Renault predstavil väčšieho súrodenca modelu Scénic – Grand Scénic

1237

Už v marci sme mali možnosť na Autosalóne v Ženeve vidieť novú generáciu MPV od značky Renault. Svoje krivky a dômyselné proporcie nám vtedy odhalil nový Renault Scénic, v základe obutý až na 20 palcových diskoch. Teraz nastal čas na odhalenie modelu Grand Scénic, ktorý poskytne kapacitu až pre siedmich cestujúcich.

Keď si predstavíme rodinné vozidlo pre siedmich pasažierov každého istotne napadne klasické MPV, ktoré skôr ako auto, pripomína pojazdnú škatuľu plnú plastov. V posledných rokoch sa však dizajnové oddelenia automobiliek začali brať ohľad aj na automobil povedzme rodinnejšieho charakteru. Túto skutočnosť si veľmi dobre uvedomilo aj vedenie značky Renault.

Exteriér nového Grand Scénicu teda vôbec nepripomína nudnú “škatuľu“, ale skôr inteligentné a elegantné rodinné auto. Chrómové a metalické prvky, 20 palcové disky v základe, zadné svetlomety s 3-D efektom a celkovo výrazné svalnaté línie tvoria plynulú siluetu exteriéru.

Interiér sa pýši najmä priestrannosťou a pohodlím až pre siedmych pasažierov. V porovnaní so štandardným Renaultom Scénic je Grand Scénic až o 24 cm dlhší a teda vhodnejší pre početnejšie rodiny. Vodičovi zaistí komfort pri používaní celý rad vychytávok, ako napríklad funkcia One Touch Folding Seat, ktorá po stlačení tlačidla sklopí tretí rad sedadiel do roviny – čím dostanete 718 litrov batožinového priestoru. Grand Scénic prebral v interiéri aj niektoré technológie z vyšších segmentov. Nebude teda prekvapením prítomnosť tabletu R-Link 2 s 8,7 palcovým displejom a farebným head-up displejom.

Pri modeli Grand Scénic máte na výber z piatich agregátov. Dva benzínové agregáty TCe 115 a TCe 130 (s výkonom 115 a 130 koní) dostanete len s manuálnou prevodovkou. Ak však siahnete po dieselovom agregáte tu Renault ponúka na výber tri varianty – dCi 110, dCi 130 a dCi 160 (s výkonom 110, 130 a 160 koní). V prípade naftovej motorizácie je voliteľná aj automatická prevodovka. Pre variant dCi 110 je v ponuke aj Hybrid Assist, ktorý s pomocou 48 voltovej batérie a elektromotoru asistuje klasickému spaľovaciemu motoru. Výhodou je teda vyšší výkon a nižšia spotreba.

Neodmysliteľnou súčasťou sú samozrejme bezpečnostné systémy. Prekvapením je systém aktívneho brzdenia (AEBS)s rozpoznávaním chodcov, ktorý je odteraz súčasťou štandardnej výbavy. Ďalej tu nájdeme asistent pre udržiavanie v jazdnom pruhu, výstrahu pred únavou, adaptívny tempomat, rozpoznávanie dopravných značiek, sledovanie mŕtveho uhla, skrátka všetko pre zaistenie bezpečnej a pohodlnej jazdy.

Nový Grand Scénic príde do predaja koncom tohto roka.

Nový Grand Scénic okrem siedmych miest na sedenie zaujme najmä technológiou, ktorú prebral z vyšších segmentov.