Nové MINI John Cooper Works GP má dve sedadlá a nezmyseľne veľa výkonu

656
MINI John Cooper Works GP
Zdroj: MINI

Tieto špeciálne MINI John Cooper Works GP sú vždy dôvodom na malú oslavu ľudskej šialenosti. Už tretia generácia špeciálnej rakety určená na okruhy a desenie jedného možného spolujazdca práve prichádza s 306 konskými silami na predných kolesách.

Hej, máte pravdu, svet je zvláštne miesto a ako civilizácia sme sa dostali do tak vyspelej pozície, že tri stovky koní v rýchlom hatchbacku nás prinúti maximálne nadvihnúť obočie. Toto je však situácia troška iná: 306 koní na pôdoryse väčšieho kávovaru, to už znie ako seriózna zábava.

Skokan roka

Pod kapotu MINI John Cooper Works GP sa totiž dostal upravený prepĺňaný štvorvalec s objemom dva litre, ktorý generuje príjemných 225 kW (306 koní) pri 5 000 až 6 250 ot./min.. Pozornému oku a pamäti neunikne, že to je skok až o 55 kW (75 koní) oproti druhej najsilnejšej verzii, čo ho robí tak trocha… skokanom roka. Spolu s krútiacim momentom 450 Nm dostupným medzi 1 750 až 4 500 ot./min. zrýchli z 0 na 100 km/h len za 5,2 sekundy. A keby ho neškrtil obmedzovač rýchlosti, pokračuje až do 265 kilometrov za hodinu.

Tento fiťús dostal liposukciu a tradičné, štvorlúčové disky kolies.
Zdroj: MINI

Motor dostal zosilnený kľukový hriadeľ s väčšími ojničnými ložiskami, upravené piesty, zmenené ojnice a nový tlmič torzných kmitov s upraveným chladením. Kompresný pomer motora sa znížil na 9,5 : 1, no stúpol plniaci tlak turba umiestneného priamo do zberného výfukového potrubia. Nové vstrekovače sa nachádzajú v strede medzi ventilmi a dodávajú palivo do valcov pod tlakom až do 350 barov. 

Každé z 3000 vyrobených MINI John Cooper Works GP môžete mať v akejkoľvek farbe, ak to bude táto
Zdroj: MINI

Pre puritánov bude trocha menej šťastnou správou, že sa táto verzia objaví na trhu výhradne s automatickou prevodovkou, ktorá dostala nový elektronický volič. Na prednej náprave by sme ďalej našli diferenciál s obmedzenou svornosťou do 31 %. Nápravy dostali silnejšie pomocné rámy, svoje miesto tu našla aj horná vzpera, ktorá zvyšuje tuhosť predných tlmičov a uloženia McPherson, vzadu pracuje viacprvková náprava. Obratnosť zlepšuje aj zníženie svetlej výšky o 10 milimetrov oproti modelu MINI John Cooper Works a tuhšie nastavenie tlmičov a uloženia stabilizátorov.

Myslím, že nie som jediný, kto tieto zadné svetlomety miluje, všakže?

Keď už sme pri stabilizácii, tá dostala nový režim GP, ktorý obmedzuje jej elektronické asistenty na minimálnu mieru. Odvážnym bude imponovať, že je možné stabilizáciu vypnúť úplne. Dávaje však pozor, aby ste si potom špeciálne čalúnenie Dinamica/koža trocha neprifarbili.


NEPREHLIADNITE: