Predstavte si situáciu. Ste „zahojený“. V podstate ste dosiahli v biznise všetko, po čom ste túžili, ciže máte na konte zopár stoviek tisíc eur, vlastníte krásny dom, apartmán pri mori a pri nej parkuje vaša drobná jachta. Nie ste multimilionár a už dávno nemáte „osemnásť“. Popravde, máte už aj jedno-dve vnúčatá. No a pred domom vám parkuje BMW M850i Gran Coupé.
BMW M850i Gran Coupé je auto, ktoré by som vedel popísať tromi vetami alebo kratším románom. Od M850i držím v ruke kľúč už tretíkrát, no ide o prvý prípad, keď má toto charizmatické auto štvoricu dvier.
Taktiež má táto kára menší problém, pretože jeho predchodca, rad 6 Gran Coupé, je v mojich očiach najkrajší moderný „bavorák“ a jedno z najkrajších áut, aké boli kedy vyrobené. Prečo však ten zvláštny „zasnený“ úvod?
Chameleón
Nebudem komentovať úchvatný matne tmavý lak či čierne exteriérové doplnky. Toto BMW jednoducho vie, spolu s vytvorením dojmu absolútne chladnokrvného pohľadu v spätnom zrkadle vystresovaného „smrteľníka”. Toto auto sa mi páči, no chýba mu akási „fluidnosť“ kriviek predchodcu.
Pri pohľade z profilu je vidieť, ako sa BMW snažilo skĺbiť pohodlie v kabíne, čiže priestor pre hlavu pasažierov a líniu elegantného štvordverového kupé. To spôsobilo v línii nad zadnými sedadlami mierny skok, ktorý považujem za jedinú chybu na kráse auta. Je to krásne auto, bez debaty.
Bohužiaľ, pohľad naň mi nerozbúcha srdce ako na štvordverovú „šestku“. Tá zostáva v mojich očiach krajšia a elegantnejšia dokonca aj pri pohľade do interiéru, ktorého línie sa prelievali kabínou ako teplé a voňavé kapučíno.
Šesť cifier
Keď som už teda vyriešil svoje „osobné problémy“ s dizajnom, postupne nadpojím na úvod článku. Nad typom človeka, ktorého profil som stihol v horných riadkoch vymenovať, som uvažoval ešte týždeň po ukončení testu. BMW M850i Gran Coupé je zlatou strednou cestou hádam v každom ohľade. Nejde o konzervatívnu limuzínu radu 7, ktorú často obsluhuje „niekoho“ šofér.
Taktiež nejde o ležérne kupé, ktoré o vás tak trošku hovorí, že máte všetko a všetkých na háku, a kúpili ste si 5-metrové auto s dvojicou (použiteľných) sedadiel, lebo jednoducho môžete a čo koho do toho. Nie. Máte Gran Copé, máte štýl, no zároveň myslíte aj na rodinu a priateľov. Byť arogantne sexy v 60-tke? No, potrebujete to k životu?
Dolce Vita
Motorizácia M850i je podobne ako samotný typ karosérie veľkou ukážkou postoja k životu. Mohli by ste mať benzínový či naftový šesťvalec a v oboch prípadoch ide o brilantné motorizácie. Taktiež by ste si mohli pár mesiacov počkať na 625-koňový pozemný tryskáč M8 Gran Coupé Competition.
Vy ste si však vybrali kultivovaný osemvalec, ktorý hrmí, keď nastavíte auto do športového režimu a takpovediac o ňom neviete za jazdy v „komforte“. Akusticky mu však chýba aj v ostrom nastavení hromový zvuk veľkého 530-koňového osemvalca v nízkych otáčkach.
Od približne 2000 ot./min. začne do interiéru prúdiť krásny barytón, ktorý vám pripomenie, že pod dlhou prednou kapotou sa nachádza 4,4-litrový, dvojnásobne preplňovaný osemvalec. Milujete život, užívate si krásny stroj a tankujete benzín, aj keď vám ho z nádrže ubúda po 12 litrov na každú stovku kilometrov.
Ste šarmantý a zaujímavý človek, ktorý ani netrochárči, ani nerobí veľké gestá, aby si niečo kompenzoval. Toto auto je pomerne komplikované stanovisko, ktoré hovorí o tom, aký máte názor na život a svet okolo vás. Kto však vie, s akým strojom má tú česť, ten vám určite porozumie.
Základná cena modelu – BMW 840i Gran Coupé: 95 500 €
Základná cena testovanej verzie – BMW M850i Gran Coupé xDrive: 123 350 €
Záruka: 2 roky/bez obmedzenia km
Registračná daň: 3 900 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | vidlicový, zážihový |
Valce/ventily: | 8/32 |
Zdvihový objem [cm3]: | 4395 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 390(530)/5500-6000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 750/1800-4600 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 3,9 |
Spotreba - kombi [l/100 km]: | 10-9,9 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 440 |
Objem nádrže [l]: | 68 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1995 |
Rozmer pneumatík: | vpredu - 245/35 R20 vzadu - 275/30 R20 |
Dĺžka [mm]: | 5082 |
Šírka [mm]: | 1932 |
Výška [mm]: | 1407 |
Rázvor [mm]: | 3023 |