Radový šesťvalec od Mazdy už existuje. Prezradila ho fotografia z prezentácie

2593

V Autográtise radi kontemplujeme nad všeobecne zbytočnými vecami, ktoré však pre nás význam majú. Jednou z takýchto zábaviek je aj polemika okolo nového radového šesťvalca od Mazdy, ktorá opäť naberá na obrátkach. Totiž, vďaka kvartálnej finančnej prezentácii už vieme, že motor skutočne existuje!

Mazda nám opäť dokazuje, že si ide svoje. Preč sú časy downsizingu, keď sa automobilky bili o to, kto vytrieska z najmenšieho motoru čo najvyšší výkon a akú-takú spoľahlivosť.

Áno, sériový potomok konceptu Vision Coupé bude poháňať spomínaná radová šesťka. Tešíme sa.
Zdroj: Mazda

Správna veľkosť

Automobilka sa sama vyjadruje k downsizingu takým spôsobom, že v Hirošime radšej motory right-sizujú”, čiže vyrábajú “primerane objemné”. Práve preto značka už teraz vyrába 2,4-litrový prepĺňaný vznetový motor a rad primerane veľkých radových štvorvalcov s atmosférickým nasávaním, ktoré sa stavajú tvárou v tvár podstatne menším turbomotorom.

TEST: Mazda 3 Skyactiv X | Charakter

Mazda plánuje celkom odvážny posun do luxusnejších vôd, na čo podľa najlepších tradícií bude potrebovať poriadny veľký sedan. Turbodúchadlom posilnený štvorvalec by sa nehodil k elegantnej filozofiii primeraného objemu, takže vzniká priestor pre veľký, pozdĺžne montovaný šesťvalec. Daný motor už sme videli na niekoľkých patentových kresbách a návrhoch, no až teraz vieme, že daná vec skutočne existuje a niekto na nej robí.

Zdroj: CarThrottle

Spolu s týmto krásnym kusom radovej techniky sa však predstavilo aj plug-in hybridné ústrojenstvo, ktoré počíta so silami 48V elektromotora a štvorvalca. Prezentácia používa aj celkom šibalský výraz “multi-electric technology”, čo by sa dalo voľne preložiť ako… Správne! Pokračovanie ságy s wankelovým motorom ako generátorom elektrickej energie. Takýto set-up by sme mali najskôr vidieť v štýlovom elektromobile MX-30.

Tak čo, tešíte sa na budúcnosť japonskej značky? My áno, veľmi!

NEPREHLIADNITE: