Ôsma generácia Fiesty dostala facelift. Prinesie mnohé zlepšenia, škrtu športovej verzie sa vyhla.
Jeden z najznámejších malých hatchbackov, Ford Fiesta, dostal facelift. Jeho ôsma generácia bola aktualizovaná po štyroch rokoch a okrem sviežejšieho dizajnu ponúkne aj niekoľko technologických noviniek.
Doladený vzhľad
Začneme, tradične, dizajnom. Zovňajšok novej Fiesty jasne odkazuje na predfaceliftovú verziu ôsmej generácie. Čo sa však dalo, to sa zlepšilo. Línie sú ostrejšie a predná maska je vyššia, väčšia a športovejšia. LED svetlomety sú štandardom vo všetkých stupňoch výbavy a do svojej malej Fiesty si budete môcť objednať aj matrixové svetlá. Vzadu nájdete štandardné svetlá s čiernym rámom alebo príplatkové LED koncové svetlá s čiernou povrchovou úpravou.
Z hľadiska výbavy ponúkne Fiesta rôzne úrovne výbavy od športovej po odolnejšiu. Klasickými štyrmi stupňami sú Trend, Active, Titanium a ST-Line. Posledné tri pritom budú dostupné aj s paketmi Vignale, ktoré dodajú Fieste luxusnejší vzhľad.
Interiér prešiel skôr vylepšením ako absolútnou zmenou. V technológiách však nastal skok vpred. Po novom sa pred vodičom vyníma digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca, ktorý poznáme aj z príbuzného modelu Puma.
Konektivita v základe
Konektivita už v základe bude pravdepodobne jedným z najväčších ťahúňov. Aplikáciu FordPass bude poskytovať každá úroveň výbavy. Už v základe tak budete prostredníctvom svojho telefónu na diaľku schopní odomykať či zamykať auto, kontrolovať hladinu paliva, stav oleja či naštartovať.
Do radu asistenčných systémov sa pridalo varovanie pred jazdou v protismere na diaľnici a adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, ktorý poznáme skôr z prémiovejších značiek.
Predovšetkým hybridy
Nová Fiesta bude dostupná prioritne s mild-hybridným motorom. Pôjde o agregát EcoBoost Hybrid, ktorý má objem valcov 1 liter a je doplnený štartérgenerátorom na 48 voltovej architektúre. Ide o úplne bežné riešenie, ktoré vraj dokáže zvýšiť efektivitu jazdy v meste o 10%. Tento motor bude vo Fieste vyladený na dva výkonové stupne. Ponúkne 125 alebo 155 koní.
Milovníkom klasického EcoBoostu ponúkne Ford aj bežný jednolitrový trojvalec bez hybridnej technológie. Tu sa ale budú zákazníci musieť uspokojiť s nižším výkonom 100 koní.
ST zostáva
Ostrý Ford Fiesta ST je ikonou malých hot hatchov. Našťastie, Ford sa rozhodol udržať tento model napriek tlaku spojenému s emisnými normami. Tri valce s celkovým objemom 1,5 litra nájdete aj pod kapotou faceliftovanej verzie. Výkon nenarástol, stále sa drží na úrovni 200 koní. Narástol však krútiaci moment, a to z 290 na 320 Nm. Z 0 na 100 km/h sa dostane za 6,5 sekundy.
Automobilka spustí predaj faceliftovaného Fordu Fiesta už onedlho. Cenovku sa dozvieme už o niekoľko týždňov a prví majitelia by svoje auto mali dostať do konca roku 2021.