PRVÁ JAZDA: Hyundai i10 | Malý, ale dospelý

3553
Hyundai i10 AUTOGRÁTIS

Len málo kategórií áut zaznamenalo za posledných pár rokov taký raketový skok v kvalite jazdy a spracovania, ako mestské miniautá. Po dôkazy nemusíme chodiť vôbec ďaleko: úplne stačí krátka jazda s novým Hyundaiom i10 v kľukatých záhorských cestičkách.

Hyundai i30 N alebo Fastback, Santa Fe alebo Tucson. Na západných trhoch ponúkané Nexo s palivovými článkami. To sú väčšinou autá kórejskej značky, ktoré si žiadajú zvýšenú pozornosť nadšenca. Nie sú to však ani SUV, ani autá nižšej strednej triedy, ktoré si prešli za ostatných 10 rokov najväčším pokrokom. Kdeže, na to sú tu miniautá.

Hyundai i10 AUTOGRÁTIS

„Velkáč“

Totálne výstižne tento trend ilustruje napríklad Hyundai i10, ktorý som mal možnosť – síce veľmi vzletne, no predsa – vyskúšať na diaľnici a cestách prakticky všetkých tried, ktoré viete nájsť na Záhorí.

Hyundai i10 AUTOGRÁTIS

i10 nepatrí v ponuke Hyundai medzi tie modely, ktoré by ste videli jazdiť na uliciach často. V predajoch automobilky tvorí jedno z najmenších percent, no je vyslovene pozitívnou správou, že si ho Hyundai nechal v ponuke. Napríklad taký Peugeot alebo Citroën už dlhšie rozmýšľa nad ukončením produkcie svojich mestských špuntov. Netreba však malým autám krivdiť, svoju funkciu na trhu určite plnia.

Hyundai i10 AUTOGRÁTIS

Tých funkcií je tu ale ďaleko viac: nielen, že mestské auto slúži ako vstupný model, alebo, ak chcete, “brána” k novému autu, ono vykonáva ešte jednu, nemenej zaujímavú funkciu: barometer pokroku. Hneď vysvetlím.

Hyundai i10 AUTOGRÁTIS

Ak je totiž Hyundai i10 vstupnou bránou do moderného automobilizmu, sme na tom fakt dobre. Nová vizáž ídesiatky – aj keď veľmi svieža – je totiž jednou z posledných vecí, ktoré vás budú pri tomto aute trápiť. Hneď po nastúpení vás totiž prekvapí niekoľko vecí. Prvou je napríklad veľa miesta na predných aj zadných sedadlách najmä vďaka vzpriamenému posedu.

Hyundai i10 AUTOGRÁTIS

Ďalšou zmenou je nová palubná doska, ktorá sa priblížila k ostatným modelom značky. Skladá sa prevažne z tvrdších, no kvalitne poskladaných a hodnotne pôsobiacich materiálov. Poteší aj na želanie nadpriemerne veľký displej so špičkovým infotainmentom novej generácie Hyundaiov. Osobitne vyzdvihujem dostupné vyhrievanie predných sedadiel a najmä vyhrievanie volantu, čo je veľmi nadštandardná záležitosť v segmente.

Hyundai i10 AUTOGRÁTIS

S ľahkosťou

Hyundai i10 je vtipné vozidlo. Poznáte to nielen z jeho vzhľadu, ale aj z ľahkosti jeho ovládacích prvkov: volant, pedálová skupina aj páka prevodovky fungujú s takou ľahkosťou, akoby boli určené pre to najmenej náročné publikum – čo je vlastne aj pravda. Veľké skupiny zákazníkov ídesiatky tvoria napríklad ženy, malí podnikatelia alebo ľudia vo vyššom strednom veku, ktorým vyhovuje jej nenáročnosť.

Hyundai i10 AUTOGRÁTIS

Ľahko tu jednoducho ide všetko. Volant, pedále, prevodovka alebo pružnosť jednotky pod kapotou. Zaujímavé sú aj prvé dojmy z jazdy, ktoré naznačujú, že v prípade i10 nepôjde len o mestské presúvadlo – jeho jazdné vlastnosti sú veľmi sebaisté, do zákrut sa veľmi nenakláňa. Vďaka svojej nižšej hmotnosti sa na priečnych nerovnostiach môže i10 javiť ako zľahka prekvapená, komfort jej však určite nechýba.

Hyundai i10 AUTOGRÁTIS

Diaľničných 130 kilometrov za hodinu malý štvorvalec s výkonom 61,7 kW (84 koní) zvláda s jasným prehľadom a netrpí ani jeho jazdná stabilita – aj napriek jeho malým rozmerom, rozmerom pneumatík či pomere rázvoru so šírkou auta. Mám to zjednodušiť? Dobre: jazdiť s i10 je kus detsky úprimnej hravosti, avšak s puncom dospelého auta. U mě dobrý!

Hyundai i10 AUTOGRÁTIS

Schádzam z diaľnice a odovzdávam kľúčiky kolegovi z inej redakcie – Hyundai i10 urobil veľmi dobrý prvý dojem. Ja sa len teším na skutočný, celotýždenný test, aby som si mohol potvrdiť svoju hypotézu: že malé autá sa už stali veľkými!

NEPREHLIADNITE: