Opel sa s Merivou trafil do čierneho už v roku 2003, kedy predstavil prvú generáciu tohto modelu. Predalo sa z nej vyše milióna kusov. Druhá generácia prišla na svet v roku 2011, čiže to nie je staré auto. Modernizáciu rozhodne nepotrebovala, no predsa ju dostala. Prečo? Opel totiž prakticky celoplošne ruší motor 1.7 CDTI a postupne zavádza jeho nástupcu 1.6 CDTI do všetkých modelov. Nový celohliníkový agregát už spĺňa aj emisnú normu Euro 6, ktorá ešte len začne platiť v septembri. Oplu sa podarilo túto normu splniť aj bez vstrekovania močoviny pred katalyzátor, čomu sa nevyhnú ťažšie a výkonnejšie autá. Neskôr príde aj slabšia verzia tohto motora vyladená na 81 kW (110 k), ale zo začiatku predaja bude k dispozícii tá silnejšia s výkonom 100 kW (136 k), ktorú sme si boli vyskúšať v Nemecku. Prvé dojmy sú viac než dobré. Motor je veľmi slušne odhlučnený a nemá žiadnu turbodieru. Teda aspoň sme žiadnu nespozorovali. Auto sa totiž derie dopredu s pôsobivým odhodlaním už od 1 500 ot./ min. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 4,4 litra nafty na 100 km, no tú si ešte preveríme v rámci redakčného testu.
Vyskúšali sme si aj 1,4-litrový benzínový turbomotor s novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Komfort jazdy je vďaka automatickému radeniu vyšší, no nemôžem povedať, že by to bola rýchla prevodovka. Vzhľadom na charakter auta je však rýchlosť radenia postačujúca. Pozornosti konštruktérov ale neušli ani manuálne prevodovky. Do ich modernizácie investovala russelsheimská automobilka 50 miliónov eur.
Drobné retuše
Čo by to bolo za modernizáciu, keby auto neprešlo aspoň drobným faceliftingom? Preto Meriva dostala novú masku chladiča, iné hmlovky, LED diódy na denné svietenie a celé auto zdobí viac chrómovaných doplnkov. Zadné svetlá majú úplne novú grafiku a využívajú LED diódy. Paletu farieb karosérie doplnili dva nové odtiene.
Modernejší infotainment
Aj Meriva dostala nový multimediálny systém IntelliLink so sedempalcovým displejom. Ten má samozrejme miliardu všakovakých funkcií a obsluhuje sa spleťou neprehľadných tlačidiel rozosiatych po stredovej konzole. Situáciu by však teoreticky mohlo zachrániť hlasové ovládanie, ktoré systém zahŕňa.
Populárne MPV od Oplu dostalo v rámci modernizácie nový vznetový motor 1.6 CDTI a benzínový agregát 1.4 Turbo sa dá odteraz kombinovať už aj s automatickou prevodovkou. Nové verzie Merivy nám Opel predviedol v okolí Wiesbadenu.