Mercedes-Benz predstavuje zaujímavý crossover G-Code Concept

680

Zdalo by sa, že trieda GLA je to najmenšie spomedzi SUV-čiek, čo Mercedes postaví. Opak je pravdou, štúdia G-Code je oproti nej až o 317 mm kratšia (4 100 mm) a má veľmi krátke previsy. Na šírku meria 1 900 mm (+ 96 mm) a na výšku je tiež na okrúhlom čísle – 1 500 mm (+ 6 mm). Tento výtvor vznikol vďaka spolupráci dizajnových štúdii Mercedesu v Nemecku a Číne a môže sa chváliť plne LED-kovým vybavením, 21-palcovými diskami a svietiacou maskou chladiča – podľa jazdného módu žiari červenou, modrou alebo fialovou farbou.

Rekuperácia elektriny nielen pri brzdení
Vlastnosti, ktorými koncept G-Code zaujme, sú v oblasti získavania elektrickej energie. Jeho karoséria je pokrytá “multi-galvanickým” lakom, ktorý slúži ako solárny panel. Zatiaľ čo počas pekného počasia pretvára slnečnú energiu na elektrickú, počas veterných dní príčinou obtekania karosérie vetrom zas mení elektrostatickú energiu na tú elektrickú. Tým to však nekončí. Batérie sú taktiež dobíjané pohybmi tlmičov, na ktorých sú umiestnené generátory.

V jednoduchosti je sila
Interiér je vybavený minimom zbytočných prvkov, všetko bolo podriadené jednoduchosti. To bolo možné predovšetkým uložením veľkého displeja do stredu palubnej dosky, ktorý sprostredkuje ovládanie množstva zariadení. Sedačky sú z uhlíka, madlá na dverách z hliníka a špeciálna klimatizácia fúka čerstvý kyslík vyprodukovaný syntézou vodíka, čím sa pasažieri vyhnú vzduchu zo znečisteného prostredia v mestách.

Komplexný hybrid
Pohonná jednotka známa nie je, no G-Code údajne využíva najmodernejšiu technológiu turbom prepĺňaného motora na vodík. Skrývajú sa tu aj elektromotory, ktoré sú uložené vzadu. O prevody sa stará dvojspojková prevodovka.

Mercedes-Benz G-Code Concept sa naživo predstaví počas kalifornského autosalónu a zostane len ako koncept. Je však možné, že sa ním konštruktéri inšpirujú pri tvorbe nového SUV.

Nemeckí inžinieri zo Stuttgartu postavili krpatý crossover, ktorý viacerými pre automobilový priemysel novými spôsobmi získava elektrickú energiu na dobíjanie svojich batérii.