TEST: Chevrolet Trax – traxformer

3965

Chevrolet Trax sa u nás teší veľkej obľube. Predáva sa doslova ako teplé rožky a nám bolo hneď po prvých pár kilometroch strávených za volantom tohto auta jasné, prečo to tak je. Na slovenských (rozumej rozbitých) cestách sa totiž cíti ako ryba vo vode. Naozaj zvláda nerovnosti a rôzne nástrahy mestskej džungle o čosi lepšie ako napríklad jeho francúzski konkurenti. Z Traxu som mal pocit, že je to robustné auto, ktoré len tak hocičo nerozhádže.

 Netradičný interiér
Prvú vec, ktorú si po nasadnutí za volant všimnete, je prístrojový štít z motory. Nie je síce naozaj z motory, je zo sesterského Chevroletu Aveo resp. Spark, ale vyzerá naozaj ako z ríše jednej stopy. To dodáva priestrannému interiéru mladistvý nádych. Vnútorný priestor Traxu je nadmieru vzdušný. Iste, tento dojem má človek najmä kvôli vyššej streche a strmšiemu čelnému sklu, ale aj na zadných sedadlách je dostatok použiteľného priestoru. Svojim objemom 356 litrov sa nenechá zahanbiť ani batožinový priestor.
Pyrrhovo víťazstvo
Nami testované auto malo pod kapotou 1,4-litrový benzínový motor prepĺňaný turbodúchadlom. Štvorvalcový agregát produkuje slušných 103 kW (140 k) a na plynový pedál reaguje veľmi pohotovo. Pekne ťahá už od najnižších otáčok, takže svojim charakterom trochu pripomína naftové motory. Je však veľmi tichý, ako sa na benzínové agregáty patrí. Jedinou slabšou stránkou je spotreba paliva. Mimo mesta sme sa nevedeli dostať pod šesť litrov. Palubný počítač nám ukázal priemer 6,3 l/100 km. V meste sme jazdili za osem litrov, ale pri troche snahy nie je problém udržať spotrebu pod touto hranicou. Bohužiaľ, na diaľnici sa prekročeniu osemlitrovej méty nevyhnete a spotreba stúpa až k 8,5 l/100 km. Motor totiž napriek šesťstupňovej prevodovke točí pri rýchlosti 130 km/h až 3 100 ot./min. Uznávam, že tento motor je výkonný, no za svoje služby si pýta neúmerné množstvo paliva.
Resumé
Americký bratranec Oplu Mokka na nás urobil celkom dobrý dojem. Zaujme originálnym dizajnom, ktorým sa vymyká z priemeru bežnej konfekcie. Jeho najsilnejšou stránkou sú však nepochybne suverénne jazdné vlastnosti, za ktoré Trax vďačí svojej robustnej konštrukcii a komfortnému pruženiu. Nekvalitné cesty nie sú pre toto auto žiaden problém a vďaka pohonu všetkých štyroch kolies, ktorý Chevrolet ponúka ako jeden z mála výrobcov v tomto segmente, sa Trax nebojí ani ľahšieho terénu. Jedinou nevýhodou je spotreba paliva. Tou sa Trax podobá na šesťvalcové BMW 435i (najmä na diaľnici), na ktorého test sa môžete tešiť v ďalšom čísle nášho časopisu. Ale späť k Traxu – je to dobré auto, ktoré by sme určite odporučili, ale radšej s 1,7-litrovým turbodieselom. Oproti motoru 1.4 Turbo je však o 2 000 € drahší.
Základná cena modelu – Chevrolet Trax 1.6 16v FWD LS: 13 990 €
Základná cena testovanej verzie – Chevrolet Trax 1.4 Turbo AWD LT: 18 690 €
Registračná daň na testované auto: 327€
Motor
Typ motora:
radový, zážihový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1363
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
103 (140)/4900-6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
200 /1850-4900
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
194
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
9,8
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
7,8 / 5,6 / 6,4
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
356/785
Objem nádrže [l]:
53
Prevádzková hmotnosť [kg]:
1454
Rozmer pneumatík:
215/55 R18
Dĺžka [mm]:
4248
Šírka [mm]:
1766
Výška [mm]:
1674
Rázvor [mm]:
2555

Hollywoodskou hviezdou z filmu Transformers známou ako „Bumblebee“ je síce Chevrolet Camaro, no takou tou slovenskou je nepochybne najnovšie SUV od Chevroletu – model Trax.