Nový Ford GT podľahol downsizingu

777

Napriek nie veľmi príjemnej správe, že nový Ford GT dostane “iba” V6 s objemom 3,5 litra, niektorí fanúšikovia zostali zaskočení. Rovnako aj my. Vyrovnáva to však aspoň twin-turbo, ktoré pošle výkon tohto auta za hranicu 600 konských síl.

Ford sa chváli, že pôjde o najvýkonnejší EcoBoost vôbec. Krotiť jeho silu bude sedemstupňová priečne uložená dvojspojková prevodovka. Pohon je, samozrejme, zadný a motor uložený v strede. To v kombinácii s faktom, že základy budú zdieľať hliník a telo uhlíkové vlákna, však sľubuje veľa. Navyše bol typický tvar karosérie optimalizovaný pre minimálny odpor vzduchu a maximálne zvýšenie prítlaku. Tiež sa tu nachádzajú aktívne aerodynamické prvky. Máme sa vraj tešiť na jeden z najlepších pomerov výkon/váha.

Podvozok bude tvorený aktívnou pretekárskou torznou priečkou a tlmičmi typu “pushrod” s nastaviteľnou výškou. Z blatníkov predstaveného exempláru vykúkajú 20-palcové disky na pneu Michelin Pilot Super Sport Cup 2, brzdná sústava je štandardne karbón-keramická. Zaujímavosťou je, že obe sedačky sú napevno uchytené k rámu, čo údajne prinieslo ďalšie zníženie váhy. Kvôli tomu sú nastaviteľné len pedále a stĺpik riadenia, samozrejme.

I keď je voz, na ktorý sa pozeráte, vlastne hotový produkt, výrobca plánuje spustiť objednávky na nový superšport až koncom roka 2016. Krátku zvukovú ukážku, ktorú nové GT-čko predviedlo na autosalóne, si určite vypočujte.

 

V Detroite sa predstavil ďalší pokračovateľ koncepcie a štýlu karosérie modelu Ford GT40. Je ním druhá generácia Fordu GT, ktorý však už neohúri zvukom poctivej osemvalcovej atmosféry.