PRVÁ JAZDA: Škoda Yeti

965

Vynovená Škoda Yeti bola predstavená na jesennom autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom. Ako sme už vtedy písali, azda najviditeľnejšou zmenou sú predné svetlá. Yeti prišiel o svoje charakteristické okrúhle „hmlovky“, ktoré akoby nadväzovali na hlavné svetlomety. Ponovom majú hlavné svetlá hranatejší tvar a integrované LED diódy na denné svietenie. Hmlovky sa presunuli nižšie – na štandardnú pozíciu do modernejšie tvarovaného nárazníka.

Dve tváre snežného muža
Keď sme pri nárazníkoch, tak na výber sú dva varianty. S modernizáciou totiž Yeti dostal „dve tváre“. Zákazník si môže vybrať, či chce auto viac do mesta alebo viac do terénu. Podľa toho sa mení aj tvar nárazníkov. Zatiaľ čo mestská verzia má kompletne lakované nárazníky, verzia Outdoor má robustnejšie pôsobiace nárazníky s nelakovanými časťami.
V interiéri sa toho veľa nezmenilo. Nájdete tam nové druhy dekoračných materiálov ako aj nové farby čalúnenia. Yeti dostal aj nový volant, ale hlavne pribudla možnosť priplatiť si za parkovaciu kameru. Yeti sa tak stal prvou Škodovkou, ktorá ponúka túto možnosť. Taktiež sa do zoznamu príplatkovej výbavy dostal bezkľúčový vstup a štartovanie.

Off-roadové dobrodružstvo
O tom všetkom sme vedeli ešte predtým, ako sme do Düsseldorfu vycestovali. Určite sme tam však neleteli zbytočne, pretože Škodovka nám pripravila takú off-roadovú prezentáciu, že by sa tam oplatilo cestovať už len kvôli nej. Pred nami išiel Yeti s profesionálnym inštruktorom za volantom a v skupinke pozostávajúcej z troch áut obsadených novinármi sme ho nasledovali nemeckými lesmi. Bolo dobré, že pred nami išlo to inštruktorské auto, pretože sme aspoň na ňom videli, aké nástrahy terénu nás čakajú. Na niektoré nás však nepripravilo ani inštruktorské auto. Začali sme rovno zhurta – brodom dlhým asi desať metrov. Bol poriadne hlboký. Aspoň sa nám to teda zdalo. Mali sme pocit, že každú chvíľu sa začne valiť voda dovnútra, no nič také sa nedialo. Ďalším adrenalínovým kúskom bolo prudkú klesanie, kedy sme sa iba opierali o volant a auto si brzdilo samé vďaka elektronickému „asistentovi zjazdu z kopca“. Nie že by sme niečo podobné nezažili, ale ešte nikdy predtým priamo na klesanie nenadväzoval most provizórne vytvorené z pozdĺžne uložených kmeňov stromov. Museli sme sa teda trafiť. Žiadne zaváhanie neprichádzalo do úvahy.

S novým Yetim sme si teda v teréne užili poriadne vzrušujúce chvíľky. Keby som to nezažil na vlastnej koži, nikdy by som nebol povedal, že toto auto je tak schopné v teréne. Naozaj na to nevyzerá, resp. nevyzeralo. Drsnejšie nárazníky novej verzie Outdoor už dávajú niečo tušiť. Modernizovaný Yeti by sa mal dostať do predaja už začiatkom nového roka, no ceny si zatiaľ výrobca necháva pre seba.

Modernizovanú Škodu Yeti sme si vyskúšali v okolí Düsseldorfu v rámci medzinárodnej prezentácie. Nejazdili sme len po cestách, ale schopnosti Yetiho sme preverili aj v teréne.