Peugeot 208 získava vďaka modernizácii nové pohonné jednotky, atraktívnejší dizajn exteriéru a početné zmeny v interiéri
Európsky bestseller roka 2022 – Peugeot 208, ktorého najnovšia generácia bola predstavená v roku 2019 prechádza modernizáciou v strede životného cyklu. Táto rozsiahla modernizácia zahŕňa dvojicu nových hybridných pohonných jednotiek, vylepšený dizajn exteriéru a množstvo zmien v interiéri, vrátane novej radiacej páky.
Športový dizajn exteriéru
Nová “tvár” modelu 208 je vo veľkej miere ovplyvnený pretekárskym autom 9×8 a modernizovaným sedanom/kombi 508. Nie je preto prekvapením, že prednej maske dominuje trojica pazúrov.
Ďalším dominantným prvkom prednej masky je aj nové logo a mriežka chladiča s prvkami vo farbe karosérie.
Dizajn zadnej časti sa vyznačuje dvojicou zadných svetiel s motívom troch pazúrov, tieto svetlá sú prepojené čiernym pásom s nápisom Peugeot v strede.
Zmeny prinášajú aj nové 16-palcové a 17-palcové zliatinové disky v dvojfarebnom lakovaní.
Vylepšený interiér
Novou úrovňou štandardu je 10,0-palcová dotyková obrazovka, ktorá bola predtým vyhradená pre vyššie úrovne výbavy. Dotyková obrazovka vysokým rozlíšením je obmedzená len na výbavu Allure a GT.
Dizajn prístrojovej dosky s zostáva rovnaký avšak s malým volantom s novým logom umiestneným tesne pod ňou.
Zmeny vo vnútri dopĺňajú ďalšie porty USB, pričom 208 Allure a GT majú tri USB-C a jeden USB-A port.
Medzi ďalšie zmeny patrí nové ambientné osvetlenie pre model 208 GT, zatiaľ čo verzie vybavené manuálnou prevodovkou dostávajú prepracovanú hlavicu radiacej páky. Do modelu 508 bola pridaná aj vylepšená sada asistenčných funkcií , vrátane adaptívneho tempomatu, rozpoznávania dopravných značiek a udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu. K dispozícii je aj 360-stupňová parkovacia kamera.
Nové pohonné jednotky
Benzínové jednotky bez 48V mild-hybridnej technológie s výkonom 74 a 99 koni sú spojené s 5-stupňovým alebo 6-stupňovým manuálom.
Plne elektrický e-208 je vybavený novým elektromotorom s výkonom 154 koní a väčšou 51 kWh batériou. Dojazd sa zvýšil na 400 kilometrov medzi jednotlivými nabitiami. Nabitie na 20 – 80 % trvá pri použití 100 kW nabíjačky menej ako 25 minút. Novinkou sú dve hybridné verzie, ktoré spájajú benzínové motory s výkonom 99 a 134 koní so 6-stupňovou automatickou prevodovkou s integrovaným 48V elektromotorom.