Nová doba! Ďalší Passat bude vyvíjať Škoda, hrozí aj návrat výbavy Junior

6482
Zdroj: Motor1.com

Škoda Auto mala tento týždeň pravidelnú tlačovú konferenciu, na ktorej sa každoročne chváli tým, čo dosiahla a predostiera to, čo automobilku (a nás) v budúcnosti čaká. A teda, nezostane tu kameň na kameni! Tento rok čaká automobilku premiéra novej Fabie, facelifty aj vývoj nového Passatu!

V kontraste s tým, čo sme vedeli doteraz, je informácia, že nová Fabia Combi síce uzrie svetlo sveta, ale chvíľu si na ňu ešte počkáme.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Československý Passat

V pláne je zahájiť výrobu subkompaktného kombi asi o dva roky (2023) v továrni v Kvasinách. To však bude možné až po presunutí výroby modelu Superb do bratislavského závodu VW Group, kde bude vznikať po boku s novým Volkswahenom Passat. Nie, že by sme predtým toto nevedeli, no o niečo šokujúcejšia správa je tá, že vývoj ikonického nemeckého sedanu dostala na starosti divízia z Mladej Boleslavi!

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Automobilka má zjavne budúcnosť pekne upratanú. V roku 2021 predstaví elektrické SUV-kupé (ako inak) Enyaq iV Coupe, sesterský model pripravovaného modelu VW ID.5. Portfólio SUV spoločnosti sa ďalej osvieži odhalením faceliftov Karoqa a Kodiaqu. Nedávno predstavený crossover Kushaq bude uvedený na trh ako prvý špecializovaný model pre Indiu, zatiaľ čo Čína dostane model Octavia Pro s predĺženým rázvorom.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Nový Junior?

Podľa Thomasa Schäfera, predsedu predstavenstva Škody, by sme sa mali dočkať aj menšieho elektromobilu, ktorý by sa rozmerovo zmestil pod Enyaq iV. Nie je to úplne prekvapujúce, sesterský model Volkswagenu ID.3 je vecou, ktorá sa nám ponúka už len z princípu.

Zdroj: Škoda Storyboard

Vyzerá to však, že automobilka nezanevrela ani na najmenší segment automobilov, ktorý postupne opúšťa so starnúcim Citigo-e iV. Elektromobil v A-čkovom segmente bude pravdepodobne škodováckou verziou nového cenovo dostupného elektromobilu, ktorý pre koncern zasa vyvíja SEAT, pričom Volkswagen by svoju verziu rád nazval ID.1. Vyzerá to, že nová stratégia koncernu inteligentne deleguje čiastkové úlohy na automobilky koncernu. Múdro.

Zdroj: Škoda Storyboard

Novinky v Škode však nekončia len novou Fabiou či Superbom. V dohľadnejšej dobe by sme sa mali dočkať aj zavedenia nových základných úrovní výbavy pre všetky existujúce modely. Thomas Schäfer hovorí: „Náklady na výrobu, a teda aj ceny týchto výbav budú vyškrtané až do posledného centu, preto by mali osloviť väčšiu cieľovú skupinu.“ Tiež vám v hlave naskočila drsná spomienka na legendárne výbavové stupne Junior?

Inak, keď už hovoríme o udržiavaní nízkych nákladov, nová Fabia by nemala byť vôbec elektrifikovaná, ani ako mild-hybrid. Veríme, že táto informácia u mnohých čitateľov vzbudí radosť!