Mercedes AMG GT 2024: výkon 576 koní aj pohon všetkých kolies

879
Zdroj: Mercedes-AMG

Druhá generácia dvojdverového GT-čka z Affalterbachu prináša viac priestoru a luxusu, no taktiež aj nový variant s označením GT 55!

 

Väčší a ťažší, ale aj priestrannejší a pravdepodobne praktickejší ako jeho predchodca. Nové GT-čko dáva ruky preč od usporiadania dvoch sedadiel, ktoré charakterizovalo špičkový model AMG od jeho uvedenia v roku 2014, a nahrádza ho usporiadaním 2+2, ktoré má v kombinácii s väčšou karosériou poskytnúť viac funkčnosti.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Svieži vzhľad a vylepšená aerodynamika

Exteriér je vo veľkej miere ovplyvnený predchádzajúcou generáciou. Vyznačuje sa tradičným profilom zadnej časti kabíny, ktorý je diktovaný dlhou kapotou, zakrivenou líniou strechy a šikmými zadnými dverami.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Konštrukcia je vyrobená z hliníkového rámu s prvkami z ocele, horčíka a kompozitných materiálov. S dĺžkou 4728 mm, šírkou 1984 mm a výškou 1354 mm je nové kupé o 182 mm dlhšie, o 45 mm širšie a o 66 mm vyššie ako prvá generácia GT.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Má tiež rázvor, ktorý je o 70 mm dlhší. Medzi aerodynamické vylepšenia patrí takzvaný „systém aktívnej regulácie vzduchu“ v mriežke chladiča, ktorý mení prúdenie vzduchu do motorového priestoru, prvok z uhlíkových vlákien v spodnej časti karosérie, ktorý vytvára Venturiho efekt, veľký difúzor a výsuvný zadný spojler.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Kupujúci si môžu vybrať aj príplatkový aerodynamický balík. Zahŕňa malé krídelká na vonkajších častiach predného nárazníka a podbehov kolies, ako aj pevné zadné krídlo.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Posadené je na štandardných 20-palcových kolesách obutých do pneumatík s profilom 295/35 vpredu a 305/35 vzadu. Voliteľne sú k dispozícii 21-palcové kolesá.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Staro-nový motor

Hlavným “poslaním” novej generácie bolo uspokojiť existujúcich zákazníkov, ktorí požadovali väčšiu praktickosť, a to všetko bez straty výkonu. Za týmto účelom je rozloženie pohonu zadných kolies nahradené variabilným systémom pohonu všetkých kolies. Nové GT-čko bude na trhu dostupné vo dvoch verziách, a to GT63 a GT55. Obe verzie majú pod kapotou starý známy 4,0-litrový osemvalec s dvojicou turbodúchadiel. GT63 dosahuje výkon 577 koní a 800 Nm krútiaceho momentu, zatiaľ čo GT55 bude dosahovať výkon 469 koní a 700 Nm. Obe pohonné jednotky sú spojené s 9-stupňovou automatickou prevodovkou so spojkovou súpravou. Spomínaná prevodovka je umiestnená priamo za motorom a nie vzadu ako v prípade predchádzajúcej generácie. GT55 zrýchlenie z nuly na sto za 3,9 sekundy a maximálku rýchlosť 295 km/h, zatiaľ čo GT63 ponúkne zrýchlenie z nuly na sto za 3,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 315 km/h.

 

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Nadčasový interiér

Keďže SL prevezme úlohu kabrioletu, nové GT-čko sa bude vyrábať výlučne v prevedení kupé s takmer identickým kokpitom ako SL. Súčasťou digitálnej výbavy je 12,3-palcový prístrojový panel a 11,9-palcový displej infotainmentu orientovaný na výšku. Oba obsahujú grafiku a menu špecifické pre AMG vrátane štandardnej funkcie AMG Track Pace. Tá umožňuje vodičovi zobraziť až 40 rôznych parametrov auta.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Nachádza sa tu aj volant AMG Performance a tvarované predné športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy s voliteľnou ventiláciou a automaticky ovládanými bočnými opierkami, ktoré sa zužujú v jazdných režimoch Sport, Sport+ a Race.

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Novinkou sú zadné sedadlá s obmedzeným priestorom pre nohy a hlavu, ktoré pasžieri plnohodnotne využijú iba ak sú bez hlavy. 

Zdroj: Mercedes-AMG
Zdroj: Mercedes-AMG

Ak však nie ste chirurg ani sériový vrah, môžete tieto sedadlá sklopiť a zväčšiť 321 litrov batožinového priestoru pod nákladnou roletou až na 675 litrov.