Teploty klesajúce až na 30 stupňov pod nulou! Hyundai testuje IONIQ 5 N za polárnym kruhom

787

Spoločnosť Hyundai zverejnila zopár detailov a záberov extrémneho zimného testovania modelu IONIQ 5 N, prvého vysoko výkonného elektromobilu s dodatkom N.

V súvislosti so zimnými testami zverejnila divízia Hyundai N video s názvom IONIQ 5 N Teaser – Episode 1, ktoré demonštruje jazdné vlastnosti modelu IONIQ 5 N v zákrutách. V tomto krátkom videu sa taktiež zúčastnil špeciál z dielne Hyundai Motorsport, Hyundai i20 N WRC, ktorý driftuje spoločne po boku modelu IONIQ 5 N. Scéna bola natočená tesne po západe slnka, počas tzv. “modrej hodiny”, ktorá symbolizuje vstup do novej elektrickej športovej divízie Hyundai N.

Prvé N-ko s pohonom 4×4

Hyundai IONIQ 5 N bude prvým sériovo vyrábaný modelom N s pohonom všetkých štyroch kolies. Príbeh pohonu všetkých kolies sa v divízii N začal písať v roku 2015, vstupom do majstrovstiev sveta v rely (WRC). Počas ôsmich rokov pôsobenia v tomto šampionáte Hyundai vybojoval množstvo trofejí, vrátane dvoch titulov majstra sveta. Jazdné vlastnosti modelu IONIQ 5 N zlepšuje aj systém N Drift Optimizer, ktorý spája reguláciu krútiaceho momentu na prednej a zadnej náprave, adaptívnu reguláciu charakteristiky tlmičov pruženia, posilňovač riadenia a elektronický samosvorný diferenciál e-LSD do jedného systému, čím vytvára špecifický jazdný režim určený na driftovanie. Tento režim umožňuje vodičom všetkých úrovni zručností vychutnať si zážitok z driftov, pričom podporuje a chráni vodičov, ktorí sú v tomto štýle jazdy amatéri.

Elektronický samosvorný diferenciál e-LSD

Elektronický samosvorný diferenciál e-LSD má v porovnaní s modelmi N so spaľovacím motorom špecifické vyladenie pre IONIQ 5 N. Okrem toho je IONIQ 5 N vybavený funkciou N Torque Distribution, ktorá je optimalizovaná pre rôzne jazdné režimy a umožňuje nastaviť úroveň krútiaceho momentu prenášaného na predné a zadné kolesá podľa individuálnych požiadaviek vodiča. N Torque Distribution a samosvorný diferenciál e-LSD pracujú vo vzájomnom prepojení pri regulácii krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu a sú špecificky naladené tak, aby dokázali rýchlo reagovať na maximálny krútiaci moment, ktorý je u elektrických áut dostupný takmer ihneď po rozjazde a to aj v extrémnych podmienkach za polárnym kruhom.