TEST: BMW M850i GranCoupé | Športový oblek

1174
Zdroj: Redakcia

Predstavte si situáciu. Ste zahojený. V podstate ste dosiahli v biznise všetko, po čom ste túžili, ciže máte na konte zopár stoviek tisíc eur, vlastníte krásny dom, apartmán pri mori a pri nej parkuje vaša drobná jachta. Nie ste multimilionár a už dávno nemáte „osemnásť“. Popravde, máte už aj jedno-dve vnúčatá. No a pred domom vám parkuje BMW M850i Gran Coupé.

BMW M850i Gran Coupé je auto, ktoré by som vedel popísať tromi vetami alebo kratším románom. Od M850i držím v ruke kľúč už tretíkrát, no ide o prvý prípad, keď má toto charizmatické auto štvoricu dvier.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Taktiež má táto kára menší problém, pretože jeho predchodca, rad 6 Gran Coupé, je v mojich očiach najkrajší moderný „bavorák“ a jedno z najkrajších áut, aké boli kedy vyrobené. Prečo však ten zvláštny „zasnený“ úvod?

Chameleón

Nebudem komentovať úchvatný matne tmavý lak či čierne exteriérové doplnky. Toto BMW jednoducho vie, spolu s vytvorením dojmu absolútne chladnokrvného pohľadu v spätnom zrkadle vystresovaného „smrteľníka”. Toto auto sa mi páči, no chýba mu akási „fluidnosť“ kriviek predchodcu.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Pri pohľade z profilu je vidieť, ako sa BMW snažilo skĺbiť pohodlie v kabíne, čiže priestor pre hlavu pasažierov a líniu elegantného štvordverového kupé. To spôsobilo v línii nad zadnými sedadlami mierny skok, ktorý považujem za jedinú chybu na kráse auta. Je to krásne auto, bez debaty.

Interiér už nie je tak odvážny ako v prípade radu 6 GranCoupé. Červená koža je síce prudko erotická, no šedé plasty postrádali nádych exkluzivity.
Zdroj: Redakcia

Bohužiaľ, pohľad naň mi nerozbúcha srdce ako na štvordverovú „šestku“. Tá zostáva v mojich očiach krajšia a elegantnejšia dokonca aj pri pohľade do interiéru, ktorého línie sa prelievali kabínou ako teplé a voňavé kapučíno.

Šesť cifier

Keď som už teda vyriešil svoje „osobné problémy“ s dizajnom, postupne nadpojím na úvod článku. Nad typom človeka, ktorého profil som stihol v horných riadkoch vymenovať, som uvažoval ešte týždeň po ukončení testu. BMW M850i Gran Coupé je zlatou strednou cestou hádam v každom ohľade. Nejde o konzervatívnu limuzínu radu 7, ktorú často obsluhuje „niekoho“ šofér.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Taktiež nejde o ležérne kupé, ktoré o vás tak trošku hovorí, že máte všetko a všetkých na háku, a kúpili ste si 5-metrové auto s dvojicou (použiteľných) sedadiel, lebo jednoducho môžete a čo koho do toho. Nie. Máte Gran Copé, máte štýl, no zároveň myslíte aj na rodinu a priateľov. Byť arogantne sexy v 60-tke? No, potrebujete to k životu?

Dolce Vita

Motorizácia M850i je podobne ako samotný typ karosérie veľkou ukážkou postoja k životu. Mohli by ste mať benzínový či naftový šesťvalec a v oboch prípadoch ide o brilantné motorizácie. Taktiež by ste si mohli pár mesiacov počkať na 625-koňový pozemný tryskáč M8 Gran Coupé Competition.

530 koní a krútiaci moment menšieho ťahača – dvojnásobne preplňovaný 4,4-litrový osemvalec pod kapotou M850i.
Zdroj: Redakcia

Vy ste si však vybrali kultivovaný osemvalec, ktorý hrmí, keď nastavíte auto do športového režimu a takpovediac o ňom neviete za jazdy v „komforte“. Akusticky mu však chýba aj v ostrom nastavení hromový zvuk veľkého 530-koňového osemvalca v nízkych otáčkach.

Automatická 8-stupňová prevodovka je absolútne brilantná. V jej správaní a práci som nenašiel jedinú chybu.
Zdroj: Redakcia

Od približne 2000 ot./min. začne do interiéru prúdiť krásny barytón, ktorý vám pripomenie, že pod dlhou prednou kapotou sa nachádza 4,4-litrový, dvojnásobne preplňovaný osemvalec. Milujete život, užívate si krásny stroj a tankujete benzín, aj keď vám ho z nádrže ubúda po 12 litrov na každú stovku kilometrov.

Pristoru pre nohy zadných pasažierov je dostatok. Logicky však nejde o tak svetlé či luxusné miesto na sedenie ako vo vlajkovom rade 7.
Zdroj: Redakcia

Ste šarmantý a zaujímavý človek, ktorý ani netrochárči, ani nerobí veľké gestá, aby si niečo kompenzoval. Toto auto je pomerne komplikované stanovisko, ktoré hovorí o tom, aký máte názor na život a svet okolo vás. Kto však vie, s akým strojom má tú česť, ten vám určite porozumie.

Základná cena modelu – BMW 840i Gran Coupé: 95 500 €
Základná cena testovanej verzie – BMW M850i Gran Coupé xDrive: 123 350 €
Záruka: 2 roky/bez obmedzenia km
Registračná daň: 3 900 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:vidlicový, zážihový
Valce/ventily:8/32
Zdvihový objem [cm3]:4395
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:390(530)/5500-6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:750/1800-4600
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:3,9
Spotreba - kombi [l/100 km]:10-9,9
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:440
Objem nádrže [l]:68
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1995
Rozmer pneumatík:vpredu - 245/35 R20
vzadu - 275/30 R20
Dĺžka [mm]:5082
Šírka [mm]:1932
Výška [mm]:1407
Rázvor [mm]:3023