Lexus LC 500 prišiel o strechu a nám z neho padajú sánky

198
Zdroj: Lexus

Jedno z najkrajší áut posledných rokov prešlo skalpom lebky a my sa tomu skutočne tešíme. Lexus LC 500 sme už mohli vidieť bez strechy nad hlavou posádky už minulý rok na ženevskom autosalóne. Vtedy však išlo len o koncept.

Vystavené auto však vyzeralo ako „hotová vec“ už v priebehu minuloročnej jari a tým pádom nás vôbec nešokovalo jeho oficiálne predstavenie na nedávnom autosalóne v Los Angeles. Lexus LC 500 Convertible je teda novým prírastkom do expresívnej famílie elegantných GT luxusného krídla Toyoty.

No a kým kabriolet nebude nikdy voľbou pravoverných šoférov kvôli oslabenej torznej tuhosti, ako objekt túžby pôsobí spoľahlivo.

Od spodku nahor

Značka tvrdí, že Lexus LC 500 Convertible je jazdnou charakteristikou podobný svojmu príbuznému s karosériou kupé. V materiáloch sa skloňuje nízko posadené ťažisko, optimálne rozloženie hmotnosti a dôraz kladený na výkon a riadenie. To všetko vďaka vysokej torznej tuhosti. Povedzme si na rovinu, „papier toho znesie“.

Jedno je isté, že Lexus pri vývoji málokedy šetrí a „reže zákruty“, čoho dôkazom je už aj kupé LC 500 a LC 500h. To znamená, že by mali byť aj tieto tlačové materiály postavené na pevných základoch. Pri skloňovaní športových jazdných vlastností som v prípade značky mierne skeptický, keďže jej autá sú predovšetkým známe špičkovým pohodlím.

Inžinieri zvýšili torznú tuhosť karosérie pridaním a premiestnením jej štrukturálnych opôr. Odpruženie bolo upravené za účelom vyváženia miernych zmien v hmotnosti a jej rozložení medzi platformou kupé a kabrioletom. V zadnej časti bola zvýšená torzná tuhosť premiestnením a pretvarovaním domčekov zadných tlmičov. K úspore hmotnosti na zadku dopomohlo použitie liateho hliníka.

Origami

Plátená strecha a jej mechanizmus obsahujú dokáže pracovať do rýchlosti 50 km/h. Pri otvorení počítajte s časom okolo 15 sekúnd a pri zatváraní s časom okolo 16 sekúnd. Strechu dostanete v čiernej alebo v béžovej farbe. Exteriér môžete mať v desiatich farbách a interiér celkovo v troch. Konkrétne v čiernej, červenej a „karamelovej“. Disky kolies môžu mať až 21-palcový priemer.

Prvé informácie hovoria zatiaľ len o modeli LC 500. Ten má pod kapotou 5-litrový atmosférický benzínový osemvalec. Ten spolupracuje s 10-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá je kombináciou planétovej prevodovky (CVT) a klasického automatu. Pohonné ústrojenstvo produkuje výkon 346 kW/471 koní a osviežujúco klasický vysoko položený krútiaci moment 540 Nm pri 4800 ot./min.

Očakávame však, že by sa mal Lexus LC predstaviť bez strechy aj v hybridnom vyhotovení. V tom prípade bude pod kapotou pracovať 3,5-litrový benzínový šesťvalec popri elektromotore. Kupé verzia Lexus LC500h produkuje výkon 264 kW/360 koní.