Porsche Cayman GT4 dostalo motor z 911 Carrera S

890

Porsche Cayman GT4 sa zaradí do skupiny vozidiel GT, kde spadá aj najbrutálnejšie atmosferické Porsche 911 všetkých čias – 991 GT3. Nový Cayman má dokonca určité komponenty práve z tohto modelu. Aj práve to mu umožnilo stanoviť na Severnej slučke čas 7.40 minút, čo je rovnako dobré ako 911 GT3 minulej generácie.

Masívny vzhľad
Štítok GT4 zahŕňa viacero špecifických úprav. Na začiatok je to predovšetkým exteriér. Voz dostal úplne nový body kit s poriadnym predným splitterom, bočnými nasávačmi vzduchu, zadným difúzorom a v neposlednom rade aj s nemalým pevným krídlom na zadnom kufri.

Cayman GT4 stojí na nových diskoch, podobných tým z 991 GT3 a využíva veľké brzdové kotúče z karbón-keramického materiálu. Všeobecne je novinka nižšia oproti štandardnému modelu o celých 30 mm. Oproti verzi GTS je však o 5 kg ľahšia (1 340 kg podľa normy DIN), čo vzhľadom na väčší motor, brzdy a pod. je skvelý výkon od konštruktérov.

Nový motor
Rovnako ako verzia 991 GT3 RS očakáva nový agregát, tak aj do Caymanu GT4 bol osadený preň nový boxer. Základy motora pochádzajú z Carrery S, má teda 3,8 litra, je uložený v strede a vytvára maximálny výkon až 385 koní pri 7 400 ot./min a 420 Nm medzi 4 750 až 6 000 ot./min. Áno, Carrera S má tých nepárnokopytníkov štyristo, avšak nižší rad Cayman/Boxster nebol stvorený na to, aby bol kanibalom v rámci značky. I keď vzhľadom na ich rozličné poslanie by to ani nenastalo. Zároveň sa bavíme asi o poslednej atmosfére v Caymane, ktorá navyše točí až do 7 800 ot./min.

S týmto motorom má stovku na tachometri už za 4,4 sekundy, dvestovku za 14,5 s a problém mu nerobí ani 295 km/h. Oficiálna spotreba je 10,3 l/100 km, ak by to niekoho zaujímalo. Všetky tieto parametre sú vďaka, našťastie, klasickej 6-stupňovej manuálnej prevodovke, ktorá poháňa výlučne zadnú nápravu. Petrolheadi sa tešia, že Porsche ešte nevyhodilo všetky manuálne prevodovky do šrotu, obzvlášť tie v GT-čkových radoch.

Šport i každodenná jazda v jednom
Porsche sa pýši, že s hore spomenutým časom na najťažšej trati na svete je Cayman GT4 mimoriadne schopný po stránke jazdných vlastností, no údajne je aj verným a príjemným spoločníkom majiteľa na každý deň.

V interiéri sú, ako inak, škrupinové sedačky vyrobené z karbónových vlákien s koženo-alcantarovým čalúnením. Nechýba typický Sport Chrono Package s telemetriou Porsche Track Precision.

Naživo v Švajčiarsku
Svetová premiéra nového Porsche Cayman GT4 sa odohrá na ženevskom autosalóne. Kniha objednávok bola oficiálne otvorená, prvé vozy dorazia k dílerom koncom marca. Nemecká cena s DPH začína na 85 779 eur.

Nižšie nájdete aj veľmi príjemný reklamný spot a zároveň, ak sa nebojíte angličtiny a chcete vedieť ešte bližšie informácie, magazín EVO vyspovedal šéfinžiniera Porsche, Andreasa Preuningera.

Predstavujeme vám najmenšieho a najsilnejšieho rebela značky Porsche s manuálnou prevodovkou!