
Od veľkého triumfu, ktorý dosiahol malý automobil so štartovným číslom 37, uplynulo už 56 rokov, avšak spomienky na tento významný okamih sú stále čerstvé. V roku 1964 získalo klasické Mini Cooper S prvú z troch celkových víťazstiev na legendárnej Rally Monte Carlo. Za volantom sedel 30-ročný severoírsky jazdec Patrick „Paddy“ Hopkirk.
Na jeho počesť teraz MINI predstavuje výročný model s exkluzívnym dizajnom a výbavou, ktorý pripomína jeden z najpozoruhodnejších úspechov v histórii medzinárodných motoristických pretekov.

Jedným z neklamných odkazov na tento husársky kúsok za volantom klasického Mini je štartové číslo 37, ktoré je štýlovým spôsobom zobrazené na predných dverách výročného modelu.
Legendárny príbeh
Hopkirkovú víťaznú jazdu v Mini Cooper S divoko oslavovali prítomní diváci i fanúšikovia motoristického športu vo Veľkej Británii. Hopkirk, ktorému v malom britskom automobile robil navigátora Angličan Henry Liddon, prekonal súpera s výkonnejšími motormi.

V tom čase platný vzorec tzv. znevýhodňovania, ktorým sa vedenie pretekov snažilo eliminovať výhody vyššieho výkonu, respektíve nižšej hmotnosti naprieč štartovným poľom, túto nevyrovnanosť čiastočne kompenzoval. Rozhodujúcimi faktormi ale boli na okresných cestách, v horských priesmykoch, v snehu, v tiahlych zákrutách a prudkých klesaniach obratnosť a spoľahlivosť automobilu Mini Cooper S v spojení s Hopkirkovým vodičským umom.

Vďaka prekvapivému víťazstvu v Monte Carle sa Paddy Hopkirk cez noc stal najslávnejším britským rallyovým jazdcom. Klasické Mini sa súčasne premenilo z outsidera a miláčika davov na legendu motoršportu. Tento status si klasické Mini Cooper S upevnilo v nasledujúcich rokoch, keď dominovalo Rally Monte Carlo. Hopkirkov fínsky tímový kolega Timo Mäkinen a Rauno Aaltonen pridali v rokoch 1965 a 1967 do zbierky titulov ďalšie dve víťazstvá.
Váš kus histórie
MINI Paddy Hopkirk Edition bude k dispozícii na vybraných automobilových trhoch od októbra 2020 v podobe 3-dverového MINI Cooper S, 5-dverového MINI Cooper S a MINI John Cooper Works. Rovnako ako v prípade slávneho štartového čísla a výkonného motora, tiež karoséria v červenej farbe Chili Red a biela strecha výročného modelu sa nechali inšpirovať historickým modelom.

Víťazná séria na Rally Monte Carlo dodnes inšpiruje fanúšikov MINI po celom svete. Tento výročný model v závislosti na trhu kombinuje farbu karosérie v duchu víťazného historického vozidla sa 17-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny John Cooper Works v dizajne Track Spoke Black alebo 18-palcovými kovanými diskami z ľahkej zliatiny John Cooper Works v matne čiernom prevedení Cross Spoke Jet Black a radom ďalších tmavých ozdobných prvkov.

Rámček a vodorovné lišty masky chladiča majú lesklú čiernu povrchovú úpravu. To platí aj pre výplne nasávacích otvorov v spodnej časti predného nárazníka, otvor na prednej kapote, viečko palivovej nádrže, madlo batožinového priestoru, logá MINI vpredu a vzadu a rovnako aj pre rámčeky predných svetlometov a zadných svetiel.

Štartové číslo 37 sa objavuje aj na bočných ozdobách. Ďalšími nezameniteľnými prvkami exteriéru sú LED svetlomety a zadné svetlá v dizajne britskej vlajky Union Jack, polep s nápisom „Paddy Hopkirk Monte Carlo“ a biely pruh na prednej kapote na strane vodiča, na ktorom sa rovnako ako na dverách batožinového priestoru špeciálneho modelu nachádza podpis víťaza z roku 1964. Okrem toho je na pruhu kapoty pomocou 3D grafiky vyobrazená slávna kombinácie čísel a písmen 33 EJB – poznávacie značky víťazného vozidla na Rally Monte Carlo z roku 1964.