Nové Lamborghini je tu, niečo si želajte: Huracán Tecnica dostal až 631 koní

1325

Ak si myslíte, že rok 2013 ešte nebol predsa tak dávno, máme tu pár metrík na premyslenie. Ide o rok, keď boli Košice hlavným mestom kultúry a Zeman sa dostal na Pražský hrad (ešte vlastnými silami). A tiež išlo o rok, v ktorom predstavili Lamborghini Huracán – auto, ktoré dnes dostalo svoju predposlednú verziu.

V modelovej ponuke sa Huracán Tecnica upratal niekam medzi modely Huracán Evo RWD a Huracán STO.

Zdroj: Media Lamborghini

Drsňák na každý deň

V prípade modelu Tecnica ide o takú výberovku všetkého dobrého, čo ste mohli kedy v modeli Huracán mať. Dostane výkonnejšiu 631-koňovú verziu 5,2-litrovej V10-ky s atmosférickým plnením, ktorá posiela pohon výhradne na zadnú nápravu. S väčším prítlakom a menším aerodynamickým odporom ako má súčasný Huracán Evo, je nový model rýchlejší a ešte vzrušujúcejší – aspoň podľa slov automobilky.

Zdroj: Media Lamborghini

Narozdiel od modelu STO, Tecnica bola navrhnutá najprv ako cestné auto, aj keď sa pri jeho vývoji myslelo na okruhy viac ako v prípade modelu Evo. Tecnica má napríklad vylepšené chladenie bŕzd a dynamický riadiaci systém Lamborghini LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) na riadenie množstva aktívnych systémov: zadného diferenciálu s vektorovaním krútiaceho momentu, adaptívnych tlmičov a kontroly výkonu motora.

Zdroj: Media Lamborghini

Vizuálne zmeny sú výrazné. Nový predný nárazník je inšpirovaný niekoľkými poslednými koncepčnými automobilmi značky. Tecnica tiež dostala väčšie nasávacie otvory ako Evo, čo lačný desaťvalec v zadnej časti auta určite ocení.

Zdroj: Media Lamborghini

Vzadu je teraz zvislé sklo, ktoré dopĺňa kryt motora z uhlíkových vlákien; ostatné Huracány majú sklenený panel, ktorý obsluhuje obe funkcie. Má tiež zvýšené zadné krídlo, ktoré, hoci menšie ako pri modeli STO, stále pomáha zvyšovať maximálny prítlak, automobilka uvádza až 35-percentný skok oproti modelu Huracán RWD Evo.

Interiér inšpirovaný rúškom

Interiér Tecnicy je tiež menej strohý ako ten karbónový z modelu STO. Prístrojovú dosku z mikrovlákna dopĺňajú športové sedadlá v novom dizajne; látkové kľučky dverí inšpirované motoristickým športom však daroval práve okruhový variant. A tú prístrojovku asi… rúško.

Zdroj: Media Lamborghini

K dispozícii tu budú opäť tri jazdné režimy, sú však upravené. Strada zostáva určená na každodenné používanie a robí Tecnicu tak veľmi civilizovanou, ako len môže byť. Sport je agresívnejšie nastavenie, ktoré využíva riadenie zadných kolies a tolerantnejší prah kontroly trakcie, ktorý umožňuje pretáčavosť s posilňovačom, ktorý je starostlivo kontrolovaný. A režim Corsa – ako napovedá názov, určený na trať – maximalizuje trakciu minimaliovaním preklzu kolies, čím v ideálnom prípade minimalizuje aj časy na jeden okruh.

Podľa magazínu Car and Driver má Lamborghini po modeli Tecnica prísť ešte s jedným variantom Huracánu. Povráva sa, že pôjde o sériovú verziu konceptu Sterrato inšpirovaného Safari-štýlom s ochranou podvozka a zväčšenou jazdnou výškou. A keďže sme sami advokátmi hesla “Safari All the Cars”, toto počujeme veľmi radi!