Ani pri úplne novom modeli sa značka SEAT nevzdala svojej filozofie výberu mien pre svoje autá. Názov každého ich modelu má geografický pôvod a ani Ateca nie je výnimkou. Ide o malú dedinku, ktorá sa nachádza medzi Madridom a Zaragozou. Prečo si v SEATe vybrali práve túto dedinku je zatiaľ otázne, ale čo sa týka auta, už na prvý pohľad je jasné, že sa máme na čo tešiť.
Typický SEAT
Aj keď automobilka so sídlom v Martorelli doteraz nemala v ponuke žiadne SUV, hneď v prvej sekunde vám musí byť jasné, že sa pozeráte na SEAT. Mnohé prvky ako lichobežníková maska chladiča, bočné trojrozmerné hrany s minimálnym polomerom a maximálnou ostrosťou, ako aj trojuholníkové profily denných svetiel v reflektoroch sú typickými prvkami modelov značky SEAT, no Ateca do tohto dizajnového štýlu vnáša trochu robustnosti, ktorá je charakteristická pre vozidlá typu SUV. Interiér do značnej miery pripomína model Leon, no sedieť sa v ňom bude citeľne vyššie. Palubná doska je orientovaná na vodiča a stredová konzola bude môcť byť vybavená aj displejom s uhlopriečkou 8 palcov (20, 3 cm).
Kompaktná zvonku, priestranná vo vnútri
Na dĺžku má Ateca 4,36 metra, čo je len o 10 cm viac ako Leon, no podľa tlačovej správy výrobcu má najdlhší interiér vo svojej triede. Zároveň ponúka batožinový priestor s objemom slušných 510 litrov (verzie s pohonom všetkých štyroch kolies 485 litrov). Karoséria sa údajne vyznačuje nielen vysokou variabilitou ale aj inteligentnou ľahkou konštrukciou. Vďaka nej patrí Ateca medzi najľahšie autá vo svojej triede. Súčasne je konštrukcia karosérie aj neobyčajne pevná, čo vytvára optimálnu bázu pre agilné jazdné vlastnosti.
V zápche jazdí sama
Ponuka inovatívnych asistenčných systémov je veľmi široká. Jedným z príkladov je asistenčný systém pre jazdu v dopravnej zápche Traffic Jam Assist.Tento systém robí jazdu v nepríjemnej dopravnej situácii oveľa znesiteľnejšou. Pri nízkej rýchlosti v rámci systémových hraníc Traffic Jam Assist samočinne ovláda riadenie, zastavuje a opäť rozbieha vozidlo. Pri vyšších rýchlostiach od približne 60 km/h systém uľahčuje ovládanie udržiavaním bezpečnej rýchlosti a udržiavaním vozidla v jazdnom pruhu. Novou bezpečnostnou funkciou je Emergency Assist.Keď systém zaregistruje, že vodič v určitom časovom intervale nie je aktívny, čo môže signalizovať náhle zdravotné problémy, upozorní vodiča akustickým a vizuálnym výstražným signálom a následne krátkym trhnutím brzdami. Ak vodič ani vtedy nereaguje, Emergency Assist aktivuje výstražné svetlá a samočinne zastaví vozidlo, udržiavajúc ho v jazdnom pruhu.
Mobil nabije aj bezdrôtovo
SEAT Ateca je vybavený najnovšou generáciou multimediálneho systému Easy Connect, ktorý je vďaka rozhraniu SEAT Full Link vhodný na integráciu prakticky všetkých aktuálnych smartfónov do systému infotainmentu. Okrem MirrorLink obsahuje aj funkcie Apple CarPlay a Android Auto. Odkladacia priehradka Connectivity Box v stredovej konzole umožňuje po prvý raz indukčné bezdrôtové nabíjanie mobilného telefónu Wireless Smartphone Charging.
Široká ponuka motorov
Paleta pohonných jednotiek pre SEAT Ateca bude obsahovať hneď niekoľko turbodúchadlom prepĺňaných motorov, ktorých dynamika by nemala byť nič dlžná dravému dizajnu tohto nového SUV. Základným naftovým motorom je štvorvalec 1.6 TDI s výkonom 85 kW (115 k), nad ním figuruje motor 2.0 TDI v dvoch výkonových modifikáciách so 110 kW a 140 kW (150 a 190 k). Hodnoty kombinovanej normovanej spotreby sa pohybujú od 4,3 do 5,0 litra nafty na 100 kilometrov. Ponuku benzínových motorov zatiaľ nepoznáme, no či už sa rozhodnete pre benzín alebo naftu, k dispozícii by mali byť ako predokolky, tak aj verzie s pohonom 4×4. Na výber budú manuálne alebo automatické dvojspojkové prevodovky.
Španielska automobilka SEAT dnes odhalila svoje historicky prvé SUV. Dlho očakávaný model sa volá Ateca a predávať sa začne už na jeseň tohto roka.