PRVÁ JAZDA: Opel Meriva

839

Opel sa s Merivou trafil do čierneho už v roku 2003, kedy predstavil prvú generáciu tohto modelu. Predalo sa z nej vyše milióna kusov. Druhá ge­nerácia prišla na svet v roku 2011, čiže to nie je staré auto. Moderni­záciu rozhodne nepotrebovala, no predsa ju dostala. Prečo? Opel totiž prakticky celoplošne ruší motor 1.7 CDTI a postupne zavádza jeho ná­stupcu 1.6 CDTI do všetkých mode­lov. Nový celohliníkový agregát už spĺňa aj emisnú normu Euro 6, kto­rá ešte len začne platiť v septembri. Oplu sa podarilo túto normu splniť aj bez vstrekovania močovi­ny pred katalyzátor, čomu sa nevyhnú ťažšie a výkonnejšie autá. Neskôr príde aj slabšia verzia tohto motora vylade­ná na 81 kW (110 k), ale zo začiatku predaja bude k dis­pozícii tá silnejšia s výkonom 100 kW (136 k), ktorú sme si boli vyskúšať v Nemecku. Prvé dojmy sú viac než dobré. Mo­tor je veľmi slušne odhlučnený a nemá žiadnu turbodieru. Teda aspoň sme žiadnu nespozorovali. Auto sa totiž derie dopredu s pôso­bivým odhodlaním už od 1 500 ot./ min. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 4,4 litra nafty na 100 km, no tú si ešte preveríme v rámci re­dakčného testu.

Vyskúšali sme si aj 1,4-litrový benzínový turbomotor s no­vou šesťstupňovou auto­matickou prevodovkou. Komfort jazdy je vďaka automatickému rade­niu vyšší, no nemôžem povedať, že by to bola rýchla prevodovka. Vzhľadom na cha­rakter auta je však rýchlosť radenia po­stačujúca. Pozornos­ti konštruktérov ale neušli ani manuálne prevodovky. Do ich modernizácie investovala rus­selsheimská automobilka 50 miliónov eur.

Drobné retuše
Čo by to bolo za modernizáciu, keby auto neprešlo aspoň drob­ným faceliftingom? Preto Meri­va dostala novú masku chladi­ča, iné hmlovky, LED diódy na denné svietenie a celé auto zdobí viac chrómovaných doplnkov. Zad­né svetlá majú úplne novú grafiku a využívajú LED diódy. Paletu farieb karosérie doplnili dva nové odtiene.

Modernejší infotainment
Aj Meriva dostala nový multime­diálny systém IntelliLink so se­dempalcovým displejom. Ten má samozrejme miliardu všakovakých funkcií a obsluhuje sa spleťou ne­prehľadných tlačidiel rozosiatych po stredovej konzole. Situáciu by však teoreticky mohlo zachrániť hlasové ovládanie, ktoré systém zahŕňa.

Populárne MPV od Oplu dostalo v rámci modernizácie nový vznetový motor 1.6 CDTI a benzínový agregát 1.4 Turbo sa dá odteraz kombinovať už aj s automatickou prevodovkou. Nové verzie Merivy nám Opel predviedol v okolí Wiesbadenu.