Nový Mercedes-AMG GLC63 prichádza ako plug-in hybrid s výkonom 671 koní!

553
Zdroj: Mercedes-AMG

Mercedes v rámci elektrifikácie svojho portfólia predstavil nové SUV GLC63, ktoré upúšťa od osemvalca a nahrádza ho plug-in hybridným štvorvalcom.

Po debute novej generácie SUV GLC, Mercedes uvádza na trh aj najostrejšiu verziu s dodatkom 63. Nový Mercedes-AMG GLC63 je doteraz najsilnejším GLC ake kedy vyrobili. Jeho ohromujúcim výkonom a dynamikou hravo prekonáva aj predošlú generáciu s osemvalcom pod kapotou!

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Svalnatý zovňajšok

Vizuálne sa GLC63 odlišuje od štandardného modelu už na prvý pohľad.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Vpredu sa nachádza výrazne prepracovaný nárazník a mriežka chladiča charakteristická pre všetky modely s dodatkom 63.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Zadná časť sa vyznačuje veľkým difúzorom, štvoricou lichobežníkových koncoviek výfukov a strešným spojlerom.

 

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Prvotriedny interiér

Začnime volantom, ten je štandardne obšitý kožou Nappa, zatiaľ čo sedadlá sú čalúnené umelou kožou MB-Tex od Mercedesu.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Súčasťou voliteľnej výbavy sú športové sedadlá čalúnené v koži Nappa s logom AMG na opierkach hlavy. GLC63 má tiež podlahové koberčeky, prahové lišty a pedále, na ktorých je taktiež zobrazené logo AMG.

 

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Štvorvalec pod kapotou

Srdcom druhej generácie SUV GLC63 je 2,0-litrový preplňovaný štvorvalec s plug-in hybridnou technológiou, ktorý je výkonnejší ako starý 4,0-litrový osemvalec. Celkový výkon tejto sústavy dosahuje 671 koní a krútiaci moment 1020 Nm. Štvorvalec M139 disponuje výkonom 469 koní a je spojený s 9-stupňovou automatickou prevodovkou. Zvyšných 201 koní má na starosti elektromotor s vlastnou 2-stupňovou prevodovkou umiestnený na zadnej náprave. Šprint z nuly na sto potrvá 3,4 sekundy. A maximálna rýchlosť? Tá je elektronicky obmedzená na 275 km/h. Informácie o dojazde nie sú známe, avšak GLC63 s pohonom všetkých kolies bude schopné jazdiť aj na elektrický pohon pomocou 6,1 kWh batérie.

 

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Moderné technológie

GLC63 využíva zavesenie ramien nerovnomernej dĺžky. Oceľové pružiny sú spárované s adaptívnymi tlmičmi. Taktiež je vybavené aj aktívnou stabilizáciou nakláňania, ktorá využíva 48-voltový elektrický systém, čím pomáha znižovať nakláňanie karosérie. Otáčanie zadných kolies by malo pomôcť GLC63 cítiť sa svižnejšie. Ako brzdy boli použité kotúče s rozmermi 14,7 palcov vpredu a 14,2 palcov vzadu.