Poznáte týchto 7 najlepších motorov od Lexusu? Podľa nás by ste fakt mali!

1969
Zdroj: TS Toyota

Lexusy sú známe výkonnými motormi a hybridnými pohonmi. Napríklad desaťvalec v superaute LFA stále patrí k najvýnimočnejším v histórii motorizmu. Pozrite sa s nami na sedem najvýkonnejších pohonných jednotiek luxusnej značky z krajiny vychádzajúceho Slnka. 

1. 1LR-GUE

Zdroj: TS Toyota
Zdroj: TS Toyota

Je skutočným klenotom v korune  automobilky Lexus. Japonská značka vyvinula tento motor pre potreby jediného automobilu – superauta LFA. Výsledkom bolo, že atmosférický agregát sa ocitol pod kapotou necelej päťstovky automobilov. Motor 1LR-GUE je vidlicový desaťvalec s objemom 4.8 l, výkonom 570 koní a krútiacim momentom 480 Nm. Napriek  desiatim valcom pripomína rozmermi motor V8 a vďaka použitiu moderných materiálov váži menej ako typický motor V6. Zo štartu motora na plné obrátky mu to trvá len 0,6 sekundy!

2. 2UR-GSE

Zdroj: TS Toyota
Zdroj: TS Toyota

Hrdí môžu byť aj inžinieri, ktorí vyvinuli motor V8 2UR-GSE. Tento atmosférický 5.0 litrový motor je srdcom športových Lexusov z posledných rokov. Dnes ho nájdeme pod kapotou modelov LC 500, LC Convertible či RC F. Predtým poháňal sedan IS F alebo GS F. V najvýkonnejšej verzii má tento motor okolo 480 koní.

3. 2UR-FSE

Zdroj: TS Toyota
Zdroj: TS Toyota

Ďalším 5-litrovým osemvalcom, ktorý dostali modely Lexus, je motor s označením 2UR-FSE. Tento motor s priamym vstrekovaním paliva a výkonom takmer 400 koní sa nikdy neobjavil samostatne. Lexus ho skombinoval s dodatočným elektrickým pohonom v hybridnej limuzíne LS 600h, ktorú značka vyrábala v rokoch 2007–2017. Vďaka tomu dosahovalo auto celkový systémový výkon až 445 koní. Dnes používa takmer identické hnacie ústrojenstvo Toyota vo vlajkovom modeli Century, ktorý je oficiálnym automobilom japonského cisára.

4. V35A-FTS

Zdroj: TS Toyota
Zdroj: TS Toyota

Motor V35A-FTS môžeme označiť za novinku v ponuke  značky. Japonci ho predstavili v roku 2017 a zatiaľ sa dostal pod kapotu jediného modelu – aktuálneho Lexusu LS 500. Pohonná jednotka má 6 valcov v tvare písmena V, objem 3.5 l a vďaka dvom turbodúchadlám produkuje výkon až 421 koní a dokonca 600 Nm. 

5. 1UR-FSE

Zdroj: TS Toyota
Zdroj: TS Toyota

Turbodúchadlom naproti tomu nedisponuje 4.6-litrový motor 1UR-FSE. Tým vybavil Lexus  svoje najväčšie a najkomfortnejšie limuzíny. V rokoch  2006 – 2017  bol motor k dispozícii v modeli LS 460, v období 2008 – 2011 v menšom GS 460. Motor je vybavený priamym vstrekom paliva či duálnym časovaním ventilov a dosahuje výkon 390 k.

6. 3UR-FE

Zdroj: TS Toyota
Zdroj: TS Toyota

Najväčším zástupcom rady UR je motor 3UR-FE. Atmosférická jednotka má objem až 5.7 l, dosahuje výkon 386 k, s krútiacim momentom 543 Nm. Takýto veľký motor sa musí dostať pod kapotu vhodného auta. A tým je Lexus LX 570, najväčšie  SUV v ponuke japonského výrobcu. Motor 3UR-FE poznajú aj majitelia mohutných terénnych Toyot –modelov Tundra, Sequoia a Land Cruiser.

7. 8GR-FXS

Zdroj: TS Toyota
Zdroj: TS Toyota

Motor 8GR-FXS je ďalšou jednotkou, ktorej pri pohone kolies pomáhajú elektromotory. Samotný motor produkuje 299 koní, ale celkový výkon systémov, v ktorých sa používa, je až 359 koní. Tento  typ pohonu môžu využívať vlastníci hybridných Lexusov LS a LC vo verzii 500h.