Nová doba: Ioniq Seven má vzadu normálnu rohovú sedačku. A vpredu joystick

3075

Koncept Seven stojí na platforme Electric-Global Modular Platform (E-GMP) od Hyundai Motor Group vytvorenej špeciálne pre elektromobily využívajúce pohon na batérie (BEV). Dlhý rázvor a rovná podlaha E-GMP umožňujú vznik úplne novej triedy vozidiel, ktoré, ako automobilka tvrdí, zákazníkom ponúkajú nové zážitky.

Treba uznať, že aj keď tieto vyjadrenia môžu znieť prevarene, skúste sa na nový Seven pozrieť sami. Dobré, nie?

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Veľmi cool rakvička

Nízka predná hrana kapoty, jednoduché krivky, samostatná aerodynamická línia strechy a predĺžený rázvor sú znakom odlíšenia od tradičných SUV poháňaných spaľovacími motormi. Čisté plochy minimalistických foriem štúdie Seven kontrastujú s výrazným postojom a impozantným, drsným vzhľadom.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Neprehliadnuteľný vzhľad modelu Seven na ceste podporujú kolesá so zabudovanými aktívnymi vzduchovými klapkami, ktoré sa vysúvajú alebo zasúvajú v závislosti od požiadaviek na chladenie bŕzd alebo na nízky odpor vzduchu.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Dokonca aj za tmy je Seven ľahko rozpoznateľný podľa charakteristických svetiel Ioniq s parametrickými pixelmi, ktoré pri naštartovaní vytvárajú uvítaciu svetelnú sekvenciu. Parametrické pixely poskytujú spoločnú dizajnovú niť, spájajúcu digitálne a analógové vplyvy, čo pripomína, že dizajnéri pri vytváraní dizajnu štúdie Seven zvážili každý aspekt. Až po najmenší pixel.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Obývačka

Priorita interiérového dizajnu modelu Seven spočíva v inovácii priestoru, ktorá ponúka zákazníkom väčšiu slobodu ako kedykoľvek predtým. Rázvor štúdie Seven dosahuje hodnotu až 3,2 metra a to vďaka jeho počiatočnému zámeru posunúť kolesá čo najviac do rohov karosérie, aby sa rázvor čo najviac predĺžil.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Plochá podlaha umožnila automobilke vytvoriť alternatívu k tradičnému usporiadaniu sedadiel v radoch, čím vzniklo plynulejšie usporiadanie interiéru. Dvere bez stredového stĺpika vytvárajú veľkolepý vchod, aby odhalili útulný interiér s úplne novou dimenziou priestoru. Zjednodušená línia strechy, dlhý rázvor a plochá podlaha, ktorá siaha až do tretieho radu, otvárajú nové možnosti, ako si interiér zariadiť v duchu luxusného salónika.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Štúdia Seven taktiež stelesňuje budúcu víziu spoločnosti Hyundai o autonómnej mobilite. Sedadlo vodiča je vybavené výsuvnou ovládacou pákou, ktorá sa skryje, keď sa nepoužíva. Bez potreby obvyklého vybavenia vodiča tak vzniká ultra tenký kokpit, ktorý dopĺňajú integrované obrazovky, čím sa nadobúda zážitok ako v obývačke. Usporiadanie sedadiel, na rozdiel od tradičných SUV, využíva otočné predné kreslá a zakrivené sedačkové zadné sedadlo. Toto usporiadanie sedadiel možno prispôsobiť v závislosti od režimu tradičnej alebo autonómnej jazdy.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Koncept Seven ponúka flexibilný priestor a rôzne vybavenie vozidla, ktoré možno prispôsobiť jednotlivým cestujúcim. Tento prístup zameraný na človeka umožňuje štúdii Seven predstaviť budúcnosť mobility a konektivity a zároveň položiť základy pre budúce modely Ioniq.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Strecha štúdie obsahuje panoramatickú obrazovku, ktorá nielen zobrazuje rôzny obsah podľa vkusu cestujúcich, ale mení aj celkovú atmosféru interiéru pre maximálny relax alebo pôžitok, aby sa tak počas cesty zaručil maximálny oddych a rozptýlenie či potešenie.

Medvedík čistotný

Štúdia Seven používa rôzne materiály šetrné k životnému prostrediu a zároveň prináša špičkové hygienické funkcie, ako sú Hygiene Airflow System a UVC sterilizácia.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Hygienický systém prúdenia vzduchu sa inšpiruje sofistikovaným ovládaním prúdenia vzduchu v osobných lietadlách. Vo vertikálnom režime sa vzduch nasáva cez zabudované nasávacie otvory v strešných koľajničkách, z ktorých prúdi vzduch zhora nadol a odsáva sa cez vonkajší vetrací otvor umiestnený za zadnými kolesami. V horizontálnom režime prúdi vzduch od štíhlej palubnej dosky k zadným prieduchom.

Zdroj: TS Hyundai
Zdroj: TS Hyundai

Najdôležitejšie je, že tento systém sa môže aktivovať nezávisle od toho, či je vozidlo v pohybe alebo stojí, čím sa zníži vzájomná kontaminácia medzi cestujúcimi a izoluje sa prúdenie vzduchu medzi cestujúcimi vpredu a vzadu.

Až 480 kilometrov. Sterilizovaných

UVC sterilizácia sa aktivuje, keď pasažieri vystúpia z vozidla. Ovládacia páka, odkladacia zásuvka prvého radu a reproduktory sa vysunú. Následné sa aktivujú zabudované dezinfekčné UVC svetlá, ktoré pomáhajú vyčistiť vnútorný priestor od baktérií a vírusov. Okrem toho sa v zadnom sedadle nachádzajú dezinfekčné odkladacie priehradky a konzola Smart Hub na osobné veci.

Vďaka svojej všestrannej platforme E-GMP bude štúdia Seven schopná poskytnúť vynikajúci dojazd a ultrarýchle nabíjanie, čím poskytne zážitok z jazdy prispôsobený potrebám zákazníka. V reálnej situácii s 350 kW nabíjačkou sa štúdia SEVEN dokáže nabiť z 10 percent na 80 percent kapacity batérie za približne 20 minút. Koncept je tiež navrhnutý tak, aby dosiahol cieľový dojazd do vzdialenosti viac ako 480 km.