Plug-in hybridné SUV majú problém s vyhýbacími manévrami. Prečo?

9815

Nie je to tak dávno, ako sme hovorili o “losom teste” – procedúre, ktorá testuje schopnosti vozidla vyhnúť sa prekážke na ceste. Lenže zatiaľ, čo sme predtým vyzdvihovali schopnosť Subaru Forester tento test dať ľavou zadnou, dnes sa pozrieme na iný fenomén – nemotornosť plug-in hybridných SUV.

Plug-in hybridy sú takou zvláštnou pandorinou skrinkou v oblasti motorizmu. Poskytujú síce veľa výkonu s neuveriteľne brisknou reakciou elektromotora na pedál akcelerátora a kombinujú výhody elektromobility (lokálna bezemisnosť, sila a tichý chod) s výhodami spaľovacieho motora (dojazd, tankovanie, infraštruktúra).

Podľa série posledných losích testov to však vyzerá, že kombinujú aj nevýhody. Ich najväčším neduhom býva vysoká hmotnosť, s ktorou si prepracované podvozky skrátka nevedia poradiť. Závisí potom na konkrétnej automobilke, ako sa s touto vlastnosťou vysporiada, no zatiaľ to vyzerá, že ani drsnejší stabilizačný program nedokáže prekabátiť starú dobrú kamarátku fyziku.

Vyplýva to z testov švédskeho portálu TeknikensVärld.se, ktorí otestovali novú, 306-koňovú Toyotu RAV4 Prime. Tá aj napriek svojej výkonnej pohonnej jednotke zvládla vyhýbací manéver oveľa horšie, ako jej slabšia a ľahšia verzia. Podobne, aj keď menej dramaticky sú na tom aj iné plug-in SUV, ako napríklad Mitsubishi Outlander PHEV alebo Volvo XC-40 Recharge. A to je na zamyslenie. Nemyslíte?

NEPREHLIADNITE:

Šok! Toto SUV je v losom teste lepšie ako Superb či BMW s M-paketom!