Subaru WRX STI S207: Výkonnejšie, ale len pre Japonsko

1099
" "

Viaceré japonské automobilky si chuťovky nechávajú pre seba na domácom trhu. Niežeby to európske automobilky nerobili, ale tu nie je problém zájsť do Nemecka a daný voz objednať z ktorejkoľvek krajiny EÚ.

Veľa nadšencov a hlavne “subaristov” vyronilo slzu nad týmto WRX STI S207. Ide totiž o limitovanú edíciu 400 ks, ktoré nie sú ovešané len novými nárazníkmi a krásnymi 19-palcovými kolesami BBS. Karbónový zadný spojler však poteší aj tak.

Základnou zmenou je motor. Oproti STI, ktoré sa u nás predáva, postráda 2,5-liter. Namiesto neho využíva menší dvojlitrový boxer štvorvalec, ktorý prešiel úpravou riadiacej jednotky, turba a výfukového potrubia.

Vydupaný je tak na 241 kW (328 k) pri 7200 ot./min a 431 Nm v rozpätí od 3200 do 4800 ot./min. Jeho červené pole začína pri číslici 8.

Variant S207 dostal výkonnejší brzdový systém od firmy Brembo a podvozkové časti značky Bilstein ako predné vzpery, zadné tlmiče a pružiny. K lepšej jazde prispeje i riadenie so skráteným pomerom na 11:1 a široké penumatiky s rozmermi 255/35 R19.

Japonci si častokrát nechávajú najlepšie veci len pre seba, rovnako i toto upravené STI.