Volkswagen predstavil tretiu generáciu modelu Tiguan, ktorá ponúkne nové plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo, vylepšený interiér, ale aj dizajn exteriéru ovplyvnený elektrickým SUV ID.4
Vývoj nového Tiguanu prebiehal súbežne s najnovším Passatom , s ktorým zdieľa vylepšenú podvozkovú platformu MQB-Evo, plus množstvo vylepšených digitálnych funkcií a funkcií konektivity, vrátane najnovšej verzie informačno-zábavného systému VW MIB.

Atraktívny zovňajšok
Už na prvý pohľad zaujme Tiguan novým dizajnom exteriéru ktorý prispieva k lepšej aerodynamike. Dominantná je najmä predná časť vozidla s novými Matrix LED svetlometmi a priečnou lištou so skleneným povrchom.

Otvory masky chladiča v ktorých je systém vzduchových clon sa presunuli na okraje nárazníku. Vďaka tejto zmene sa podarilo znížiť aerodynamický koeficient z 0,33 na 0,28.

Z bočného profilu sú viditeľné „atletické tvary“ nad podbehmi kolies, ktoré môžu vyplňovať kolesá až do veľkosti 20 palcov. Vzadu sa nachádza svetelná LED lišta, ktorá zdieľa podobný dizajn so svetelnou lištou najnovšieho Passatu.

Nový Tiguan je s dĺžkou 4539 mm, výškou 1639 mm a šírkou 1842 mm o 30 mm dlhší a o 4 mm vyšší ako jeho predchodca. Jeho rázvor však zostáva rovnaký ako predtým, 2680 mm.

Vylepšený interiér
Väčšina zmien sa udiala vo vnútri, kde Tiguan tretej generácie dostáva nový vylepšený interiér, ktorý má čistejší vzhľad, luxusnejšie materiály a vylepšené technológie.

Medzi rozsiahle zmeny patrí aj prepracovaná palubná doska s ambientým osvetlením a novým dizajnom vetracích otvorov.

Nachádza sa tu aj digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,3 palca, ale aj centrálny dotykový displej infotainmentu, ktorý meria štandardne 12,9 palca, za príplatok je dostupný s uhlopriečkou 15 palcov.

Displej infotainmentu obsahuje podsvietený posuvný ovládač podobný tomu z najnovšieho Passatu. Používa tiež novú štruktúru digitálneho menu MIB4 s dotykovým ovládaním klimatizácie.

K dispozícii je tiež nová stredová konzola s otočným ovládačom, ktorý sa používa na zmenu jazdných režimov, hlasitosti audia a toho, čo VW nazýva „atmosféra“. Súčasťou digitálnej výbavy je aj head-up displej a bezdrôtová nabíjačka telefónu.

Priestor nad hlavou sa zväčšil o 8 mm vpredu a o 10 mm vzadu.

Batožinový priestor sa zväčšil na 652 litrov.

Nové hybridy
Do ponuky motorov prubudli dva plug-in hybridné varianty s 1,5-litrovým štvorvalcom a celkovým výkonom 201/268 koní. Tieto modely používajú 19,7-kWh batériu, ktorá zabezpečuje dojazd až 100 kilometrov na elektrický pohon. AC nabíjačka teraz podporuje 11 kW a auto dokáže akceptovať až 50 kW pri pripojení k jednosmernej rýchlonabíjačke. Ďalším v ponuke je mild-hybridný preplňovaný 1,5-litrový štvorvalec je pripojený k 48-voltovej lítium-iónovej batérii a 48-voltovému štartéru. Deaktivácia valcov dokáže nechať motor bežať len s dvoma valcami. K dispozícii bude aj preplňovaný 2,0-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 201/262 koní. Taktiež nesmie chýbať ani nafta v podobe preplňovaného štvorvalca 2.0 TDi s výkonom dosahujúcim 148/190 koní.