Nové Audi RS4 Avant s výraznými zmenami! Nie však pod kapotou

172

Audi RS4 Avant prechádza po dvoch rokoch svojho výrobného cyklu faceliftom. Hneď na úvod si povieme, že pod kapotou sa toho po dynamickej stránke veľa nezmenilo. Nemuselo.

Iné je to však v interiéri alebo v prednej časti auta. A keďže tá bije do očí zďaleka najviac, môžeme začať ňou.

Audi RS4 Avant AUTOGRÁTIS
Vpredu vynikne nová maska chladiča a Matrix-LED svetlomety.

V sekunde spoznáte nové (príplatkové) svetlomety, ktoré sa nápadne podobajú na malú a efektnú A1 a ponúkajú Matrix LED technológiu, ako sa na Audi sluší a patrí. Medzi ne sa vtesnala úplne nová mriežka chladiča, ktorú Audi veľmi rado volá singleframe. Je o niečo širší ako doteraz, pričom dostal novú textúru v podobe včelieho plástu.

Audi RS4 Avant AUTOGRÁTIS
Zboku vyniknú frajerské, 20″ disky kolies a vytiahnuté blatníky.

Zväčšená v rozkroku

Zboku sa nám rozdiely hľadajú trocha ťažšie ako spredu alebo zozadu, aj tu však sú: Rozchod kolies je napríklad až o 30 mm širší, ako v prípade štandardného Avantu. Osobne, keď vidím tie hrdinsky vytiahnuté blatníky, čudujem sa, že to nie je viac.

Audi RS4 Avant AUTOGRÁTIS
Na ceste? Tam vynikne podvozok a 450 koní pod kapotou.

Je možné, že tento optický efekt spôsobujú sériové, 19″ disky natiahnuté na kond pneumatikách s rozmermi 265/35, na želanie nahradené 20″ diskami s rozmermi ešte tristnejších 275/30. Také obrovské skutočne musia byť, aby sa pod ne zmestili brzdy s priemerom 345 milimetrov vpredu a 330 vzadu. Ak by vám aj to nestačilo, Audi má pre vás keramiku a s priemerom disku 400 mm určite nie ozdobnú.

Audi RS4 Avant AUTOGRÁTIS
Vysoký výkon však nie je jediné, čo 2,9-litrový šesťvalec skrýva: Čo vám povie takých 600 newtonmetrov?

Dynamické zmeny by sme hľadali pod kapotou márne: Stále je tu dvojnásobne prepĺňaný šesťvalec s objemom 2,9 litra a turbodúchadlami umiestnenými vnútri 90° rozovretia hláv valcov. Vtipné je, že ide o evolúciu motora použitého v prvom RS4 z roku 1999. Narozdiel od neho má však dnes RS4 Avant výkon až 331 kW, čiže 450 koní. Naozaj neurazí ani hodnota krútiaceho momentu: Masívnych 600 Nm.

Audi RS4 Avant AUTOGRÁTIS
Zaujímavosťou je, že súčasný motor je evolúciou toho z RS4 Avant v strede obrázka. To je tá červená B4 z roku 1999.

Ja, ja, ganz schnell!

S takýmto nákladom pod kapotou sa vyškriabe na stovku len za 4,1 sekundy, pričom zrýchľovanie skončí na elektronicky obmedzenej, no posunutej hranici 280 km/h. Aj keď dynamicky zostávame na podobných číslach ako pred faceliftom, Audi je celkom hrdé na efektivitu pohonu. Na stovku si vypýta slušných 9,2 litra podľa normy WLTP, pričom do ovzdušia vypustí 211 gramov CO2 na kilometer. Nie je to najmenej, ale aspoň majú stromčeky čo jesť.

Audi RS4 Avant AUTOGRÁTIS
Rozchod kolies je vraj na oboch nápravách o 30 mm väčší ako pri štandardnom Avante.

Naspäť ale k podstatným veciam: Sila je prenášaná cez stály pohon všetkých štyroch kolies quattro a 8-stupňovú prevodovku tiptronic. Mechanický medzinápravový diferenciál posiela výkon v pomere 60:40, samozrejme, v prospech zadnej nápravy. Podľa situácie však môže poslať na predok až 70 percent, na zadok potom až 85 %.

Audi RS4 Avant AUTOGRÁTIS
Nový je infotainment: MMI Touch s 10,1 palcovým displejom a plne dotykovým ovládaním.

Zmeny sa dotkli aj interiéru. Doslova.

Najväčšie zmeny sú však v interiéri: 10,1-palcový systém MMI Touch nahrádza staršiu jednotku a adaptuje všetky funkcie, ktoré boli predtým ovládané pomocou otočného ovládača na stredovom tuneli. Celý systém by však mal zvládnuť aj hlasové ovládanie. Čo sa týka jazdných režimov, na výber sú dva: RS1 a RS2. Prepínajú sa pomocou nového, hustého tlačidla RS MODE na volante.

Napokon, Audi si pre seba nenechalo ani informácie o cene a dostupnosti. RS4 Avant si budete môcť objednať od decembra 2019 a vyjde vás na 81 400 €. Hot or not?