Pod kapotou BMW M760i sa skrýva Rolls-Royce

624

Písmeno M sa vlajkovej lode mníchovskej automobilky vyhýbalo dlhú dobu. BMW si totiž povedalo, že pre športovú limuzínu nie je trh, ale zrejme akosi zabudlo na fungujúce predaje Audi S8 či osem- a dvanásťvalcových AMG modelov triedy S.

Mníchov sa akosi prebral a zmohol sa aspoň na variant M Performance. Aby ho však urobili ešte interesantnejším, vložili doň dvomi turbodúchadlami preplňovaný agregát zo samotných modelov značky Rolls-Royce.

V reči čísel hovoríme o 6,6-litrovom vidlicovom dvanásťvalci, ktorý aj z ťažkej “Sedmičky” urobí doslova stíhačku. Predsa len maximálny výkon je 441 kW (600 k) pri 5500 ot./min a až 800 Nm už od 1500 ot./min.

Na stovku vás katapultuje za brutálne 3,9 s a neboli by to Nemci, ak by maximálku neobmedzili na 250 km/h. Bez obmedzovača to však pôjde až 305 km/h. To všetko aj vďaka zamatovej osemstupňovej prevodovke ZF a permanentnému pohonu všetkých kolies xDrive.

M760i xDrive odlíšili nielen motoricky, ale aj vizuálne. Model má agresívny predok, vzadu štyri vývody výfukového potrubia, profil auta zdobia 20” kolesá a aby aj menej znalí vedeli, nechýbajú provokačné štítky ako M760i xDrive na kufri či V12 po bokoch.

Hovorilo sa o tom a nakoniec sa tak i stalo. Nové BMW radu 7 dostalo dvanásťvalec z radov Rolls-Royce.