tu už približne 15 rokov, jej vyšší súrodenec je relatívne nový. Má iba dva roky. Keď ho predstavili, mnohým prišiel dizajn najmä zadnej časti až prekvapivo extravagantný. A podobné pocity zažívame aj dnes.
Súčasný dizajn
Zoberte všetky dnešné trendy, zamiešajte ich do jedného celku a vznikne vám Bayon. Masívna mriežka chladiča? Máme. Tu je síce z veľkej časti zaslepená, no dizajnovo svoju úlohu plní výborne. Denné svietenie ako úzky LED pásik? Máme. V prípade Bayonu je skrytý tesne pod kapotou, oddelený od zvyšných svetiel, ktoré sa nachádzajú nižšie v oblasti nárazníka.

Zboku vám neujdú 16-palcové disky kolies s veľmi rozumnými pneumatikami, ktoré pomáhajú podvozku dosahovať dostatočný komfort. Inak s týmto rozmerom diskov je Bayon takmer rovnako vysoko nad zemou ako spomínaná i20-tka.

No a zadok? Vertikálne uložené svetlá s obrovskou čiernou plochou pôsobia ako z nejakého konceptu. Nám dizajnovo príliš nereže, no milovníci futuristického dizajnu si možno prídu na svoje.

i(20)nteriér
Po nasadnutí do interiéru sa vám naskytne pohľad prakticky totožný ako vo faceliftovanej i20-tke. Náš testovaný kus automobilka vybavila druhou najvyššou edíciou Play, v ktorej cenovo zvýhodňuje tú najobľúbenejšiu príplatkovú výbavu. Osempalcové multimédiá nepôsobia najmodernejšie, no fungujú spoľahlivo a podporujú všetky možné spôsoby pripojenia telefónu. Nájdete tu aj automatickú klimatizáciu či kožený vyhrievaný volant. I keď ide o drobnosť, z hľadiska dizajnu oceňujeme podsvietené odkladacie plochy vo dverách, vďaka ktorým je hľadanie vecí po tme jednoduchšie.

Hyundai vybavil Bayon tvrdými plastmi v interiéri. Vďaka rozmanitému povrchovému spracovaniu auto nevyzerá fádne, no pocit luxusu na palube nečakajte. Na druhej strane, toto je ideálne riešenie pre ľudí, ktorí potrebujú povrch interiéru rýchlo a jednoducho vyčistiť.

Sedenie vzadu je na auto tejto veľkosti príjemné. S výškou 1,9 metra si sám za seba sadnete bez problémov, no na dlhšie trasy sa nerozvalíte. V batožinovom priestore sa nachádza 411 litrov na čokoľvek, čo dokážete naložiť cez relatívne vysoký prah. Ak budete prevážať niečo väčšie, horné plató sa dá veľmi efektne založiť do vopred pripravenej drážky.

So základným turbom
Jednoliter, šesťstupňový manuál a 100 koní. Nie je to najviac, no vďaka obstojnému sprevodovaniu nebudete mať núdzu o výkon a relatívne svižnú odozvu motora až do momentu, kým sa dostanete do vyšších rýchlostí. Bayon je naprojektovaný na jazdu v meste a na okresných cestách, čomu svedčí aj zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,7 sekundy.

Prejazdy zákrutami sú sebavedomé, no podvozok nie je určený na rezanie zákrut. Pri pokuse o dynamickú jazdu budete cítiť štandardné náklony karosérie charakteristické pre crossovery. Oveľa viac poteší komfort pri každodennej jazde, ktorý je na vysokej úrovni. Akustické “hlásenie” nerovností budete vnímať, no ak zabudnete pred spomaľovačom pribrzdiť, karoséria nezavŕzga a ani nezahrkoce. Pohodlie jazdy umocňujú aj spomínané 16-palcové disky kolies, ktoré nepatria medzi najväčšie, no rozhodne ich odporúčame.
Hyundai Bayon navrhli podľa trendov, ktoré určuje trh. Vtesnali sa to všetkého, čo by sa spotrebiteľom malo páčiť, a prišli s autom, ktoré poctivo poslúži. Veľa vášne nečakajte, no poctivého sluhu jednoznačne áno.
Základná cena modelu – Hyundai Bayon 1,2i 5M Comfort: 15 440 € (akcia)
Základná cena testovanej verzie – Hyundai Bayon 1,0 T-GDi 6M Play: 18 040 € (akcia)
Záruka: 5 rokov bez obmedzenia kilometrov
EuroNCAP: 4* (2021)
Technické údaje | 1,0 T-GDi |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 3/12 |
Zdvihový objem [cm3]: | 998 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 73,5 (100) / 4500 - 6000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 172 / 1500 - 4000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 183 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,7 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 411 / 1205 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1095 - 1205 |
Rozmer pneumatík: | 195/55 R16 |
Dĺžka [mm]: | 4180 |
Šírka [mm]: | 1775 |
Výška [mm]: | 1500 |
Rázvor [mm]: | 2580 |