TEST: Honda CR-V Sport Line | e:HEV v čiernom

3320

Limitované série, prípadne špeciálne výbavy áut s nejakým prívlastkom, konkrétne „Line“, u mňa evokujú časy Škody Favorit, kedy sa to modelmi s farebným nápisom na boku ako Green Line, Special Line, Comfort Line atď. len tak hemžilo.

Honda priniesla na trh výbavu Sport Line, typické športové prvky by ste na nej však hľadali márne. Zmeny sa dotkli hlavne farebného vyhotovenia jednotlivých častí exteriéru a interiéru.

Bez námahy

Výbava Sport Line je dostupná iba v bielej alebo ako testovaný kus v čiernej farbe karosérie. Dizajnéri si s úpravami nerobili veľké starosti. Fóliou prikryli presklené a svetelné plochy a čiernou farbou nastriekali zbytok, pričom nezabudli ani na také detaily ako skrutky kolies. Aby som bol presný, trochu chrómu predsa len ostalo na prednej i zadnej časti auta a okolo bočných okien.

Musím uznať, že tmavá farba Honde mimoriadne pristane, hoci vynikne najmä pri dokonale umytom aute.

Black Edition

Interiér je na tom podobne. Čierne je tu všetko od strechy až po koberčeky pod nohami cestujúcich. Na niekoho to nemusí pôsobiť práve príjemne, iný v tom vidí konzervatívnu eleganciu. Podľa môjho názoru výmena nie práve najvydarenejšej imitácie svetlého dreva za tmavú je dobrý nápad.

Použitie čiernej farby v plnom rozsahu. Výnimkou je červené štartovacie tlačidlo.

Trochu ma zmiatli nápisy „Black Edition“ na predných sedadlách či na koberčekoch. Názov výbavy Sport Line som však hľadal márne. Kto sa má v tom vyznať?

O priestrannosti CR-V sa už popísalo mnohé. Je pravdou, že vpredu sa na nedostatok miesta v každom smere nemôže vážne sťažovať nikto a miesto na zadných sedadlách je tiež na úrovni luxusných limuzín. Rozmery a tvarovanie predných sedadiel si zaslúžia osobitnú pochvalu.

Predné sedadlá CR-V patria k najlepším nielen vo svoje triede.

Nedá mi nevyzdvihnúť perfektne zladenú nastaviteľnosť volantu a umiestnenia pedálov. To v praxi znamená, že pri hľadaní ideálnej polohy za volantom nie je potrebné robiť žiadne kompromisy.

Maratónec

Paradoxne, napriek názvu výbavového stupňa ide skôr o bežca na dlhé trate než o šprintéra. To je však niečo, čo sa od hybridu akosi očakáva. Najviac zmyslu dáva pohon samozrejme v meste a na okreskách, ale ani na diaľnici sa nedá zahanbiť. Pri udržiavaní povolenej stotridsiatky spotrebuje niečo cez 8 litrov benzínu, čo nie je na SUV týchto rozmerov veľa. Mesto a okresky zvláda s prehľadom za šesť bez toho, aby sa vodič akokoľvek obmedzoval.

Volič automatu v podobe páky? Minulosť. Zvyknime si na tlačidlá.

Pohon CR-V sa od hybridov ostatných značiek podstatne odlišuje. Spaľovací motor primárne funguje ako generátor, do deja sa priamo zapája až pri vyšších rýchlostiach. Napriek tomu je jeho prejav podobný ako u hybridných modelov konkurencie. Hlad po vysokých otáčkach benzínového motora je však príliš častý a je potrebné si naň zvyknúť.

Digitálny prístrojový panel pôsobí trochu zastaralo, je však v slušnej miere konfigurovateľný a poskytuje množstvo informácií.

Auto pôsobí celkom dynamicky, a to hlavne po prekonaní kickdownu, prípadne v režime Sport. Zákruty zvláda CR-V nadpriemerne a dá sa s ním aj relatívne zabaviť. Limitom je chýbajúce spojenie pohybu plynového pedálu s otáčkami motora a určitý umelý pocit z pohonu auta.

Podvozok je dokonale pohodlný a o prípadných nerovnostiach dá vedieť len utlmeným zvukom. Prekvapí aj odhlučnenie od podvozku a výborné utlmenie interiéru od aerodynamického hluku pri vyšších rýchlostiach.

Verdikt

Hybridná Honda CR-V na to ide technicky inak, výsledok je však podobný konkurencii. A to je iba dobre. Pre vodiča je dôležité, aby bol hybridný pohon v prvom rade úsporný a v druhom dostatočne dynamický, aby nebol brzdou premávky. Obe tieto disciplíny zvláda Honda s prehľadom. Tmavé dizajnové prvky sú už iba čerešničkou na torte.

Základná cena modelu – Honda CR-V 1.5 i-VTEC Comfort 2WD MT: 25 790 €
Základná cena testovanej verzie – Honda CR-V Sport Line 2WD: 37 09 €
Euro NCAP: 5 hviezd/2019
Záruka: 3 roky/100 000 km, na hybridný pohon 5 rokov/100 000 km

Registračná daň: 350 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1993
Najvyšší výkon motora [kW (k)/ot./min.]:107 (145) / 6200
Najvyšší krút. moment motora [Nm/ot./min.]:175 / 4000
Najvyšší výkon elektromotora [kW (k)/ot./min.]:135
Najvyšší krút. moment elektromotora[Nm/ot./min.]:315
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:180
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,2
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:5,1/5,7/5,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:497
Objem nádrže [l]:57
Prevádzková hmotnosť [kg]:1743-1797
Rozmer pneumatík:235/60 R18
Dĺžka [mm]:4600
Šírka [mm]:1855
Výška [mm]:1679
Rázvor [mm]:2662