Nástupca McLarenu P1 kombinuje aerodynamiku monopostov Formule 1 s výkonným hybridným osemvalcom pod kapotou
V roku 1992 McLaren F1 nastolil nové štandardy pre všetky hyperautá. Potom v roku 2012 McLaren spôsobil revolúciu v tomto odvetví so svojím prvým hybridným hyperautom P1. Teraz, viac ako 30 rokov po predstavení ikonického modelu F1, McLaren opäť posúva hranice v tomto segmente so svojim najvýkonnejším počinom s názvom W1.
Atraktívny vzhľad exteriéru
Dizajn exteriéru je prispôsobený novému monokokovému podvozku McLaren „Aerocell“, ktorý kombinuje pevnú polohu sedenia s nastaviteľným volantom a pedálmi a unikátnymi dverami, takzvanými „Anhedral Doors“. Integrované sedadlá pomohli McLarenu ušetriť 7 centimetrov medzi nápravami, zatiaľ čo dvere Anhedral optimalizovali prúdenie vzduchu cez predné blatníky.
Dokonalá aerodynamika a prepracovaný podvozok
Inžinieri McLarenu strávili v aerodynamickom tuneli s modelom W1 viac ako 350 hodín, aby sa uistili, že ide o najaerodynamickejšie auto značky, aké kedy bolo vyrobené. McLaren W1 disponuje aktívnym spojlerom „Active Long Tail“, ktorý zlepšuje odpor a zvyšuje prítlak.
Prívod vzduchu na streche posiela vzduch do motorového priestoru, zatiaľ čo aktívne predné a zadné blatníky pomáhajú generovať prítlak. Celkový prítlak modelu W1 dosahuje 1000 kilogramov.
Pod aerodynamickou karosériou sa skrýva nový aktívny podvozok McLaren Race Active Chassis Control III, ktorý je možné konfigurovať v troch rôznych nastaveniach: Comfort, Sport a Race.
Kované šesťpiestikové strmene vpredu a štvorpiestikové strmene vzadu s karbón keramickými kotúčmi Carbon Ceramic Racing+ pomáhajú efektívne znížiť rýchlosť a následne zastaviť vozidlo. Pri brzdení z rýchlosti 100 km/h McLaren W1 zastaví už po 28 metroch. Pri brzdení z rýchlosti 200 km/h zastaví po 100 metroch.
Prvotriedny interiér
McLaren hovorí, že interiér W1 má „neporovnateľnú ergonómiu a najlepšiu viditeľnosť vo svojej triede“. Osobitný dôraz sa kládol na čo jednoduché nastupovanie a vystupovanie a na tichý chod motora, keď sa vyžaduje civilizovanejší spôsob jazdy. Nájdete tu 8-palcový displej infotainmentu s bezdrôtovým Apple CarPlay, nabíjacie porty USB-C či posuvný držiak na nápoje. Za koženými sedadlami sa nachádza úložný priestor s objemom 115 litrov .
Volant je menší, než je typické pre McLaren, a voliteľne obsahuje kontrolky radenia, ktoré ukazujú, kedy sa motor blíži k takzvanej red line. Pedále, ako aj volant a primárne ovládacie prvky sú nastaviteľné, zatiaľ čo pevné sedadlá sú viac sklopené ako obvykle, aby sa zlepšil komfort.
Solídna porcia výkonu
McLaren W1 poháňa nový 4,0-litrový preplňovaný osemvalec MPH-8 s elektrickou podporou, ktorý má sám o sebe 916 koní. K nemu sa pripája takzvaný „E-Modul“, ktorý pozostáva z elektromotora a 1,4 kWh batérie. To k výkonu spaľovacieho motora pridáva ďalších 342 koní a umožňuje McLarenu W1 prejsť 4,2 km na plne elektrický pohon. Lepšie ako nič!
Kombinovaný výkon dosahuje 1258 koní a krútiaci moment 1340 Nm. Šprint z nuly na stovku zvládne za 2,7 sekundy, maximálnu rýchlosť má elektronicky obmedzenú na 350 km/h — rovnako ako P1. Výkon a krútiaci moment sú posielané výhradne na zadnú nápravu vďaka elektronickému diferenciálu, to všetko je spárované s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.