Range Rover Evoque: Predimenzovaný?

38

Nová generácia najmenšieho Range Roveru Evoque nevyzerá na pohľad zrovna revolučne. So svojím dizajnom z roku 2049 si však nemusí nič dokazovať a decentne ukrýva revolučné zmeny pod povrchom.

Nový Evoque totiž prichádza so 48-voltovým rozvodovým systémom a pohonom MHEV, či ako hybrid do zásuvky. Taktiež stojí na novej platforme, ponúkne viac priestoru a pri jazde v teréne mení všetky doteraz zaužívané pravidlá.

Vďaka technológii Ground View zabezpečuje pri jazde v teréne takzvanú „neviditeľnosť“ kapoty. Všetko vďaka obrazovke s vysokým rozlíšením vo vnútornom spätnom zrkadle. Ďalšou novinkou je inovačná technológia Terrain Response 2, ktorá automaticky rozpoznáva typ povrchu a na základe toho upravuje príslušné nastavenia, krútiaci moment motora či stabilizačný systém. Nový Evoque sa taktiež môže brodiť cez vodu hlbokú až 600 milimetrov, čo je na mestský crossover skutočne úctyhodný údaj.

Pohon Mild Hybrid bude k dispozícii v kombinácii so všetkými dostupnými štvorvalcovými motormi. Aplikácia tejto technológie by mala stlačiť kombinovanú spotrebu hlboko pod 6 litrov na 100 km. Taktiež má vypínať motor, keď vodič pribrzdí v rýchlosti nižšej ako 17 km/h. V priebehu budúceho roka sa dostane na trh hybrid do zásuvky a portfólio zážihových motorov Ingenium doplní trojvalcový motor. Vážení, už to vzdal aj Jeep, tak sa tu teraz nerozčuľujte. Aj tak väčšina z týchto chic off-roadových počinov krúži po uliciach hlavných miest.