Nový SEAT Ibiza Cupra je ďalším predstaviteľom upsizingu

612

SEAT Ibiza Cupra bol spolu so Škodou Fabiou RS minulej generácie a predfaceliftovým VW Polo GTI poháňaným jedným a tým istým motorom – turbom a kompresorom preplňovaným štvorvalcom 1.4 TSI Twincharger. Zatiaľ čo nová Fabia verziu RS dostať nemá, modernizácia Pola priniesla okrem iného aj silnejší motor pre GTI. A teraz sa španielska automobilka pochválila, že aj Ibize Cupra namontovali tento nový štvorvalec.

V reči čísel ide o benzínový turbom dopovaný agregát 1.8 TSI. V porovnaní so starou jedna-štvorkou síce postráda kompresor a jeho výkon je len o drobných 12 koníkov viacej (141 kW / 192 k), krútiaci moment však markantne narástol – z 250 až na 320 Newtonmetrov! Táto porcia sily je pritom dostupná už pri 1450 ot./min a začína upadať až za 4200 ot./min. Na krotenie toho “krútiaku” tu je elektronická náhrada samosvoru XDS, vysoko výkonné brzdy a ponovom tiež adaptívne tlmiče s nastavením cez Cupra Drive Profile.

Faceliftovaná Cupra s novým motorom zrýchli z nuly na sto km/h za 6,7 s a maximálne dosiahne pozoruhodných 235 km/h. Priemerná spotreba 1.8 TSI má byť na úrovni 6,0 l/100 km. SEAT akosi zabudol v tlačových materiáloch spomenúť, pre akú prevodovku dané parametre platia. Po vzore Pola GTI (a pohľade do priloženej galérie) však vieme, že aj malá Cupra konečne získala šesťstupňovú manuálnu prevodovku.

Ibiza Cupra presedlala na novú pohonnú jednotku s manuálnou prevodovkou.