TEST: Citroën e-C4 | Viac než dobrý začiatok

2825
Zdroj: David Dejvo Schun

Model C4, ktorý sme testovali, je fascinujúci hneď z dvoch dôvodov. Po prvé, C4 je úplnou novinkou na trhu. Po druhé, ide o prvý elektromobil značky, ktorý zavítal až k nám. Ide pravdepodobne o najlepší Citroën, aký sme testovali.

Citroën C4 má bohatú históriu. Pred viac ako 10 rokmi ho automobilka doplnila modelom C4 Aircross a neskôr Cactus, ktoré s pôvodným modelom nemali takmer nič spoločné. Ani nová C4 sa na svojho predka príliš nepodobá. Ide o prvé SUV kupé značky, ktoré sme navyše otestovali v elektrifikovanej podobe.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Bez konkurencie

Z hľadiska dizajnu sme doslova ohromení. Je pravdou, že Citroën v priebehu posledných rokov volil skutočne svojrázny dizajn, ktorý ľudí rozdeľoval na vášnivých priaznivcov a radikálnych odmietačov.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

V novej C4 to tak už nie je. Auto si zachováva z dizajnového jazyka množstvo jemných kriviek a priateľských oblín, no zároveň je jasné, že sa bude páčiť každému. Navyše svojím celkovým charakterom vypĺňa medzeru na trhu. Karosériu SUV kupé v týchto rozmeroch nemá takmer nikto a plne elektrizované už vôbec. Jedinou nevýhodou je predelené zadné okno, cez ktoré prakticky nevidno. Nemá ani stierač, a tak musia situáciu zachraňovať kamery a senzory.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Komfort na viacero spôsobov

Po nastúpení ohromenie neprestalo. Citroën si totiž zakladá na komforte a je to vidno. Interiér vyzerá úžasne a je skutočne príjemný. Sedadlá z kombinácie kože a látky neomínajú ani na dlhých cestách a cítite sa v nich ako doma pred televízorom. V prípade teplých dní sa koža úplne nehodí k prepotenému tričku, no funkcia predchladenia alebo predhriatia interiéru prostredníctvom aplikácie vám to s radosťou vykompenzuje.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Ďalším aspektom komfortu je ergonómia. Ak ste zvyknutí na nemecké autá, na francúzske si budete musieť zvyknúť nanovo. Rozloženie tlačidiel je trochu iné, avšak po dni ich už máte v malíčku. V strede kabíny sa nachádza obrovský displej multimédií, ktorý podporuje Android Auto aj Apple CarPlay cez rozhranie USB-C, no aj jeho prirodzený operačný systém dobre reaguje a dokonale zapadá do minimalistického dizajnu interiéru. Ani tu to však nekončí.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Ku komfortu rozhodne patria aj odkladacie priestory a tými v C4 rozhodne nešetrili. Nájdete tu také miesta, o ktorých by sa vám ani nesnívalo. Iba pred spolujazdcom sa okrem klasickej skrinky nachádza aj zásuvka. V stredovom tuneli zase špeciálna nabíjacia polička na telefón a pod bežnou poličkou ešte tajné dvojité dno. Klobúk dolu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Elektrina dáva zmysel

A ako sa s týmto autom jazdí? Nuž, klasicky elektromobilovo. Elektromotor s výkonom 100 kW nepatrí k najdynamickejším, no pocit z náhleho nástupu krútiaceho momentu vás rozhodne posadí do sedadla. V zákrutách sa prejaví aj negatívna stránka elektromobilu, ktorou je hmotnosť. Tú cítiť aj pri brzdení. Pokiaľ ide o spotrebu, na zimných pneumatikách sme dosiahli 17,8 kWh/100 km pri bežnej pokojnej jazde. Maximálny tabuľkový dojazd 350 km sa pri agresívnom dupaní na plyn rapídne znižoval a v bežnej premávke je podľa nás nereálny.

Je teda nová e-C4 pripravená na reálny život na Slovensku? Nuž, ak bývate v dome s Wallboxom alebo neďaleko mesta, vtedy určite áno. Infraštruktúra nabíjacích staníc je minimálne v Bratislave rozvinutá a Citroën sa z rýchlonabíjačky nabije na 80 % v priebehu jednej kávy. Ak si vaša práca alebo koníčky nevyžadujú hltanie stoviek kilometrov denne, elektromobil už dáva zmysel. A za svoju cenu je Citroën e-C4 asi tým najatraktívnejším elektromobilom na trhu.

Základná cena modelu – Citroen e-C4 Live Pack: 29 490 €
Základná cena testovanej verzie – Citroen e-C4 Shine: 32 490 €
Euro NCAP: Nehodnotené
Záruka: 8 rokov / 160 000 km na batériu
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
MotorElectric
Typ motora:elektromotor
Najvyšší výkon [kW (k)]:100 (136)
Najvyšší krút. moment [Nm]:260
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:150
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,4
Spotreba - mesto/mimo/kombi [kWh/100 km]:16,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:380
Kapacita batérie [kWh]:50
Prevádzková hmotnosť s vodičom [kg]:1655
Dĺžka [mm]:4360
Šírka [mm]:2032
Výška [mm]:1525
Rázvor [mm]:2670