Pohonná jednotka Alfa Romeo V6 bude žiť ďalej vďaka zmierneniu normy Euro 7!

867
Zdroj: Ilustračný obrázok

2,9-litrový preplňovaný šesťvalec poháňajúci ostré modely s dodadtkom Quadrifoglio na ktorom sa podieľalo aj Ferrari zostáva zatiaľ nažive!

Pôvodný návrh emisnej normy Euro 7 vyvolal v automobilovom priemysle kontroverziu a pohoršenie. Pričom niektoré spoločnosti tvrdili, že nebudú mať inú možnosť, len ukončiť výrobu určitých modelov. prVyššie výrobné náklady potrebné na úpravu motorov, aby spĺňali prísnejšie emisné normy, by sa premietli do konečnej cenovky a autá by boli príliš drahé. Niektorým motorom hrozil zánik, no už to tak nie je.

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Na základe novej dohody sa testovacie podmienky a emisné limity pre osobné a dodávkové vozidlá nemenia z Euro 6 na Euro 7, keďže novšia norma sa bude týkať len autobusov a ťažkých vozidiel. Z tohto dôvodu generálny riaditeľ Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato tvrdí, že motor V6 poháňajúci modely Quadrifoglio nebude v nasledujúcich rokoch vyradený.

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Alfa používa tento preplňovaný šesťvalec nielen v špičkových modeloch Giulia a Stelvio, ale aj v novom superšporte 33 Stradale v ktorom je vyvŕtaný na objem 3,0 litra.

Zdroj: Ilustračný obrázok
Zdroj: Ilustračný obrázok

Nachádza sa tiež pod kapotou limitovaných modelov Giulia GTA a GTAm, ako aj Giulia SWB Zagato. Jean-Philippe Imparato navrhol, aby V6 mohli dostať aj iné modely, avšak odmietol zachádzať do významnejších podrobností.