Lamborghini zachráni motory V12. Samozrejme, s malou pomocou

1296

Veľkým motorom s vysokým počtom valcov doba doslova nepraje. Na pomoc im prichádza preplňovanie či iná forma dopingu. Pre niektoré značky sú motory V12 doslova povinnou jazdou. Lamborghini si chce pomôcť hybridným ústrojenstvom.

Preteky v znižovaní emisií produkovanými automobilmi sa chvalabohu nedotknú jednej talianskej ikony. Značka Lamborghini uvádza, že v prípade ďalšej generácie modelu Aventador bude aj naďalej prítomný motor V12. Bude však potrebovať elektrický doping.

Milujeme veľké motory!

Lamborghini, ktoré pod nemeckým vedením (súčasť koncernu Volkswagen) sa so svojimi sľubmi nezvykne “seknúť” v dátumoch. Nový nástupca vlajkovej lode Aventador by mal byť predstavený už v roku 2020.

Značka sa chce novým najvyššie postaveným modelom odlíšiť od svojej konkurencie. Tá v dnešných dňoch “seká” počet valcov, znižuje objem a pridáva turbo dúchadlá na každý pár valcov.

Bolonská lavína

Je len jediná cesta, ako priniesť na trh v roku 2020 obrovský motor s veľkým počtom valcov a tým je hybridný pohon. Ešte nie je celkom jasné, či budú systémy a “hardvér” pochádzať z dielne Porsche, Audi či sa vydá Lamborghini kompletne vlastnou cestou.

Je však jasné, že od vlajkového modelu sa spustí “lavína” elektrifikácie naprieč celou ponukou bolonskej značky. Dnes už vieme, že na trh príde so 100-percentnou istotou hybridná verzia SUV Urus. Je však možné, že by podobné šťastie nemusel mať motor V10 pod kapotou nástupcu modelu Huracán.

Správy z Goodwoodu

“Je jasné, že chceme, aby motory V12 zotrvali pod kapotami našich vlajkových modelov. Potom sa však môžeme pobaviť, aký motor by bol najlepší pre budúcnosť modelu Huracán. Samozrejme, motor V10 má u nás tú najvyššiu prioritu, no na túto tému ešte potrebujeme diskutovať,” uviedol CEO Lamborghini Stefano Domenicalli na podujatí Goodwood Festival of Speed.

“Hodnoty našej značky sú založené na produktoch najvyššej kvality. Musí ísť o absolútne čistú interpretáciu športového auta. Sme si istí, že jedna vec ktorú je nutné ponúknuť v športovom aute, je atmosféricky plnený motor V12. Auto musí byť navrhnuté pre prípad hybridného a nehybridného ústrojenstva. Superauto (Supercar: pozn. red.), nesmie byť produktom kompromisu,” dodáva Domenicalli.