2,9-litrový preplňovaný šesťvalec poháňajúci ostré modely s dodadtkom Quadrifoglio na ktorom sa podieľalo aj Ferrari zostáva zatiaľ nažive!
Pôvodný návrh emisnej normy Euro 7 vyvolal v automobilovom priemysle kontroverziu a pohoršenie. Pričom niektoré spoločnosti tvrdili, že nebudú mať inú možnosť, len ukončiť výrobu určitých modelov. prVyššie výrobné náklady potrebné na úpravu motorov, aby spĺňali prísnejšie emisné normy, by sa premietli do konečnej cenovky a autá by boli príliš drahé. Niektorým motorom hrozil zánik, no už to tak nie je.

Na základe novej dohody sa testovacie podmienky a emisné limity pre osobné a dodávkové vozidlá nemenia z Euro 6 na Euro 7, keďže novšia norma sa bude týkať len autobusov a ťažkých vozidiel. Z tohto dôvodu generálny riaditeľ Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato tvrdí, že motor V6 poháňajúci modely Quadrifoglio nebude v nasledujúcich rokoch vyradený.

Alfa používa tento preplňovaný šesťvalec nielen v špičkových modeloch Giulia a Stelvio, ale aj v novom superšporte 33 Stradale v ktorom je vyvŕtaný na objem 3,0 litra.

Nachádza sa tiež pod kapotou limitovaných modelov Giulia GTA a GTAm, ako aj Giulia SWB Zagato. Jean-Philippe Imparato navrhol, aby V6 mohli dostať aj iné modely, avšak odmietol zachádzať do významnejších podrobností.