Nová generácia Astry prichádza aj k nám. V prvej jazde splnila všetky naše očakávania.
Ak niekto doteraz pochyboval o tom, že prechod značky Opel pod krídla Stellantisu bol dobrým krokom, nová Astra mu všetko vysvetlí tak, ako sa má – správnym príkladom. Šiesta generácia nesie označenie Astra L a pod kapotou prináša zaužívané koncernové riešenia. No ich prevedenie si automobilka zvolila sama.
Dizajn 2.0
Nový dizajnový jazyk značky je už známy. Modernizovaný Grandland, Crossland aj Mokka nesú aktualizované prvky zovňajšku už istú dobu. S príchodom Astry Opel ešte pritvrdil. Dizajn je hranatejší, ostrejší a modernejší. Kombinuje neprehliadnuteľnú žltú farbu s čiernymi prvkami karosérie, strechou a ozdobnými plastmi.
Dominantou auta je predná maska s názvom Vizor a výrazná línia uprostred prednej kapoty. Po bokoch zrak pritiahnu 18-palcové disky kolies a vzadu dvojica nízkych a širokých koncových svetiel s čiernym logom značky a názvom modelu. Neprehliadnuteľný je tiež výrazný spojler. Za dizajnovú prácu si tím z Rüsselsheimu jednoznačne zaslúži prémie.
La Interiér
S francúzštinou v našej redakcii úplní kamaráti nie sme. Ale francúzsky dizajn, to poznáme dobre. Nová Astra nepopierateľne zastáva svoje nemecké korene. V interiéri je však odkaz na Stellantis viac než jasný. I keď je interiér Oplu v porovnaní so sesterskými značkami konzervatívnejší, svoju príslušnosť deklaruje najmä v stredovom paneli. Kokpit prekypuje lesklými a tvrdými plastmi, ktoré podľa nás neumocňujú pocit prepychovosti. Výsadou Astry je, že tento dojem veľmi rýchlo vyváži po nasadnutí.
Sedadlá s certifikáciou zdravej chrbtice AGR dokonale obopínajú telo a navodzujú pocit robustnosti. Na pohľad veľký stredový prvok volantu asi nepatrí medzi tie najpohľadnejšie, ale celkové prevedenie volantu dotvára emóciu, ktorou sa Astra radí medzi autá s poriadnym sebavedomím. A celkom oprávnene. Ale o tom až neskôr.
Pred vodičom sa nachádza dvojica displejov zasadená do jedného plastového celku s názvom Pure Panel Pro. Inžinieri vylepšili čitateľnosť, a tak sa ani nad prístrojovým štítom už nemusí vynímať “šiltovka.” Spomedzi vychytávok na palube nás prekvapil odkladací priestor na okuliare, ktorý nenájdete v strope, ale pod multimédiami. K voliču jazdných režimov a smeru jazdy nám už ostáva povedať, že toto poznáme.
Plug-in hybridných 180 koní
Ak plug-in hybridná jednotka nie je úplne pre vás, nepodliehajte panike. Automobilka ponúkne už známe Stellantis motorizácie s 1,2 litrovým benzínovým trojvalcom i 1,5 litrovým naftovým štvorvalcom. Nám sa však dostal do ruky absolútny doterajší vrchol ponuky. Cenovo i výkonom. Plug-in hybrid “naberie paru” z 1,6-litrového benzínového štvorvalca skombinovaného s elektromotorom. Výsledkom je spomínaných 180 koní a čisto elektrický dojazd v mestských podmiekach až do 78 kilometrov. I keď toto číslo je potrebné brať skôr s rezervou.
I keď sme v aute počas prvej jazdy nestrávili veľa času, jedno nás zaujalo. Stabilita. Opel svoju novú Astru označuje ako “Autobahn-friendly.” Má tým na mysli komfort na palube aj v diaľničných rýchlostiach. A my môžeme len súhlasiť. Jazdná dynamika ani v režime Sport nepatrí medzi najrýchlejšie autá, na akých sme kedy jazdili, avšak za pokoj a ovládateľnosť na ceste dostáva jednotku s hviezdičkou. Prekvapila aj v zákrutách. Vďaka tuhšiemu podvozku a s dobrým obutím nemá problém prechádzať zákruty v žiadnej z rýchlostí, na ktoré si bežný smrteľník trúfne.
Je pravdou, že Opel Astra sa vo svojom segmente držal v posledných rokoch skôr v úzadí. Automobilka sa nachádzala v období prechodu a možno, i keď to je naozaj len predpoklad, aj v období chaosu. Vyčkávacia taktika sa však oplatila a portfólio nemeckých hatchbackov získava ďalšieho silného hráča. I keď 100%-tne nemecký nie je. Astra sa tak dostala do pozície, v ktorej mám šancu zmeniť pravidlá hry a získať pre Opel slávu opäť.
Motorizácia | Výkon | Cena od (základná výbava danej motorizácie) |
---|---|---|
1,2 TURBO MT6 | 110 koní | 17 490 eur (Astra) |
1,2 TURBO MT6 | 130 koní | 19 490 eur (Edition) |
1,2 TURBO AT8 | 130 koní | 21 490 eur (Edition) |
1,5 CDTI MT6 | 130 koní | 21 190 eur (Edition) |
1,5 CDTI AT8 | 130 koní | 23 190 eur (Edition) |
PHEV | 180 koní | 29 990 (Edition) |