Nové BMW M4 CSL uniklo tesne pred premiérou. Privítajte najrýchlejšiu M4!

1308

Úplne nové BMW M4 CSL je za dverami a teraz to vyzerá, že unikli jeho prvé fotografie! Ukazujú napríklad, že nová M4 CSL bude využívať žlté denné svetlá z nedávno predstaveného BMW M5 CS. Novej verzii prischol aj upravený nárazník, ktorý dostal karbónové lízatko pred prednou nápravou v štýle starej-dobrej DTM.

Za nás je to absolútne v poriadku. Kto sme, aby sme súdili?!

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa ᴡɪʟᴄᴏ ʙʟᴏᴋ (@wilcoblok)

Vzadu si nesadnete

Čo je (minimálne vizuálne) veľmi zaujímavé, to je použitie iného štýlu zadného spojlera, než ako sme bežne zvyknutí. Namiesto gigantickej lavičky pre chodcov použilo BMW takzvaný “kačací chvost” (ducktail), ktorý je ale aj na pomery “kačacích chvostov” celkom extrémny, takže o nenápadnosti sa hovoriť nedá.

Zdroj: Instagram @ Wilco Blok

Nenápadný nie je ani zvyšok auta – je tu síce tmavá, ale výrazná zelená farba, ktorú pretínajú rýchle pruhy lemujúce agresívne chladiace otvory v kapote auta. V duchu kultového českého filmu sme si istí, že je zde přítomen hliník (a nie málo), ale čo vieme určite – napríklad z pohľadu na strechu auta – je, že sa môžeme tešíť na dupľu karbónu.

Zdroj: Instagram @ Wilco Blok

BMW M4 CSL by malo používať podobný 3,0-litrový radový šesťvalcový motor s dvoma turbodúchadlami ako “štandardné” M4 a M4 Competition, ale predpokladáme isté výkonnostné výhody, ktoré by sa na vozidlo oslavujúce 50 rokov divízie M aj patrili.

Zdroj: Instagram @ Wilco Blok

Pre predstavu: súčasná M4 Competition produkuje 510 koní a 650 Nm krútiaceho momentu, takže základ je viac ako solídny. Neočakáva sa, že by CSL používalo pohon všetkých štyroch kolies, keďže ide pre verziu pre puristov. Použitie manuálnej prevodovky je však v takomto aute na rok 2022 už príliš veľký extrém, takže na scénu príde vylepšený osemstupňový automat. A príde, to dokazujú už fotografie.

Aktuálne BMW M4 Competition váži 1 725 kg, no v prípade CSL by hmotnosť mohla klesnúť aj pod 1 700 kg. Nie je problém tomu uveriť, keďže pohľad do kabíny ukazuje len tenučké sedadlá vpredu, vzadu pre istotu nie sú žiadne. Tak čo, tešíte sa na oficiálne predstavenie?