TEST: BMW X3M Competition | MeMento X

2191
Zdroj: Redakcia

BMW X3 sa medzi SUV modelmi značky dlhodobo drží na vrcholných priečkach obľúbenosti. Nepôsobí ako šedá myš, dizajnom ale nešokuje a snaží sa skôr zapadnúť. Nie je príliš prerastená, napriek tomu poskytuje dostatok priestoru pre bežnú rodinu.

Na dnešné pomery prekvapí množstvom ponúkaných pohonných jednotiek. Povinný plug-in hybrid, benzín, nezabúda sa však ani na naftový pohon. Na pomyselnom vrchole stojí zážihový, dvakrát prepĺňaný šesťvalcový skvost, s ktorým sme už mali česť v iných „eMkách“.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

SUV M modely pôsobia trochu kontroverzne a nedávajú príliš veľký význam. Podobné typy áut ale už akosi patria k prémiovým značkám, ktoré si ich napriek všetkým prekážkam môžu dovoliť vyrábať. A to najmä preto, že je o ne stále veľký záujem.

Nedávne zmeny

Súčasná generácia X3 si už po piatich rokoch zaslúžila modernizáciu. Určité zmeny nastali na maske chladiča, predné svetlá sú po novom užšie a už v štandarde využívajú LED technológiu. Príplatkové Laser Light reflektory by mali mať dosvit cez 600 metrov. Dĺžku svetelného lúča som síce nemeral, pravdou však je, že som sa s lepšími svetlami ešte nestretol.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Vzadu zaujmú nové svetlá s trochu divokou grafikou a čiernou lištou uprostred. Prepracovaný zadný nárazník dostal viac čierneho lesklého plastu, pod ktorým necudne trčia do priestoru štyri pravé koncovky výfukov.

Grafika zadných svetiel je trošku prekombinovaná
Zdroj: Redakcia

Pohľad z profilu odhalí nové 21-palcové disky kolies s vŕtanými brzdovými kotúčmi s veľkosťou diskov bežného kompaktného auta.

Bez budíkov

Aj X3 dala zbohom budíkom a nahradila ich grafickým displejom bez možnosti meniť grafiku rýchlomera a otáčkomera. Už sme si ale zvykli, BMW nám, žiaľ, nedáva na výber. Malé zmeny sa objavili na stredovej konzole. Ovládače ventilácie sa presunuli vyššie a samotné výduchy sa trochu zmenšili.

Niečo na okruh
Zdroj: Redakcia

Dokonalý infotainment ma prekvapil už iba bleskovou rýchlosťou pripojenia nového telefónu a možnosťou bezdrôtového pripojenia Android Auto. Ak si spomeniete, že sa donedávna tomuto systému automobilka úplne bránila…

SUV tejto značky ma vždy potešia výborným posedom za volantom, ktoré skôr pripomína sedenie v športovom aute. Hlboko ukotvené pedále, nízke sedenie, volant pritiahnutý k telu… Zarazil ma však mäkký sedák, ktorý vôbec nekorešponduje s tuhou zadnou časťou a nastaviteľnými bočnicami. Nedajte však na prvý dojem, ani po niekoľkých hodinách jazdy sa na nedostatok pohodlia nemôžem sťažovať.

Prekvapil mäkký sedák
Zdroj: Redakcia

M

Motor zľahka cvičí s pomerne mohutnou karosériou a dáva zabudnúť na vyše dve tony živej váhy. V zákrutách auto prekonáva fyzikálne zákony a aj vďaka širokým pneumatikám a preferencii zadnej nápravy dokáže vykrúžiť oblúk na hranici pudu sebazáchovy. Kombinácia nastavenia motora, podvozka, riadenia a pohonu všetkých štyroch kolies zaručí, že si jazdu vychutná skoro každý podľa svojich požiadaviek. Možno s výnimkou tých, ktorí hľadajú komfort a plavnosť pri jazde po slovenských cestách. Žiaľ, aj v režime Comfort ostáva podvozok príliš tvrdý, a to aj vďaka 21-palcovým diskom s nízkoprofilovými pneumatikami.

Ani v režime “COMFORT” si komfort neužijete
Zdroj: Redakcia

Chýbal mi trochu ostrejší nástup bŕzd a viac spätnej väzby od predných kolies. Napriek inak perfektnému odhlučneniu ma prekvapil pomerne silný aerodynamický hluk od B-stĺpikov. Spotreba na úrovni 11+ je očakávaná, prispieva však k častej návšteve čerpacích staníc.

Verdikt

Autá typu SUV by mali byť predovšetkým pohodlné, bez ohľadu na písmeno M na maske chladiča. Mne osobne tuhý podvozok až tak neprekážal. Každý však preferuje niečo iné, a preto odporúčam auto pred kúpou dôkladne vyskúšať. Za všetko ostatné palec hore. A ďalší BMW za to, že tieto sympatické nezmysly stále ponúka.

Základná cena modelu – BMW X3M 353 kW: 93 860 €
Základná cena testovanej verzie – BMW X3M Competition 375 kW: 102 180 €
Euro NCAP: 5* (2017)
Záruka: 2 roky alebo 100 000 km (predĺženie za príplatok)

Registračná daň: 3900 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:zážihový, radový
Valce/ventily:6/24
Zdvihový objem [cm3]:2993
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:375(510)/5 950-7 300
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:620/2 750-5 450
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:3,7
Spotreba paliva Kombi (WLTP) [l/100 km]:10,8 - 11
Emisie CO2 [g/km]246 – 251
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:550
Objem nádrže [l]:65
Prevádzková hmotnosť [kg]:2085
Rozmer pneumatík:vpredu 255/40 ZR21, vzadu 265/40 ZR21
Dĺžka [mm]:4716
Šírka [mm]:1897
Výška [mm]:1667
Rázvor [mm]:2864