Prvá jazda: BMW X3 a BMW radu 6 GT | Mníchovská ofenzíva

2987

Automobilka BMW chrlí jeden nový model za druhým. V rámci novinárskej prezentácie sme si tak vyskúšali nie jeden, ale hneď dva nové modelové rady – BMW X3 a BMW radu 6 Gran Turismo.

BMW X3

Začneme treťou generáciou úspešného SUV s označením X3. Oproti svojmu predchodcovi sa čo-to do veľkosti veľmi nezmenila. Akurát tak rázvor narástol o 5 cm, čo je prísľubom väčšieho priestoru na zadných sedadlách. Hmotnosť však medzigeneračne klesla o 55 kg. Dizajn je evolúciou predchodcu a korešponduje so súčasným vizuálnym štýlom automobilky. K dispozícii sú tri dizajnové línie, vďaka ktorým si môžete prispôsobiť vzhľad vášho nového auta tak, aby lepšie vystihovalo váš charakter. Zo začiatku predaja budú v ponuke tri motorizácie. Nech už si však vyberiete ktorúkoľvek z nich, pozitívne je, že konštruktérom sa podarilo aj v tomto prípade dodržať ideálne rozloženie hmotnosti v pomere 50:50, čo je spoločne s predným zavesením kolies s trojuholníkovými ramenami a päťprvkovým zavesením zadných kolies, zárukou vynikajúcich jazdných vlastností.

xDrive 20dxDrive 30dM40i
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:140 (190)/4000195 (265)/4000265 (360)/5500-6500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:400/1750-2500620/2000-2500500/1520-4800
Max. rýchlosť [km/h]:213240250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,05,84,8
Kombinovaná spotreba [l/100 km]:5,46,08,4
Hmotnosť [kg]:182518951885

Iná liga

Prvé, čo ma na palube novej X3-ky upútalo, bolo vypracovanie interiéru. Celkové prevedenie vnútorných priestorov totiž dosť pripomína nový rad 5, a teda aj rad 7, keďže tieto dva modely k sebe majú dosť blízko. Môžete teda očakávať kvalitu, na ktorú sme doteraz v tomto modelovom rade neboli zvyknutí. Niežeby mal predchodca nejaký problém, ale takýto interiér by som skrátka očakával od X5-ky, nie od X3-ky. Nový model teda zdvíha latku v danej triede pekne vysoko. Nechýba dokonca ani ovládanie multimediálneho systému gestami, osviežovač vzduchu s voliteľným parfémom, či kľúč s displejom. Príjemným spestrením je aj označenie modelu v spodnej časti stredovej konzoly. Emblémy „X“ si môžete všimnúť aj pri otvorení dverí z vnútornej strany ich výplne.

Prvé dojmy

Ako prvý sme si vyskúšali naftový trojliter. Podľa mňa je to pre tento model ideálna motorizácia. Šesťvalec má silu lokomotívy a mimoriadne kultivovaný prejav. Samozrejme, nie je najlacnejší. Najpredávanejšou verziou bude preto nepochybne model xDrive 20d. Vyskúšali sme si aj ten a nemôžem povedať, že by môj športový duch trpel. Iste, ten zvuk motora nie je taký zamatový ako v prípade šesťvalca, ale to auto sa dokáže slušne rozhýbať aj so 190-timi naftovými koňmi pod kapotou. Čerešničku v podobe športovo ladenej verzie M40i sme si nechali na záver. X3-ka s týmto zbesilým benzínový šesťvalcom pod kapotou nie je nič dlžná povesti značky BMW. Naftové verzie jazdia pekne, ale tu som sa pri zošliapnutí plynu podvedome usmieval. Nielenže silný záťah motora je skutočne opojný, ale spev radového benzínového šesťvalca je prudko návykový. A čo ma prekvapilo asi najviac – toto rodinné SUV si pri ubratí plynu normálne drzo odpľuje do výfuku! Je to skrátka pretekárske auto v rodinnom a všestranne využiteľnom balení.

BMW radu 6 Gran Turismo

Jeho predchodca do značnej miery polarizoval spoločnosť. Dizajn je vec vkusu, no je dôležité si uvedomiť, na čo vlastne BMW 5 GT slúžilo. Aby ste pochopili existenciu týchto modelov, nesmiete sa motať len okolo domu. Musíte jednoducho vypadnúť.

Vy ani neviete, že ho chcete

Akokoľvek môže byť marketing označovaný za pavedu, dámy a páni v BMW vedia, čo ľudia chcú. Pokým ale v Mníchove s ohromnou radosťou prízvukujú výnimočné jazdné vlastnosti svojich modelov, pri rade 6 GT je rétorika mierne odlišná. Kľúčovými slovami sú luxus, štedrý priestor a vylepšovanie funkčnosti karosérie predchodcu. Miesto všadeprítomnej dynamiky a športových jazdných vlastností, komunikuje značka model 6 GT ako najlepší nástroj na pohodlné cestovanie a zdolávanie extrémnych diaľav. Dynamika je pri 6 GT skloňovaná len v prípade tiahlych línií karosérie a minimálne v oblasti jazdných vlastností. Ide skutočne o príjemný prístup. Hlavne v automobilovom svete, ktorý je taký posadnutý dynamikou a rýchlosťou, že núti značky vysielať na okruhy už aj rodinné dodávky.

630i630d640i
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:190 (258)/5000-6500195(265)/4000250(340)/5500-6500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:400/1550-4400620/2000-2500450/1380-5200
Max. rýchlosť [km/h]:250250250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:6,36,15,4
Kombinovaná spotreba [l/100 km]:6,2-6,64,9-5,37,0-7,4
Hmotnosť [kg]:179519001845

Hltač kilometrov

Toto označenie je síce poriadne klišé, no BMW radu 6 GT sedí ako ušité. Už v základnej výbave dostanete vzduchové odpruženie na zadnej náprave. Inžinieri pracovali taktiež na odhlučnení a novom uložení pohonných jednotiek, ktoré prispieva k rýchlejšiemu zahrievaniu a zlepšenej zvukovej izolácii motora od kabíny.

Prvé dojmy

Po nasadnutí do BMW radu 6 Gran Turismo sa nachádzate v povedomom svete. Interiér novinky je ako dizajnom, tak aj prevedením podobný vlajkovej lodi radu 7.Na zadných sedadlách však ukazuje Gran Turismo svoj skutočný potenciál. Či už ide o priestor na hlavu, ktorý býva v modeloch so zvažujúcou sa líniou strechy problematický, alebo miesto pre nohy zadných pasažierov, model 6 GT z tohto hľadiska skutočne exceluje. K dispozícii sme dostali naftovú verziu 630d so smotanovo jemným šesťvalcom. Vďaka kombinácii odhlučnenia, bohatého priestoru a famózneho ťahu motora, dostanete chuť vypadnúť na cestu naprieč Európou. Len tak, pre zábavu. Jazda v BMW 6 GT hlavne na diaľnici pripomína komfortom a pocitom z cestovania jazdu moderným vlakom. Nenabáda však k dynamickej jazde, aj keď ju ako správne BMW zvláda s prehľadom.