Subaru Forester: Stret tradície a prítomnosti

1322

Autosalón v New Yorku je bohatý na nové verzie úspešných modelov. Hlavne tých, ktorým sa darí v USA. Subaru Forester medzi ne rozhodne patrí a je jedným z dôvodov, prečo sa Japonskej značke za “veľkou mlákou” tak ohromne darí.

Keďže už Subaru Tribeca v novodobej podobe neexistuje a Subaru Outback narástlo do statočných rozmerov, Forester je naďalej ponúkaný ako najpriestrannejší model značky. Jeho nová podoba bola predstavená na autosalóne v New Yorku. Klasicky môžeme rátať so štvorvalcovým boxerom, no v tandeme s futuristickými technológiami.

Konzervatívny pokrok

Benzínový plochý štvorvalec s objemom 2,5 litra zostáva aj naďalej v atmosférickej podobe. Zatiaľ je nám však jasné len to, že táto konfigurácia bude k dispozícii pre zákazníkov za oceánom. Motor si má však mierne polepšiť na poli efektivity a taktiež v rámci výkonu a krútiaceho momentu.

Maximálny výkon sa zastavil na cifre 134 kW/180 koní a spotreba meraná podľa americkej metodiky na 7,1 litroch benzínu na 100 km. Informácia to však nie je potvrdená, no my sa domnievame, že pre európske verzie bude dostupný aj dvojlitrový naftový boxer.

Okrášlený a praktickejší horár

Rázvor kolies narástol z 2639 na 2669 mm a tento progres sa premietol hlavne do priestrannejšieho sedenia pre zadných pasažierov. Okrem vylepšeného pohodlia na zadných sedadlách si polepšil aj maximálny objem kufra. Ten narástol z 1848 na 2155 litrov. Subaru samozrejme nevynecháva implementáciu balíčka autonómnych systémov EyeSight a taktiež pridáva novinku v podobe systému DriverFocus.

Ten má sledovať koncentrovanosť a únavu šoféra. Zmenami si prešla taktiež palubná doska. Klasicky sa bude šofér dívať na trojicu displejov. Tie prídu v podobe multimediálneho systému po novom s funkciou Apple CarPlay, ďalej ako palubný počítač a posledný z nich bude zobrazovať informácie o systéme 4×4. Forester dostal taktiež volant s menším priemerom a netypicky na Subaru nájdete v interiéri aj iné povrchy, než strohé, čierne a plastové.