Nové Audi A4 sa rozbehlo už aj do blata

841

Obyčajne výrobcovia dávajú nejaký ten dlhší časový interval medzi odhaleniami jednotlivých verzii jedného modelu, ale Audi s novou A4 nečaká a rovno ide na vec.

Už kombi prišlo hneď so sedanom, športový variant S4 tiež dlho nečakal a krátko po Novom roku tu máme už aj A4 Allroad. Kedy môžeme očakávať RS4? Do roka?

Nové Audi A4 Allroad podobne ako A4 Avant schudlo oproti svojmu predchodcovi. V prípade terénnej verzie je rozdiel 90 kg, pričom váhovo začína od 1580 kg s dvojlitrovým benzínom.

Ten je mimochodom jediným zážihovým agregátom ponúkaným do tohto typu. Má 185 kW (252 k) a 370 Nm, ktoré na kolesá prenáša dvojspojková prevodovka S-tronic.

Podstatne širšia bude ponuka naftových motorov, ktorá štartuje pri štvorvalci 2.0 TDI. Úplne najslabšia alternatíva má 110 kW (150 k) a 320 Nm, silnejšie sú vyladené na 120 kW (163 k) a 140 kW (190 k). Obe disponujú zhodným krútiacim momentom 400 Nm.

Rovnaký krútiaci moment má aj základný agregát V6 TDI. Jeho stajňa ale poníma už 218 koní (160 kW), avšak oproti vrcholnému trojlitru je to skôr skromný počet. Výkonnejší trojliter TDI má totiž 200 kW (272 k) a 600 Nm, čím je najsilnejšou motorizáciou, ktorú si do Audi A4 Allroad zákazník môže objednať.

Vznetové štvorvalce je možné mať aj s manuálnou prevodovkou, za príplatok však dostanete dvojspojku S-tronic. V prípade šesťvalcov je automatická prevodovka štandardnom, rovnako ako pri 2.0 TFSI.

Okrem štandardne dodávaného pohonu quattro bude mať zdvihnutý podvozok o 23 milimetrov, čo sa však nezdá ako veľký rozdiel. Allroad však dostal aj väčšie kolesá, ktorej svetlej výške pridajú ďalších 34 mm.

Ingolstadt s verziami novej generácie radu A4 nečaká a chrli ich rad za radom.