Nový Chevrolet Camaro je ešte svalnatejší než doteraz

1430

Ďalšia ikona amerických “muscle cars” ožíva v novej generácii. Legendárne Camaro prichádza po vyše roku od uvedenia jeho najväčšieho rivala – nového Mustangu.

Podstatne krajší
Po dizajnovej stránke sa pozeráte na akýsi facelift modernizácie minulej generácie. Tá veľmi vydarená nebola, avšak nové Camaro je úplne iná káva. Agresívnosť, ktorou bolo každé Camaro definované, je tu potiahnutá na ešte vyšší level. Každý milimeter jeho tela vzbudzuje rešpekt. Keď sme už pri karosérii, konštruktéri strávili údajne vyše 350 hodín vo veternom tuneli testujúc, ale hlavne vylepšujúc aerodynamiku a prítlak.

Popri tomu sa tu nachádza aj úplne nový interiér. Dominantný je volant s veľkým stredom a aj mohutný štít prístrojovky. Zaujímavým riešením sú stredové výduchy klimatizácie, ktoré sú umiestnené pod 8-palcovou obrazovkou na úrovni radiacej páky.

Po vzore Mustangu

Automobiloví fanúšikovia neskrývajú/-li svoje pobúrenie zo štvorvalcového motora v Mustangu šiestej generácie. Nové Camaro šlo rovnakou cestou. Motor je však len o 3 dcl menší, má teda na štvorvalec typický dvojlitrový objem a v dnešnej dobe už asi nevyhnutne aj prepĺňanie. Vďaka nemu má “štvorhrnček” 279 koní (205 kW) a 400 Nm v rozsahu od 3000 do 4500 ot./min. Výrobca sľubuje klasické zrýchlenie v čase okolo 6 sekúnd a spotrebu na úrovni 7,8 l/100 km. Pri kúpe audiosystému Bose dostanete automaticky aj interiérové prifarbovanie zvuku motora.

Zlatou strednou cestou bude aj v tomto prípade šesťvalec. Tri-šestka disponuje priamym vstrekovaní paliva, variabilitou časovania ventilov a tiež deaktiváciou dvoch valcov pri nižšej záťaži. Motor je naladený na 340 koní (250 kW) a 385 Nm.

Kráľovskou motorizáciou je osemvalec LT1 typu Small Block. 6,2-litrový agregát má vďaka 461 koňom (339 kW) a 617 Nm z novej verzie SS urobiť to najsilnejšie Camaro SS v histórii. Priamovstrekový motor má zaujímavé troj-ypsilonovité výfukové zvody a v rámci výfukového systému spolu so šesťvalcovým variantom klapku vo výfuku. Tá sa otvára pri maximálnej akcelerácii zosiľňujúc medvedí zvuk V8.

Každý jeden z motorov bude možné kombinovať buď so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo novým osemstupňovým automatom s pádlami pod volantom.

Príjemný i schopný

Nové Camaro príde na trh v 10 rôznych exteriérových farbách, ktorým sekunduje 5 interiérových farebných kombinácii. Popritom sa v kabíne nachádza aj ambientné podsvietenie, ktoré ponúka až 24 rôznych svetelných efektov na palubovke, dverách i stredovej konzole.

Podvozok je tvorený vpredu vzperovým viacprvkovým zavesením typu MacPherson a vzadu päťprvkovou nezávislou nápravou. Tlmiče sú adaptívne magnetické a sledujú povrch vozovky tisíckrát za sekundu. Pri výbere vhodných bŕzd Chevrolet siahol po Brembách, ktoré majú v modeli SS priemer diskov 345 mm na prednej a 338 mm na zadnej náprave. Nechýba v dnešnej dobe už očakávaný volič jazdných režimov s dostupnými módmi Snow/Ice, Tour, Sport a pre SS modely aj Track.

To platí ako o zovňajšku, tak o početnom stáde koní, ktoré ukrýva pod kapotou. Model SS dostal až 461 koní.