Nový Ford Fiesta: Facelift prináša hybrid, verzia ST zostane

1241
Zdroj: Ford

Ôsma generácia Fiesty dostala facelift. Prinesie mnohé zlepšenia, škrtu športovej verzie sa vyhla.

Jeden z najznámejších malých hatchbackov, Ford Fiesta, dostal facelift. Jeho ôsma generácia bola aktualizovaná po štyroch rokoch a okrem sviežejšieho dizajnu ponúkne aj niekoľko technologických noviniek.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Doladený vzhľad

Začneme, tradične, dizajnom. Zovňajšok novej Fiesty jasne odkazuje na predfaceliftovú verziu ôsmej generácie. Čo sa však dalo, to sa zlepšilo. Línie sú ostrejšie a predná maska je vyššia, väčšia a športovejšia. LED svetlomety sú štandardom vo všetkých stupňoch výbavy a do svojej malej Fiesty si budete môcť objednať aj matrixové svetlá. Vzadu nájdete štandardné svetlá s čiernym rámom alebo príplatkové LED koncové svetlá s čiernou povrchovou úpravou.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Z hľadiska výbavy ponúkne Fiesta rôzne úrovne výbavy od športovej po odolnejšiu. Klasickými štyrmi stupňami sú Trend, Active, Titanium a ST-Line. Posledné tri pritom budú dostupné aj s paketmi Vignale, ktoré dodajú Fieste luxusnejší vzhľad.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Interiér prešiel skôr vylepšením ako absolútnou zmenou. V technológiách však nastal skok vpred. Po novom sa pred vodičom vyníma digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorý poznáme aj z príbuzného modelu Puma.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Konektivita v základe

Konektivita už v základe bude pravdepodobne jedným z najväčších ťahúňov. Aplikáciu FordPass bude poskytovať každá úroveň výbavy. Už v základe tak budete prostredníctvom svojho telefónu na diaľku schopní odomykať či zamykať auto, kontrolovať hladinu paliva, stav oleja či naštartovať.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Do radu asistenčných systémov sa pridalo varovanie pred jazdou v protismere na diaľnici a adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, ktorý poznáme skôr z prémiovejších značiek.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Predovšetkým hybridy

Nová Fiesta bude dostupná prioritne s mild-hybridným motorom. Pôjde o agregát EcoBoost Hybrid, ktorý má objem valcov 1 liter a je doplnený štartérgenerátorom na 48 voltovej architektúre. Ide o úplne bežné riešenie, ktoré vraj dokáže zvýšiť efektivitu jazdy v meste o 10%. Tento motor bude vo Fieste vyladený na dva výkonové stupne. Ponúkne 125 alebo 155 koní.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

Milovníkom klasického EcoBoostu ponúkne Ford aj bežný jednolitrový trojvalec bez hybridnej technológie. Tu sa ale budú zákazníci musieť uspokojiť s nižším výkonom 100 koní.

Zdroj: Ford
Zdroj: Ford

ST zostáva

Ostrý Ford Fiesta ST je ikonou malých hot hatchov. Našťastie, Ford sa rozhodol udržať tento model napriek tlaku spojenému s emisnými normami. Tri valce s celkovým objemom 1,5 litra nájdete aj pod kapotou faceliftovanej verzie. Výkon nenarástol, stále sa drží na úrovni 200 koní. Narástol však krútiaci moment, a to z 290 na 320 Nm. Z 0 na 100 km/h sa dostane za 6,5 sekundy.

Automobilka spustí predaj faceliftovaného Fordu Fiesta už onedlho. Cenovku sa dozvieme už o niekoľko týždňov a prví majitelia by svoje auto mali dostať do konca roku 2021.