Nový Nissan Qashqai bol nafotený pri testovaní! Toto všetko o ňom zatiaľ vieme

2625
Zdroj: TS Nissan
" "

Finálne prípravy na uvedenie tretej generácie kompaktného crossoveru, ktorý zmenil tvár európskeho automobilového trhu a priniesol mnoho imitátorov, sú v plnom prúde. Dokazuje to séria fotografií maskovaného prototypu, ktorými sa môžete na nasledujúcich riadkoch pokochať.

Prototypy úplne nového modelu zvyšujú počet testovacích kilometrov na európskych cestách v očakávaní, že opäť nastavia to, čo môžu zákazníci očakávať od obľúbeného kompaktného crossoveru, keď sa začne predávať v roku 2021.

Zdroj: TS Nissan
Zdroj: TS Nissan

Pri novej generácií si spoločnosť Nissan zachovala hlavné zásady, ktoré riadili koncepciu, dizajn a vývoj dvoch predchádzajúcich generácií modelu Qashqai: elegantný dizajn, komplexný technologický balík a úsporné hnacie ústrojenstvo v kombinácii so zvýšenou kvalitou a jazdnými vlastnosťami vozidiel z vyššieho segmentu. Nový Qashqai skrátka zamýšľa zvýšiť latku v segmente crossoverov.

Zdroj: TS Nissan
Zdroj: TS Nissan

Rovnako ako jeho predchodcovia, aj vývoj nového modelu Qashqai viedol tím spoločnosti Nissan Design Europe so sídlom v centre Londýna, zatiaľ čo technický vývoj viedla spoločnosť Nissan Technical Center Europe so sídlom v meste Cranfield v Bedfordshire (Veľká Británia).

Nová platforma, nové materiály

Nový Qashqai je prvým novým modelom v Európe, ktorý využíva platformu CMF-C, ktorá predstavuje najmodernejšiu automobilovú štruktúru a technologickú architektúru. Stredobodom technickej koncepcie bolo zachovanie súčasných proporcií modelu Qashqai, ktoré sú „správne“ a kľúčové pre jeho úspech, čo znamená, že sa s ním pohodlne jazdí po mestských komunikáciách a pohodlne sa vojde na parkovacie miesta, pričom poskytuje vynikajúci vnútorný priestor.

Zdroj: TS Nissan
Zdroj: TS Nissan

Pokiaľ ide o konštrukciu, karoséria využíva ľahšie materiály a pokročilé techniky lisovania a zvárania na zvýšenie pevnosti, ale aj zníženie hmotnosti. Prvýkrát sú teraz dvere batožinového priestoru modelu Qashqai vyrobené z kompozitného materiálu, ktorý ušetrí 2,6 kg hmotnosti.

Podiel využitia špeciálnej ocele UHSS (Ultra High Strength Steel) spoločnosti Nissan v konštrukcii nového modelu Qashqai sa zvýšil o 50%. Materiál UHSS zaisťuje najvyššiu možnú pevnosť v ťahu v konštrukcii karosérie tam, kde je to potrebné, napríklad ako súčasť konštrukcie deformačných zón – ale bez výrazného vplyvu na hmotnosť. Materiály s vyššou pevnosťou v ťahu tradične spôsobujú problémy pri zváraní alebo spájaní s inými časťami konštrukcie. Pri karosérii modelu Qashqai bolo použité štrukturálne lepenie na vytvorenie vysoko pevných spojov v miestach spojov medzi A,B a C stĺpikom a strechou / podlahou.

Zdroj: TS Nissan
Zdroj: TS Nissan

Predné a zadné dvere, predné blatníky a kapota sú teraz vyrobené z hliníkovej zliatiny, ktorá ponúka zníženie hmotnosti spolu až o 21 kg oproti karosérii súčasného modelu Qashqai.

Základná nosná konštrukcia – „chrbtová kosť“ – platformy CMF-C bola vylepšená na homogénnejší tvar, s cieľom lepšieho prenosu energie nárazu cez konštrukciu vozidla. Toto konštrukčné riešenie účinnejšie absorbuje energiu v deformačných zónach a zníži tak potenciálne zaťaženie prenášané na cestujúcich v prípade nehody.

Zdroj: TS Nissan
Zdroj: TS Nissan

Výhodou pre zákazníkov je vďaka pokrokovým výrobným technikám zníženie hmotnosti karosérie až o 60 kg a zvýšenie torznej tuhosti až o 41% v porovnaní s pôvodným modelom. To znamená kultivovanosť, jazdný komfort a odozvu jazdy vozidiel z vyššieho segmentu, plus mimoriadnu bezpečnosť v prípade nehody a tiež prínos pre celkovú efektivitu vozidla.

Nové bude všetko. Okrem toho, čo funguje

Nový Qashqai bude aj naďalej ponúkať vysokú úroveň zážitku z jazdy – stavať na svojej reputácii kultivovaného a pohodlného vozidla, s ktorým bude riadenie na kľukatých cestách zábavou.

Zdroj: TS Nissan
Zdroj: TS Nissan

Nová platforma CMF-C sa môže pochváliť torznou tuhosťou vozidiel z vyššieho segmentu, čo umožňuje presné pohyby zavesenia kolies, pozitívne a dôveryhodné reakcie na podnety riadenia a stabilnejší pocit pri jazde po nerovných cestách.

Vďaka platforme CMF-C má nový Qashqai vpredu vylepšené zavesenie typu MacPherson. Pre verzie s pohonom prednej nápravy s rozmerom kolies do 19” (vrátane) je vzadu použitá jednoduchá vlečná náprava. Pre verzie s pohonom oboch náprav a verzie s rozmerom kolies 20” bude na zadnej náprave použité nezávislé viacprvkové zavesenie multi-link.

Motoricky bude nový Qashqai patriiť do širšej stratégie elektrifikácie spoločnosti Nissan a zákazníkom ponúkne dve riešenia pohonu –  zážihový motor s objemom 1,3 litra s technológiou mild hybridného pohonu alebo inovatívny systém pohonu e-POWER – tento systém spoločnosti Nissan poháňaný elektromotorom “prinesie modelu Qashqai okamžité, vzrušujúce a lineárne zrýchlenie ako v elektromobile, bez obáv z dojazdu.”

Z tohto popisu dedukujeme, že pôjde o možno inovatívne, ale už trocha zabudnuté riešenie nie nepodobné tomu z Opelu Ampera či Chevroletu Volt – elektromobil s tzv. range extenderom (so spaľovacím motorom, ktorý slúži výlučne ako generátor elektrického prúdu).

NEPREHLIADNITE: