14. McLaren F1 (386 km/h)

Dnes už ikona britských automobilov, ktorú preslávil pretekár Andy Wallace na testovacom okruhu Volkswagen Ehra Lessien v marci 1998, niesol titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného auta na svete v uplynulých 15 rokoch. Získanie titulu najrýchlejšieho auta vyžadovalo úpravu obmedzovača otáčok na 8 300 otáčok za minútu. Vďaka tejto úprave sa tak skutočne stalo a F1 prekonal rekord (349km/) z roku 1993, ktorý mal na svedomí Jaguar XJ220.
13. Koenigsegg CCR (388 km/h)

Prvým autom, ktoré po 7 rokoch zosadilo z trónu McLaren F1 bol Koenigsegg CCR, vytúženú porážku sa podarilo dosiahnuť v roku 2005 na okruhu Nardo v Taliansku. Koenigsegg bol v tých časoch nováčikom medzi výrobcami automobilov, CCR bol druhým sériovým vozidlom značky. Hlavným parametrom, ktorý sa podieľal na rekorde bol 4,7-litrový osemvalec s dvojicou turbodúchadiel s výkonom ľahko nad 800 koní. Radosť však dlho trvať nebude a o 2 mesiace neskôr túto métu prekoná Bugatti Veyron.
12. W Motors Fenyr (400 km/h)

Libanonská spoločnosť W Motors je slávna najmä vďaka modelu Lykan, ktorý poznáte z filmu Rýchlo a Zbesilo 7. Okrem Lykanu vyrábala aj menej slávny Fenyr, ktorý sa môže pochváliť karosériou z uhlíkových vlákien a plochým 3,8-litrovým preplňovaným šesťvalcom s výkonom 900 koní a krútiacim momentom 980 Nm. S pôsobivým pomerom výkonu a hmotnosti 592 koní/t libanonský výrobca automobilov uvádza maximálnu rýchlosť 400 km/h a zrýchlenie z nuly na sto za 2,7 sekundy.
11. McLaren Speedtail (403km/h)

Ikonický McLaren F1 skonštruovaný Gordonom Murrayom držal rekord najrýchlejšieho McLarenu dlhých 22 rokov. V roku 2020 McLaren prekonal svojho pôvodného rekordéra s modelom Speedtail. Luxusne vybavený McLaren Speedtail sa rovnako ako jeho predchodca vyznačoval novým trojmiestnym usporiadaním s vodičom na prostrednom sedadle. Kombinácia 4,0-litrového osemvalca s dvojicou turbodúchadiel s výkonom 747 koní, ktorému sekunduje elektromotor s výkonom 309 koní dosahovala celkový výkon 1 056 koní.
10. Bugatti Veyron (408km/h)

Bugatti Veyron bolo v čase svojho predstavenia najvýkonnejším a najdrahším sériovým autom, to však šéfom konceru VW nestačilo a chceli pridať ešte jedno naj – najrýchlejšie na svete. V strede umiestnený 8,0-litrový šesťvalec s štvoricou turbodúchadiel produkoval v továrenskom prevedení 1 001 koní, ktorý bol spárovaný so 7-stupňovou automatickou prevodovkou prenášajúcou výkon na všetky štyri kolesá. V prípade, že ste chceli okúsiť dychberúce rýchlosti, Veyron ponúkal režim, ktorý po aktivácii pomocou špeciálneho kľúča stiahol zadný spojler, uzavrel predný difúzor a znížil svetlú výšku na 6,5 cm.
9. Koenigsegg Regera (410km/h)

Koenigsegg Regera dosahuje svoju pôsobivú maximálnu rýchlosť vďaka kombinácii 5,0-litrového motora V8 s dvojicou turbodúchadiel s výkonom 1 100 koní a troch elektromotorov s výkonom 697 koní. Toto sofistikované spojenie spaľovacieho motora s elektromotrmi sa môže pochváliť celkovým výkonom 1 782 koní a krútiacim momentom 2 000 Nm, čo je viac než dobré. Koenigsegg z zvládne zrýchlenie z nuly na štyristo za menej ako 20 sekúnd a z nuly na sto za približne 2,8 sekundy.
8. SSC Ultimate Aero (412km/h)

Spoločnosť SSC, v minulosti známa ako Shelby Supercars Inc. vyrábala hyperauto Ultimate Aero sedem rokov, nebola to dlhá životnosť, avšak bola dosť dlhá na to, aby porazila Bugatti Veyron v honbe za celosvetovým rekordom. V septembri 2007 použilo SSC Ultimate Aero osemvalec s dvojicou turbodúchadiel s výkonom 1 183 koní. Test prebehol na dočasne uzatvorenom úseku cesty v blízkosti sídla spoločnosti, na ktorom SSC Ultimate Aero dosiahlo rýchlosť 412 km/h, vďaka čomu bezstarostne porazilo Bugatti Veyron.
7. Rimac Nevera (420 km/h)

Myslite, si že elektromobily sú nudné a fádne? Chorvátsky Rimac Nevera s výkonom 1 900 koní vás presvedčí, že existujú aj zábavné elektromobily s divoku povahou. Okrem dosiahnutia maximálnej rýchlosti 412 km/h, skrýva Nevera v rukáve mnoho ďalších rekordov. Je to tiež najrýchlejšie zrýchľujúce sériové auto na svete na štvrť míle (8,582 s), dokáže zrýchliť z nuly na sto za 1,95 sekundy, z nuly na tristo za 9,3 sekundy a 19 ďalších rekordov.
6. Bugatti Veyron SS (431km/h)

Po tom, ako dosiahlo americké SSC Ultimate Aero TT nový rýchlostný rekord, v Bugatti sa rozhodli podniknúť zásadnú revíziu modelu Veyron, ktorá ešte viac zvýši maximálnu rýchlosť. Produkcia Bugatti Veyron Super Sport bol obmedzený iba na sériu 30 áut pričom každé z nich zaznamenalo zvýšený výkon na 1 184 koní a prepracovanú aerodynamiku. V júli 2010 to Veyron Super Sport skutočne dokázal a na testovacom okruh Ehra Lessien sa rútil rýchlosťou 431,07 km/h.
5. Hennessey Venom GT (435km/h)

Bolo to Venom GT, ktorý dokázal poraziť Bugatti Veyron Super Sport, avšak treba dodať, že tento rekord sa nezaobišiel bez kontroverzií. Vo februári 2014 na pristávacej dráhe Kennedyho vesmírneho strediska dlhej 5,1 kilometrov zaznamenal Venom GT maximálnu rýchlosť 435 km/h. NASA však nedovolila, aby skúšobný jazdec zopakoval túto cestu opačným smerom a Venom GT sa nekvalifikoval do oficiálneho Guinnessovho rekordu.
4. Hennessey Venom F5 (437km/h)

Narozdiel od svojho predchodcu postaveného na základe Lotusu Elise, Venom F5 pomenovaný po najsilnejšom stupni tornáda je na mieru vyrobený od samotných základov. S monokokom z uhlíkových vlákien a 6,6-litrovým osemvalcom s dvojicou turbodúchadiel ponúka Venom F5 výkon 1 817 koní a 1 620 Nm a dokáže zrýchliť z nuly na tristo za menej ako 10 sekúnd.
3. Koenigsegg Agera RS (457 km/h)

Spoločnosť Koenigsegg v roku 2017 použila Agera RS vo vlastníctve svojho zákazníka na dosiahnutie nového svetového rekordu v najvyššej rýchlosti. Koenigsegg Agera RS dosiahol okrem iného dosiahol aj rekord v najvyššej rýchlosti zaznamenanej na verejnej ceste. Od roku 1938 toto ocenenie patrilo špeciálne upravenému Mercedesu W125 Grand Prix dosiahol na uzavretom úseku diaľnice rýchlosť 431 km/h.
2. SSC Tuatara (475 km/h)

Počiatočné tvrdenia o maximálnej rýchlosti hyperauta SSC Tuatara boli kontroverzné a väčšinou nepravdivé. Z tohto dôvodu sa v roku 2022 uskutočnila skúšobná jazda v Kennedyho vesmírnom stredisku pri ktorej bola zaznamenaná rýchlosť 275 km/h.SSC Tuatara vybavená 5,9-litrovým osemvalcom s dvojicou turbodúchadiel, ktorý dosahuje výkon 1 750 koní pri prevádzke na bioetanolovú kvapalinu E85.
1. Bugatti SS 300+ (490 km/h)

Nesporným šampiónom v najvyššej rýchlosti je opäť Bugatti. Bugatti Chiron SS 300+, ktorého produkcia je taktiež obmedzená na 30 áut, rovnako ako v prípade modelu Veyron Super Sport. Na testovacom okruhu Ehra-Lessien dosiahol Chiron SS 300+ maximálnu rýchlosť 490,484 km/h za ktorého volantom sedel veterán britského motoršportu Andy Wallace. Monštruózny šestnásťvalec do W so štvoricou turbodúchadiel ponúka výkon 1 578 koní. Chiron SS 300+ dostal taktiež upravenú prevodovku s dlhšími prevodmi a aerodynamicky optimalizovaný predný a zadný nárazník.