Španielsky Seat vlani prekonal hranicu pol milióna predaných áut, pomohla mu k tomu aj športovo orientovaná dcérska značka CUPRA.
Značky Seat a CUPRA dokázali v minulom roku spoločnými silami predať viac ako pol milióna áut. Športovo orientovaná CUPRA dosiahla historický vrchol vďaka počtu 230 700 kusov, to predstavuje medziročný nárast až o 50,9 %. Polepšil si tiež materský Seat, ktorý sa vysporiadal so všetkými krízami vo svete a dodal 288 400 automobilov, čo je medziročný nárast o 24 %.

Historický míľnik pre CUPRU
CUPRA okrem minuloročného úspechu v podobe 230 790 predaných áut oslavuje aj ďalší významný míľnik. Od roku 2018 v ktorom bola táto športovo orientovaná značka založená, bolo predaných už vyše 528 000 áut. Kráľom predajov bol v minulom roku so 120 000 kusmi atraktívny športový crossover Formentor.

Prekvapením je druhá priečka, ktorú so 45 000 predanými kusmi obsadil kompaktný elektromobil Born. Najväčší dopyt po autách značky CUPRA bol v Nemecku, Veľkej Británii a Španielsku.

Polepšil si aj Seat
Materská značka v minulom roku predala dokopy 288 400 kusov svojich automobilov. Medzi najpredávanejšie modely patrila Arona, Ibiza a Ateca. Kľúčové krajiny sa zhodujú s dcérskou značkou CUPRA, avšak v inom poradí. Najviac kusov bol predaných doma v Španielsku (59 700 ks), nasleduje Nemecko (56 800 ks) a Veľká Británia (32 100 ks).