Honda Civic Type R nie je zrovna auto, ktoré by ste si kupovali s cieľom zapadnúť v dave. To by bolo asi ako kúpiť si neónové legíny a nosiť ich na hlave. Ak by však aj tak niekomu prišla súčasná generácia Civicu FK8 príliš nenápadná, dvorný úpravca Hondy, Mugen, má v rukáve pár riešení. Drahých riešení.
Mugen je firmička, ktorú v prvej polovici sedemdesiatych rokov založil syn zakladateľa Hondy, Hirotoshi Honda. Hovorím to preto, lebo už pred štyrmi desiatkami rokov vedel vychytať ten správny názov – “Mugen” totiž v Japončine znamená “bez limitov” či “neobmedzený”.
Kapota bez limitov
Príslušne ironicky k predchádzajúcemu výroku vyznieva cenník dielov pre modernizovaný Civic Type R, na ktorý upozornil portál Carthrottle. Niektoré z veľmi exkluzívnych dielov totiž dostali naozaj šťavnatú cenovku.
Reč je napríklad o tejto decentnej karbónovej kapote Civicu, ktorá vás vyjde v prepočte na sympatických 12 945 €. Ak by ste si pod tým chceli predstaviť niečo konkrétne, tak to je približná cena za dobre vybavený Renault Clio s litrovým trojvalcom TCe.
Krídlo sa nenechá zahanbiť
Kapotu by sme mali, ale čo iné karosérske diely? Automaticky sa ponúka obrovské, efektné a komplikovane tvarované krídlo, ktoré sa vyníma na zadnej časti Civicu FK8. To stojí takmer nebadateľných 11 653 €. Aby sme však len nehanili, Mugen má niečo aj pre finančne gramotnejších.
Aj keď nie o veľa: to isté krídlo, len vyrobené z plastov vystužených laminátovými vláknami vás vyjde na rozumných 8 157 €. Vidíte? Veď to je len cena za štandardne vybavenú Daciu Sandero. No skrátka, ako zadarmo.
Aj ceny ďalších položiek od Mugenu vyvolávajú plač, zdesenie, až dáviaci reflex. Kolesá, ktoré vidíte na obrázku, si Mugen cení na 7 878 europeňazí. Komu je však aj to veľa (pfft, ako by mohlo?), k dispozícii je aj pár dostupnejších prvkov. Napríklad karbónová hlavica radiacej páky, ktorá stojí len smiešnych 186 €. No nekup to, když je to tak levný!
NEPREHLIADNITE: